Welke modular moet ik kiezen?

Origineel geplaatst door Patat Met
De behuizing moet je gewoon zelf van hout maken. En de DIY voeding van doepfer erbij, die kost 63 euro. Dus 100 euro erbij sparen en wat bloed zweet en tranen, heb je een heel mooi systeempje.

haha795 5 over
ik zou idd een wave table ...en een losse out van een of andere synth ,.....gebruiken
rsb heeft er genoeg toch
en idd gewoon een klein doepfer voedingkje met de voeding cables onder de honderd benje klaar ,...en kunje met de "doepfer "boys meedoen
rsb:D

tis wel erg leuk twee inputs ..en twee verschillende filters bv die wasp filter / en een multimod[of de morphing filter = duurder]
maar met soo iets hebje al veel mer sound potentieal as een sh101...noemaar wat hoor khad ook tb kunne zeggen :duivels:
 
Ik vind persoonliijk die A-112 zeer lastig te gebruiken voor wavetable synthese.

Kun je IMHO beter een Waldorf MW (XT) kopen en die door VCF's heen sturen

A-108 is inderdaad een super VCF
A-127 is IMO ook een mooi filter voor drones & pads
VCA & EG is mischien ook wel handig
A-119 is goed voor externe signalen, maar verwacht niet te veel van de envelope follower

Als je budget beperk is zou ik idd zelf een kast maken

Mischien kun je 's op ebay.de kijken
Staan soms gebruikte doepfer A-100 spullen


Origineel geplaatst door Patat Met
Voor 800 euro vage pads en drones...

Tja.
Ik zou kopen:
2 wavetable oscilators, 2 filters, een ringmodulator, een multiple en een mixer.

2x A-112 157,- p/s
2x A-108 157,- p/s
1x A-114 73,-
1X A-138c 63,-
1x A-180 31,-

Ik kies voor wavetables omdat je daarmee veel meer rare geluiden kan maken, zeker in combinatie met een ringmodulator. En 2 filters omdat je daarmee heel veel andere filter typen kan maken door ze bij elkaar op te tellen of af te trekken of in serie te zetten.
 
rsb ...; wil je wave tables koop idd een mwave...anders een esq1 op mp nu 225.- d8
ik heb m iets goedkoper ,..maarelke eu waard ,..
imagine a sequential [sixtrakachtige] sound ...en dan 3 osc /3waves ...met 3 lfo,s en 4 env 8voice poly en nog midi control en door de structuur[ensoniq ] een mega easy editting asje wil gaan proggen..

[taaklfouten ...4latert]
das een goede investering!
esq1...+ zoon mfb filterbox [sequencer en filter ] erby= leuk voor177.-eu
evt mam res 3/warp9....cheaper wordt t niet en betr nog lang niet :D

anders moet ikje tochdoor verwijzen naar "omdatje nog geen tb had "een system 100 model101
stonder latst eentje te koop
\
 
Misschien minder voor het budget, maar zo`n miniwave van blacet/wiard vind ik toch wel erg interessant. Heeft naast een aantal waves ook een (oa) een quantizer functie en er zijn een hoop extra roms te bestellen :) Past niet op doepfer voeding (wel na modificatie).
 
Zijn de Sustain, decay en Release een beetje lang op die Doepfer modules.
Oftwel, kan ik een toets aanslaan, de kamer uitlopen en als ik na een uur terug komt staat die nog steeds te brullen???

Ik weet nog wel toen met die MS-20 dat die uren door bleef lopen en geen seconde was het zelfde :)
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Zijn de Sustain, decay en Release een beetje lang op die Doepfer modules.
Oftwel, kan ik een toets aanslaan, de kamer uitlopen en als ik na een uur terug komt staat die nog steeds te brullen???

Ik weet nog wel toen met die MS-20 dat die uren door bleef lopen en geen seconde was het zelfde :)

Ik heb geen doepfer envelopes, maar ik weet wel dat je ze heel makkelijk kan modificeren.
Er zit een schakelaar op die schakelt tussen snel normaal en langzaam. Er word gewoon geswitshed tussen verschillende condensator waarden, deze kan je aanpassen aan jou wensen. Grotere condensator is langere attack, decay en release tijden. Ze kunnen dus ook razend snel zijn als je wilt.
 
is zoon zelfbouw pakket niks voorje rsb?
de asm bv ; is een 2 osc / sync / lfo 2 adsr / vca ...semi modulair rack ..uhh synthje
kost niet teveel denk soon 300eu
ik heb die ook moet m nog af maken

of dat pixie pakket zelfde maker ,...koediemand heeft m besteld was iets van 450 ofso wel intressant pakket based on tha wasp ,...
 
hoe kut is doepfer

hoe kut is doepfer

Ik ga er dan eindelijk aan beginnen mijn lang gekoesterde droom uit te laten komen.....

Mij eigen modular......

Omdat ik hier en daar geluiden op hoor gaan dat die doepfer filters en oscs kut klinken zat ik eraan te denken om deze te bestellen bij analogue systems.

ik heb al een filterbank van hun en die klinkt echt super dik!

Voor de rest is er behalve enkele pricip[iele bezwaren toch niks mis met de control generators en processors van doepfer? (even afgezien dat het misschien sneller uit elkaar valt, maar dat maakt me niet uit)

Vraagjens:

Waar en hoe kan ik de bij AS bestelde modules in de doepfer laten zetten?

Hebben jullie nog tips voor modules die handig zijn voor conectie naar mn Korg ms-series (ms10/20)

Ik heb al een MCV 4, dan hoef ik toch geen extra midi/cv interface module te bestellen bij doepfer of is dat om bepaalde redenen toch wenselijk?

Grt, Coen
 
Re: hoe kut is doepfer

Re: hoe kut is doepfer

Hallo Coen,

Origineel geplaatst door talkboxert
......
Omdat ik hier en daar geluiden op hoor gaan dat die doepfer filters en oscs kut klinken zat ik eraan te denken om deze te bestellen bij analogue solutions.

Niet alles wat je hier hoort is waar & daarbij is de waarheid MI relatief waar het smaak betreft.
Hier mijn mening & ervaring:

Doepfer maakt meer dan 15 verschillende VCFs en 2-3 zijn idd niet veel soeps (mn A-120 & A-121). De overige zijn iha goed, soms zeer goed maar ook dat is smaak-bepaald.

A. Sol maakt 3 verschillende VCFs en 2 zijn niet veel soeps; SY-01 & SY-03
SY-02 is prima (heb zelf je de filtered coffee ?; die is iedentiek)

Doepfer VCO's klinken niet slecht maar zijn relatiief wel verschrikkelijk duur
De nieuw A. Sol. VCO's zijn prima & redelijk goedkoop
Ook de nieuwe MFB 3-voudige DCO is een heel mooi & handig ding voor weinig

A. Sol. modules kun je zo in Doepfer kasten plaatsen

Als je al een MCV-4 hebt, is dat idd voldoende voor basale midi-aansturing van je systeem.


Je bent van harte welkom om eens te komen luisteren bij me ...
(over twee weken heb ik weer tijd)
 
foutje

foutje

excuus ik bedoelde analogue systems....

Die MFB oscbank overweeg ik idd ook....

Thanks voor de advice!
 
Re: hoe kut is doepfer

Re: hoe kut is doepfer

Origineel geplaatst door talkboxert

Waar en hoe kan ik de bij AS bestelde modules in de doepfer laten zetten?

Hebben jullie nog tips voor modules die handig zijn voor conectie naar mn Korg ms-series (ms10/20)

Ik heb al een MCV 4, dan hoef ik toch geen extra midi/cv interface module te bestellen bij doepfer of is dat om bepaalde redenen toch wenselijk?

Grt, Coen
Analogue Systems verkoopt ook verloopstekkers om in een Doepfer kast ook AS spul te zetten. Maar deze zijn ook zelf te knutselen.

De Korg MS serie heeft Hz/V ipv. V/Oct. Doepfer komt binnenkort met een ADDA converter, die de omzetting kan doen. Er is wel een truuk om wel V/oct met de MS serie te gebruiken.

Ik heb ook een MCV-4 om de modulaire zooi te midificeren.
 
A. Sol maakt 3 verschillende VCFs en 2 zijn niet veel soeps; SY-01 & SY-03
SY-02 is prima (heb zelf je de filtered coffee ?; die is iedentiek)

ms 20 clone filter ja hoor ook in AS module vorm
!!
kweet wel dat de filtered coffee erg ok bevonden wordt door velen ,..
t rack app. heeft eg veel in/ outs
lijkt me een erg ok filter en kan meer dan aleen t ms 20 filter nadoen
:halleluja
 
Re: foutje

Re: foutje

Ik zou echt even goed luisteren voordat ik besloot A.Sys. VCO's & VCF's te kopen ipv Doepfer
RS-500e is een niet onverdienstelijke synthi kloon, maar die andere filters zijn niet heel bijzonder, zeker niet voor wat ze kosten


Origineel geplaatst door talkboxert
excuus ik bedoelde analogue systems....
 
OK hier komt ie.... welke modular moet ik kiezen???

Ik zit te denken aan een semi-modular, omdat ik hem waarschijnlijk vaak in een standaart configuratie zal gebruiken voor basslijntjes en dergelijke,.. daarnaast wil ik er dan af en toe freaky effectjes en percussie dingetjes mee doen...

Ik ben meer op zoek naar vol, warm en vunzig dan naar clean en strak en gedetaileerd..... meer de 70-ies sound zeg maar....
Andere wensen zijn MIDI en dat het niet te groot is lijkt me ook wel handig.

Wat betreft mudget moet het niet te gek worden...

Ik zit nu te denk aan de anyware-instruments SEMTEX XL (1600 euro)
of de Cwejman S1 MK2 (2.690 euro) (eigenlijk veels te duur)
Verder zag ik ook nog de futureretro SX (1300 euro)



Ik ben op zoek naar gebruikers ervaringen en tips en andere sugesties..
 
Laatst gewijzigd:
OK hier komt ie.... welke modular moet ik kiezen???

Ik zit te denken aan een semi-modular, omdat ik hem waarschijnlijk vaak in een standaart configuratie zal gebruiken voor basslijntjes en dergelijke,.. daarnaast wil ik er dan af en toe freaky effectjes en percussie dingetjes mee doen...

Ik ben meer op zoek naar vol, warm en vunzig dan naar clean en strak en gedetaileerd..... meer de 70-ies sound zeg maar....
Andere wensen zijn MIDI en dat het niet te groot is lijkt me ook wel handig.

Wat betreft mudget moet het niet te gek worden...

Heb je wel ns aan n ms 20 gedacht? vol warm en vunzig, echte 70's sound (ik ken die futureretro bv niet maar lijkt me dat die toch cleaner klinkt) hij is semi modulair, dus alles pre patched maar je kan ook zelf het signaalpad onderbreken en gaan patchen....

Bovendien voor de geluiden die jij wil maken heeft deze synth genoeg in huis... en hij is veel geodkoper dan die andere bakken die jij opnoemt...

Ik zit er trouwens over te denken om die van mij weg te doen omdat ik m iets te pre patched vind en juist wat uitgebreidere modulaire patches wil maken....Nadeel is natuurlijk wel dat je dan minder aan muziek maken toekomt.....:engel:
 
ja maar dat vind ik bv bij die future-retro hetzelfde....
 
ja ik ken de ms-20,.. is ook een heel leuk ding maar toch weer net iets te weinig modular...

Ik zou nog eens goed nadenken hierover als ik jou was;

Wat is er in godesnaam 'te weing modular' aan ?
Geen VC van de resonance en EG's, maar verder voor het geld echt een prima synth om ervaring mee op te bouwen.
Geluid moet je wel liggen.

Verder geeft MI een semtex een stuk meer waar voor je geld dan een doepfer A-100 basic system, tenzij je de laatste 2e hands kunt kopen voor <1100 E .

Ik durf het ook bijna niet meer te zeggen hier, maar volgens mij is een Cwejman S1 zeker niet te duur;
Hij kost wel veel geld, maar dat is niet hetzelfde ....
2e hands soms voor 2000 E, dan heb je MI echt iets heel goed in handen...

Anders een Cwejman VM-1 module, ook semi-modulair, maar beperkt ...
 
Back
Top