Welke modular moet ik kiezen?

Sequential gate/ switch.

Juist dat is een, beperkte weliswaar, maar toch een sequencer. En voor 3x4 zoals PP + Brains je levert, heb je er meerdere nodig. En natuurlijk ook nog iets wat je voor elke stap van elke rij een voltage laat instellen.

PP + Brains is best geniaal eigenlijk :)
 
Ja hallo wat dat betreft is Brains ook gewoon een sequencer specifiek voor de Pressure Points. Dus op zich is het een zeer beperkte module. Normaal gesproken vergroot het potrentieel van je modulaire synthesizer exponentieel bij de aanschaf van elke nieuwe module. Voor de Brains gaat dit helaas niet op. Dezelfde discussie had ik ooit met iemand die de A-155 briljant vond, maar dan wel alleen in combinatie met de A-156. Op zich stelt de A-156 natuurlijk niks voor en in combinatie met andere modules dan de A-155 kun je er niks mee. Brains=A-156 wat dat betreft.
Ik geef meer om modules die flexibeler in te zetten zijn dan alleen als uitbreiding op een specifieke module.
Dan hadden ze dat ding maar gelijk in moeten bouwen vind ik dan.
 
Hallo mensen
Ik heb dit in gedachten
Maar ik wilde het voor de zekerheid checken voor ik het bestel.
Zou dit werken kwa stroom enzo? Want ik weet niet wat het elektronica precies vereist

Cwejman Dual VCO
Make noise Math
Metasonix MMF
Tiptop Smart Seq
Harvestmen Mixer
MFB Dual ADRS
 
Ja hallo wat dat betreft is Brains ook gewoon een sequencer specifiek voor de Pressure Points. Dus op zich is het een zeer beperkte module. Normaal gesproken vergroot het potrentieel van je modulaire synthesizer exponentieel bij de aanschaf van elke nieuwe module. Voor de Brains gaat dit helaas niet op. Dezelfde discussie had ik ooit met iemand die de A-155 briljant vond, maar dan wel alleen in combinatie met de A-156. Op zich stelt de A-156 natuurlijk niks voor en in combinatie met andere modules dan de A-155 kun je er niks mee. Brains=A-156 wat dat betreft.
Ik geef meer om modules die flexibeler in te zetten zijn dan alleen als uitbreiding op een specifieke module.
Dan hadden ze dat ding maar gelijk in moeten bouwen vind ik dan.

Ja ach dat kan je vinden. Ik zie het anders. Feit blijft wel de FRS in een sequencer setup niet bijzonder veel meer nut heeft dan manueel klokken (gates out) en wellicht manueel de sequencer step selecteren (pressure out). Dat laatste betekent dan wel dat de sequencer die je er mee bestuurt zijn steps uberhaupt laat selecteren door voltage natuurlijk.

Ik denk overigens dat je A154 bedoelt? Want de A156 (quantizer) heeft wel degelijk zeer veel nut zonder de 155.
 
Hallo mensen
Ik heb dit in gedachten
Maar ik wilde het voor de zekerheid checken voor ik het bestel.
Zou dit werken kwa stroom enzo? Want ik weet niet wat het elektronica precies vereist

Cwejman Dual VCO
Make noise Math
Metasonix MMF
Tiptop Smart Seq
Harvestmen Mixer
MFB Dual ADRS

Geen probleem hoor. Alle euro draait op -12/+12V. Is dat die matrix mixer van Harvestman? Kijk ook eens naar de 138e van Doepfer, kan volgens mij hetzelfde en is een stuk goedkoper (80 vs 289 euro!)
 
ja de matrix mixer (:
Bedankt voor de tip!

Ik vind alleen de case zo duur haha.
Enige is dan dat harvestman wel kleinere jack ingangen heeft toch? Doepfer is standaard maat jack dacht ik :)
 
ja de matrix mixer (:
Bedankt voor de tip!

Ik vind alleen de case zo duur haha.
Enige is dan dat harvestman wel kleinere jack ingangen heeft toch? Doepfer is standaard maat jack dacht ik :)

Het is allemaal euro formaat, dus dezelfde mini jacks.

Case moet je zelf maken. Voor 130 euro heb je een dhz kast met voeding, scheelt toch weer een module.
 
Goedkoop 19 inch euro rack
DIY kit 1

Met die DIY kit 1 kan je ongeveer 2 19 inch kasten voeden.
De busboards maak je met boutjes vast aan het liggende deel van de achterzijde (je modules komen vast aan de voorste).
Dan kan je alles in een 19 inch kast/bakje/oude versterker van je oom schroeven....
Succes ermee.


grtzzzzzRb
 
Hallo! (:
Ik heb mijn set uitgebreid.

het bestaat nu uit.
Cwejman Duel VCO
Make noise Math
Metasonix MMF
Harvestman Polyvox VCF
Tiptop Sequencer
Intellejel uscale
Doepfer 138e mixer
Analogue Solutions Mt9 midi


Maar k vroeg me af of het ook verstandig is om nog een VCA erbij te doen?
Want uit de mixer komt dan toch niet versterkte signaal uit?

Groetjes,
Cengiz
 
Ik denk dat een standaard ADSR erbij ook wel prettig is. De quad van Doepfer (A-143-2) vind ik erg fijn werken. En een LFO (A-147). En een VCA, inderdaad (Doepfer A-132-3)
 
ik was vergeten dat ik ok MFB dual ADSR erbij had (:
De Makenoise Math is ook te gebruiken als LFO dacht ik.

De Quad ADSR gaat denk ik het niet halen ivm met budget. En math is ook een ADS module weer :)
Dus dan heb k via MFB en Maths weer 3 eg's :)
 
nog een vraagje (:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone VCA en een linear/ exponential VCA?
Hoe die reageerd op de stuurspanning. In de practijk betekend dat je dan andere adsr waarden moet gebruiken. Ik zal vanmiddag eens eeb geluidsfiletje maken zodat je het verschil hoord.
 
ze hadden geen dual VCO van cwejman meer dus ik heb nou alles weer aangepast :)

Hebben jullie ervaring met midi naar cv voor de clock? Schijnt dat het soms stoort ofzo. En ik ben geadviseerd om het met adat te doen, maar dat kost weer 2 keer meer hehe.

Ik heb de VCO's vervangen met Tiptop 2300 en een MOTM Cloud generator.
De filters heb ik vervangen met Cwejman MMF-6. Deze lijkt me heel leuk icm de Doepfer 138e mixer plus de Doepver A 132-3 VCA.

Voor de rest blijft Makenoise Math, tiptop matrix sequencer. MFB dual ADRS, uscale hetzelfde.

Voor de clock wilde ik dus een Doepfer A-190-1 midi/cv interface gebruiken.
Heeft iemand ervaring hiermee? (:
 
Back
Top