Analogue Solutions synths ervaringen?

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Nou kwam ik laatst op de website van Analogue Solutions en zag een aantal analoge synths die voor mij nieuw waren.

Nou heb ik een beetje lopen zoeken op dit forum maar ik kan niet bijster veel posts vinden over deze synths. Als ik de demo's luister dan klinkt het allemaal best leuk.

Hoe komt het dat er op dit forum zo weinig te vinden is over deze synths? Is het kut spul? Of is het gewoon niet zo bekend in NL?

http://www.analoguesolutions.com/

semblance-f.jpg


rsblack.jpg


tbx.jpg
 
Er zijn imho zeker wel een paar goede zaken bij A. Sol. te vinden, maar de kwaliteit/prijs verhouding is vaak niet optimaal.
Begrijp ook niet dat hij zoveel verschillende typen vrij matige synths maakt ipv een of twee echt goede.
Aantal modules ben ik wel positief over, zeker over de "filtered coffee"

Bagger bagger en nog is bagger.
 
kheb m zelf nooit gehad maar idd de filtered coffe schynt erg goed te klinken check link
en de specs ook erg ok veel in / outs
http://www.analoguesolutions.com/

£211.92 (£249 inc. VAT)


tb303 tb-303 DIY clone project tbx tbx303 tbx-303 303 trans bass express xpress tb0303 tb3030 MP3 demos - just a few examples of what it can do. Far more is possible, and use the external control sockets, then possibilities are exceptional!
sound1 sound2 sound3 sound4
sound5 sound6 sound7

Articles/Reviews;
SOS Future Music Electronic Musician
Note; case is now rugged steel, knob pointers are yellow.



filtered coffee ms20 filter effects unit

Download the USER manual (note this is very early edition - regular updates).


Introduction

Congratulations on buying the Analogue Solutions / Phobos Filtered Coffee.

This is a versatile filter effects unit whose filter circuits are based on the legendary Korg MS20 monosynthesiser which has a unique and distinctive sound.

The FC has been made to provide a high number of flexible modulation routings to allow many filter effects to be created.

The FC can produce anything from subtle filter sweeps right up to howling, screaming distorted doings. It can also take standard acoustic type sounds and make them `analogue' - e.g. play `real' drums through it and get analogue percussion out the other side.

Two FCs can easily be combined to produce stereo filter effects and auto-panning between speakers. This is easily achieved by linking the audio source and the LFO signals using the rear jack sockets.




Specification

Rotary Controls: 15

Toggle Switches: 7

Push/Pull Switches: 3

LEDs: 3 - red, yellow, green

Jack Sockets (6.35mm) 14

Size: 1U

Weight:

Power: 15V AC input, 500mA

Case:
Rugged steel case and aluminium front panel.
Circuits

Envelope Follower

Low Frequency Oscillator x 2

High Pass Filter (12dB/oct)

Low Pass Filter (12dB/oct) - combined with the HPF produces a Band Pass Filter

Voltage Controlled Amplifier

The HPF, LPF, VCA, and Env. Follower are accurate clones of the Korg MS20 synthesiser which has a distinct sound.


Quick Start Guide

en de price = best veel maar wel typical ms 20 sounds filtering ....
220.- ofso pounds [zonder tax en shipping
tsja
duurdus
 
ik vind de prijzen van die synths niet zo gek , heb ze verder nog nooit gehoord
ik heb een beetje de indruk dat tegenwoordig iedereen prijzen van nieuwe producten vergelijkt met de goedkoopste chinese shit die er te koop is.
als je vergelijkt met wat je een paar jaar terug voor een fatsoenlijke synt betaalde, dan vind ik deze dingen zelfs goedkoop.
en hoe ze klinken? geen idee.
maar je moet tegenwoordig wel een enorme eikel zijn om een slecht klinkende synth te ontwikkelen, zal dus meer een kwestie van smaak zijn.
ik vind bijvoorbeeld de beroemde ARP's ook niet zo denderend in vergelijking met bijv. een minimoog.

garoetens,
jeroen
 
Concussor modular system

Concussor modular system

... hij ziet er goed uit,.. en afhankelijk van de bediener klinkt hij volgens mij idem als laat ons zeggen een doepfer A100 ... maar voor minder geld blijkbaar (?)

 
Ruk. Meer kan ik er niet van maken....die drums klinken als een natte krant...
 
Back
Top