TMSS Theis modular Synthesizer

Alles op 3U wordt inderdaad wel gepriel. Mijn oscillators zitten op brede 6U en dat is nog niet bepaald zwemmen in de vrije ruimte op het front.

maar goed, het ging hier over de Theis, vooraleer ik van hijacking (hi-minijacking bij een modular? ;-) ) beschuldigd word.
 
Die krijg je dan met heel veel moeite de deur uit!!! ;)

Heb je al een idee wanneer het systeem klaar is en afgehaald/bezorgd kan worden?

Ik voorzie een nieuwe verslaving Akikaze }:|

Let wel:
Er zijn nog geen praatgroepen voor modulaire verslavingen bij het Baumannhuis :D
Ik was al synthverslaafd; het wordt alleen maar erger. Ik verwacht het systeem in januari af te halen.
 
Plaatje van het systeem op dit moment. Het schiet op.
 

Attachments

  • Theis Modular November 2009.jpg
    Theis Modular November 2009.jpg
    172,9 KB · Bekeken: 122
Ik heb net de Inseqt binnen (zoek en zie andere draden), dus analoge sequencers genoeg. Er staan nog wat andere modules op mijn verlanglijstje, zoals een filterbank en een waveshaper, maar die maakt Theis niet. Die wil ik bij Mos-Lab of Modcan betrekken. Maar ik denk dat het er financieel voorlopig niet in zit. Frequency shifters zijn heel duur en ik heb van Waveboy dit effect voor de Ensoniq ASR-10. Die kan ik ook als effectprocessor gebruiken.
 
We hebben de Theis zondagmiddag 13 december opgehaald in Duisburg.
De nieuwe vco's zijn in tegenstelling tot de oude (met CEM 3340 chips) discreet opgebouwd.
De vca's en de vcf's hebben interne vca's, zodat je voor modulatie met bijvoorbeeld een modulatiewiel geen aparte vca's nodig hebt. Bij de Moogfilters kun je ervoor kiezen het volumeverlies bij resonantie te compenseren. Het systeem klinkt ook goed , zieter mooi uit en is licht en makkelijk te vervoeren. Geluidsfragmenten komen op de volgende cd. Mp3's posten is me te veel werk.
 
Ik heb er met de Kerstdagen eindelijk langere tijd mee kunnen spelen en het is het me allemaal wel waard geweest. Ik ben gek genoeg de enige in Nederland die een Theis heeft. Andere systemen gingen naar andere landen als Duitsland (natuurlijk), Luxemburg, Italië, Portugal... De kracht van zes knetterende discrete oscillatoren is overweldigend. Daar kan een Andromeda toch niet tegenop.
 
Ik heb er met de Kerstdagen eindelijk langere tijd mee kunnen spelen en het is het me allemaal wel waard geweest. Ik ben gek genoeg de enige in Nederland die een Theis heeft. Andere systemen gingen naar andere landen als Duitsland (natuurlijk), Luxemburg, Italië, Portugal... De kracht van zes knetterende discrete oscillatoren is overweldigend. Daar kan een Andromeda toch niet tegenop.

Het meeste wat ik ooit gehoord heb is 3, en dat klinkt al heel lekker. Ik heb er binnenkort (nuja... als ik doorwerk :)) 7 (en dat is toeval, niet om per sé meer dan jou te hebben :D) en die ga ik zeker een keertje in unison laten knetteren. Ik bestel alvast een gordel voor mijn bureaustoel. :D

Maareuh, fotoooos! :)
 
Een foto heb ik al eerder in deze draad gepost en ook een prijslijst met afbeeldingen van de modules.
 
Plaatje van het voltooide systeem.
 

Attachments

  • DSC00590.JPG
    DSC00590.JPG
    149,8 KB · Bekeken: 128
Back
Top