TMSS Theis modular Synthesizer

Jena_mu6

Ouwe rot
Lid sinds
27 februari 2002
Berichten
3.527
Locatie
Rotterdam
Hello,

ik zit weer ff te smullen op de site van TMSS>

www.sequencer.de/moogulatorium/theiss_tmss_synthesizer.html

en ik moet zeggen dat het er allemaal heel mooi uitziet voor zeer weinig geld.

Kijk maar eens naar bv die filter modules....mixer+filter+vca............voor 200 euro. Dat is nog goedkoper dan mijn andere duitse vriend, Dieter.(en het ziet er een stuk mooier uit)

MAAR, heeft iemand dat ding wel eens gehoord of beter nog heeft iemand er hier een en wil je misschien je ervaringen delen?
 
De afgelopen paar jaar heeft er een enkele keer een op ebay.de gestaan, soms voor weinig.

Ik vind ze er ook mooi uitzien, maar ik kon destijds geen enkele gebruikerservaring vinden.

Alleen onze vriend Johnny B hier had er wel eens positieve dingen over gehoord.

Dus, iemand op het forum moet er eigenlijk 's een kopen om ons te kunnen vertellen hoe ie klinkt & voelt ...
 
Nee sorry, maar ik heb dus geen plek meer
 
Ziet er mooi en uitgebreid uit en de demo op Youtube bevalt me ook, maar ik zou wel wat meer voorbeelden willen horen en wat technische details willen zien om de Theis met andere modulars te kunnen vergelijken. We boffen maar dat er in deze tijd zo veel te koop is. Deze week komt mijn Anyware SemTex XL binnen en kan ik eindelijk eens serieus stoeien met modulaire synthese (De Korg MS serie heeft gewoon te weinig patchmogelijkheden naar mijn zin).
 
Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met de SEMTEX XL ,... ik zit daar ook aan te denken...
Daar heb ik geen spijt van. Prachtig aggressief geluid. Vet. Morphing van het filter geeft mooie resultaten. Goede patchmogelijkheden. Alleen heb ik problemen met de midi. Dat ligt niet aan het apparaat, maar aan mijn beperkte computertalenetn. Die had ik er niet bij hoeven kopen. Dat had me geld gescheeld. Je kunt beter een Kenton eraan hangen. Heb je ook portamento, sustain (Controler 64) en de mogelijkheid aftertouch via midi te verzenden.
 

Attachments

  • CV to Midi_bild.jpg
    CV to Midi_bild.jpg
    56,1 KB · Bekeken: 119
Is de midi2CV een optie op de SEMTEX ?
Iemand van het forum - ik meen Levka - was een van de eerste bestellers en die had er een zonder midi, omdat hij al genoeg midi had. Dat is het voordeel van dit soort eenmansbedrijfjes.

Ik hoop trouwens wel dat de modules nog in productie blijven, want ik zie dit toch als een beter alternatief voor de .com modular.
 
Iemand van het forum - ik meen Levka - was een van de eerste bestellers en die had er een zonder midi, omdat hij al genoeg midi had. Dat is het voordeel van dit soort eenmansbedrijfjes.

Ja klopt, ik heb toen met 'm gebeld. Aardige vent.
op matrixsynth stond laatst een syncbox van 'm maar kan die op de site niet terugvinden.
 
Nog even verder semi-OT over de SEMTEX: de ingebouwde MIDI/CV (kitje van Papareil) is niet helemaal je-dat.
O.a. crashes bij bep. midi messages.
Inmiddels is er ook een update van de firmware verschenen, die moet je alleen wel in je PIC zien te blazen.
Mijn eigen SEMTEX staat precies om die reden (plus wat klein handwerk, o.a. modden van de prepatchings en waar mogelijk reduceren van crosstalk) al een tijdje bij de reparateur.

Verder is de SEMTEX inderdaad een fijne bak. Dicht net het gat tussen 'lowcost' (al bijna niet meer...) MS-serie en de wat higher-end modulars, dus ideaal als opstapje. En dikkeprima sound! :) Ik zou m'n linker testikel geven voor zo'n fijne INSEQT sequencer erbij!
 
En? Heeft er al iemand ervaring met de Theis? Of contact met de maker?
 
Back
Top