Welke modular moet ik kiezen?

ja dat laatste filmpje verteld ni veel, juist zoals de vele synth filmpjes van kijk ik hebjuist een nieuw speeltje, maar ik heb ook een camarake, we zullen het wel weer op you tube gooien.
er staan wel een paar serge filmkes op die wel de moeite zijn om een indruk te krijgen.
dennis heb je nog andere opnames van the creature, want het drone stuk verteld niet zo veel over de diversiteit dat mogelijk is. ben er hard over het denken, al heb ik het geld niet zo direct. het lijk me veel funktionaliteit tegeven, klein, bananas, handiger in gebruik voor live toestanden, beetje zot,
hoeveel modules enzo heb je nodig om het zelfde te kunnen in eurorack of zo?
 
ja die is goed, denk dat ik op lange termijn ga denken en niet op korte termijn wat wel meer het geval zal zijn bij euro rack, waar het gevaar schuilt van zodra dat je een beetje geld hebt weer ni kan weerstaan aan dit of dat moduletje en daar weer heel de tijd over zit te denken etc
dan leer ik eens sparen en er af te blijven ha.
In ieder geval hoop ik wel dat men deze modules blijft maken voor een lange tijd, want het zou maar rekenen dat ik maar 1 module per jaar kan aanschaffen als het goed mee zit.
kan je externe audio door de creature sturen, dacht wel?
is serge compatible with andere bananas zoals modcam A en cynthia?
vind serge meer op mijn lijf geschreven dan sommige andere, meer facinatie voor, begrijp ni alles direct etc.
 
goed om te weten! ik ga voor de serge creature gaan en voor een meer jaren serge plan.
nu maar effen lekker wachten tot er genoeg gespaart is, zal wel effe duren.
onder tussen meer creatief zijn met de spullen dat ik heb, creatief zijn met manier van opnemen en dergelijke, etc misschien wat op modulaire softijs gedoe wat klooien om de principes wat meer te begrijpen...
meer serge opnames is altijd welkom!!
 
Jean de invoerrechten valt wel op te verzinnen.
Gewoon bellen man.

Hey Dennis, is het niet juist de btw die met deze dingen zo aantikt in plaats van de invoerrechten? Ik ben / was er ook niet zo mee bekend en heb daarom dit draadje laatst naar boven geschopt om daarover een vraag te stellen.

Ik ben het met Jean eens dat het "gedoe" rondom de aankoop van een modular je soms een beetje kan tegenhouden. Dat wil zeggen het wachten, de bijkomende kosten en een stukje onzekerheid van het al dan niet aankomen van je pakket (en in welke staat). De een heeft daar meer moeite mee dan de ander, al moest ik toen ook lang wachten op mijn M5 en viel me dat achteraf dan wel weer mee.

Maar zoals gezegd zit ik er over te denken om voor de Modcan zelf naar Canada te gaan en misschien kan Bruce Duncan ook wel iets met de factuur doen om de kosten van het invoeren te drukken......
 
Used electronic device maakt niks uit.
Je betaald import en btw over de opgegeven/verzekerde waarde en over het verzendbedrag.


hoe vager de omschrijving, hoe groter de behoefte om uit te zoeken wat het is; ze zullen er toch een tariefcode aan moeten hangen. kan nog spannend worden als ze gaan googlen op serge, om te zien wat het is. keep your fingers crossed en je billen dichtgeknepen Jean :kont: misschien valt het mee.
 
Hallo,kwam net deze module tegen,lijkt me wel intressant,momenteel klok ik met een LFO
de Doepfer A-160 en A-161

Flame Clockwork Eurorack Module - NEW
Clockwork is now available as a module in Eurorack format, too!
Differences to the standalone version are: an additional 16th-Clock output (for direct syncing other gear); sum outputs for clock and gate are now separated mono-minijacks.

The clockwork is a clock and trigger-generator with three tracks which run to internal or external clock with different quantizations. Besides the usual even quantisations there are also triplets and punctuated notes. Each track´s gate length can be varied (from off to hold) and be shifted forwards or backwards in time. Shuffle and random modes are global for the whole unit.
The output of the Clockwork are clock and gate voltages or MIDI notes; the unit is perfect to sync different several sequencers, trigger envelopes, sample and holds etc. to shift the clock in a microtiming range and to generate polyrhythmic structures quickly and easily.
Dut you can also generate MIDI-synced LFOs whose speed is depending of the sub-channel´s divider factor.
It also is a simple MIDI/Cv-interface (Channel 1, 5 octaves) and a MIDI controller, because some of the controls and swithces give MIDI controllers!

3U Eurorack module, 28HP wide. Current draw +12 V ca. 120mA, -12 V ca.20 mA
 
Of kan ik toch maar beter voor dat geld voor de A-155 en A-154 combi gaan????
OK,ietsje duurder dan de Flame clockwork,maar als ik het goed begrepen heb,
heeft de A-154 ook een clock en via de A-190 die ik al heb,is dit ook de syncen via midi-clock.
 
BTW mono, als ik de Serge wil gebruiken met m,n andere synths..........dan moet ik hem aarden toch?

Maar hoe doe je dat in praktijk?

Serge aarde vastmaken aan chassis van MS20 en de nul draad van mijn DigiSound?

Ik zou een makenoise formant jumbler kopen.
Hierin patch je gewoon een jack van je ms20 en digisound in (die je net gebuik)
En de aarde van de Serge psu naar de ground connector van de jumbler.
 
Ik zou een makenoise formant jumbler kopen.
Hierin patch je gewoon een jack van je ms20 en digisound in (die je net gebuik)
En de aarde van de Serge psu naar de ground connector van de jumbler.

Ja heb ik ook aan gedacht, maar dat is in principe gewoon een frontplaatje met wat connectors erop gesoldeer.

Tip mini jack gaat naar banana.......ground naar chassis formatjumbler.

Denk dat ik die zelf wel ff in elkaar boor.

Maar ff terugkomen op mijn vraag.

MS20 met Serge verbinden zonder format jumbler.

Aarde draad serge verbinden met chassis ms20?
 
Back
Top