Custom made analog modular synths

Ik heb hem zojuist een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag wat de specificaties en kosten zijn van de in de foto's getoonde 'blauwe synth met toetsen'. Ik ben zeer benieuwd naar zijn antwoord, maar in ieder geval lijkt het me duidelijk dat het niet mogelijk is dit instrument in exact dezelfde versie te bestellen als hij hier bij mij thuis staat. Hij heeft hier gewoon weg de informatie niet voor.

Maar ik ben wel een beetje pissed eigenlijk....

Rutger

Heb je al iets van hem gehoord over de vraag die je hem gesteld hebt?
Ben erg benieuwd wat hij te zeggen heeft...!

Ik denk dat ik zelf voor het system-entry van synthesizers.com ga.
Lijkt mij een goede manier op met een modulaire synth te beginnen.
 
Dit was zijn eerste antwoord:

hallo
niet alle fotoos op die advertentie zijn van mij,
dit zijn gelijksoortige zelfgemaakte synths,

ik kan maken wat u wilt, ik heb er momenteel geen te koop staan, enkel op aanvraag,
ik bouw onder andere:
midi gestuurd: 2 vaste modellen, eentje met 1 DCO andere met 2 DCO, beide met, filter,adsr, noise, lfo, a,...
cv gestuurd: meerdere modellen, oa 1 of 2 vco , lfo, noise, vcf, adsr, vca,....
deze 19" of tabeltop; patchbaar of niet,....
comme tu veut
merci

Vervolgens heb ik het volgende gestuurd:
Dag Kris,

bedankt voor de informatie, maar ik ben al voorzien. De blauwe synth op de foto bij jouw advertentie is namelijk mijn instrument! Je kunt je voorstellen hoe raar het is om die aan te treffen bij jouw advertentie, helemaal omdat ik GEEN toestemming heb gegeven voor het nabouwen van dit instrument in welke vorm dan ook. Ik vind het misleidend en ongepast dat je deze foto van mijn instrument gebruikt om andere mensen te verleiden tot een bestelling bij jou, terwijl je niet in staat bent om zo'n instrument af te leveren. Ik wil je dan ook verzoeken deze foto onmiddelijk bij de advertentie weg te halen en niet verder te gebruiken!

Groeten,

Rutger

Vervolgens stuurde hij terug:
hallo
ik informeer de mensen zoals ik bij u deed,
dat het om gelijkaardige zelfbouw toestellen gaat,
ik verkoop ook bijvoorbeeld een OB12, denkje dat ik toestemming gekregen heb om die foto te gebruiken,
maar ik versta u volledig ik zal het wegdoen,
geen probleem
mvg
kris
 
En het beste is nog altijd om dergelijke modular/synths te kopen van bouwers met een goeie reputatie.Die mensen hebben reeds jaren ervaring,genoeg researche gedaan om hun "producten" te optimaliseren,en hebben genoeg randapparatuur staan om de module/synth perfect af te leveren,qua calibratie tot tuning tot modificatie tot....Iets wat je niet in een week ofzo gedaan krijgt.
 
Ha! Die gast heeft maar gelijk z'n hele advertentie verwijderd.
En goed ook!

Bedankt voor je reactie trouwens...
 
@Nebel
Zoals je eerder zei dat je waarschijnlijk zal kijken om een synthesizers.com entry-system te gaan.
Zal je volgens mij geen spijt van hebben.
Op de site kun je zien dat z'n klanten allemaal positief zijn over z'n modules en complete systems.
Het entry-system is trouwens een goeie manier om op een budget vriendelijke manier kennis te maken met modular synthese.En het scheelt een heel pak van je spaargeld t.o.v. een compleet systeem.
Je moet maar elke maand een bepaald bedrag betalen,ook andere verdelers van modules kun je per module bestellen.
2de hands ben je meestal wel verplicht om het ganse systeem van de verkoper over te nemen,wat nogal duur kan uitvallen in sommige gevallen.Tenzij je over een gevulde bankrekening beschikt.

Om zomaar modules/synth te bestellen bij iemand/hobbyist zonder reputatie vind ik een zeer groot risico.
Liever wat meer geld spenderen voor kwaliteit dan elke dag problemen met hobby/zelfbouwers,want aan het einde van de rit sta je terug van begin af aan en kun je weer opnieuw beginnen.
Bezin voor je begint.
 
er staan nu 2 echte Formant Modulars op Marktplaats.

en er komen allemaal nieuwe modules van MFB aan,
waardoor je voor relatief weinig geld een begin kan maken aan je modular.
 
Back
Top