[Analogue Systems] Analogue Systems in samenwerking met EMS

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Analogue systems heeft een samenwerkingsverband met het Engelse EMS om klassieke modules van EMS te mogen produceren. Het gaat hier om de VCS3 en de Synthi A. De modules zullen de naam EMS dragen. De modules hebben alle modificaties die EMS in de jaren doorgevoerd hebben.

Het EMS synthi filter zal als eerste geimplementeerd worden. Dit is een 18db/24db filter met voltage controlled resonance (!). Dit is niet op de synthi geimplementeerd maar was al op het circuit board aanwezig, dus ook aanwezig op de module.
De volgende module zal de "a on d off trapezoid envelope generator" worden met uiteraard alle mods.
Mochten er weinig problemen zijn, dan denken beide bedrijven aan het bouwen van een super synthi met verschillende signaal en control matrixen, dual joysticks controllers, midi, enzovoory...

Levertijd eerste modules: September.

Aldus bronnen op Analogue Heaven.

Ik heb hier zin in! :)
 
AS prijzen zijn ook erg hoog.. Maar dan heb je wel wat! :) Doepfer heeft ook een EMS filter gemaakt, maar ze hebben nog problemen met licensies. Waarschijnlijk zal de licensie bij Doepfer wel erg duur worden, zodat zelfs Doepfer duur wordt. Maar we wachten gewoon netjes september af.
 
Lachen!

Lachen!

Die modules lijken me leuk... maar een super-synthi.. da's natuurlijk helemaal interessant.

Beetje concept a la VCS4 misschien.. dual synth met 64x64 matrix.. 8P
 
Gaat ie nog komen, die super-synthi? Iemand?
 
Denk niet dat het nog wat wordt. Trapezoid envelope en het filter zijn toch wel DE modules om de synthi sound te benaderen. Ik zag in een andere thread dat je op zoek was naar een vco module voor het synthi filter Demian. Is de Livewire AFG dan niks voor je?
 
Ik denk dat een nieuwe vco toch niet echt in de buurt komt.
Verder is het ook de patch matrix natuurlijk !

Zit wat in, maar ik ben vooral op zoek naar een wat minder dure oplossing voor een bepaald effect wat ik vaak gebruik, ik wil vooral hele smoothe bubble filter sweeps maken met die typische ems sound, verder zie ik wel wat ik nog meer wil op modular gebied, maar een synthi blijft uniek idd.
 
Back
Top