Welke VCA moet ik kopen??

Elektroy

Ingeburgerd
Lid sinds
25 januari 2014
Berichten
42
Hoi ik zou graag willen weten welke VCA voor mij het beste is.

Dit is mijn setup: Arturia Minibrute2S, Rackbrute 3U, Behringer Model D (in de Rackbrute geplaatst). De Model D is aangesloten via de External In van de Minibrute 2S. De audio van de ext in is veel zachter dan de synth zelf. Nu wil ik een VCA kopen die de Model D luider kan maken. Ben niet opzoek naar een fancy VCA met veel functies maar gewoon die als versterker dient.

Heb al gekeken naar de Doepfer A-183 of de Behringer 902. Iemand die hier verstand van heeft en me kan helpen??
 
Ik zou dan niet voor een vca gaan maar een external input module. En vca is meestal een voltage controlled attenuator. Als het gaat om het versterken van het signaal is een external input module goedkoper en versterkt meestal minstens 4x (line level is 1/4 van modular level)
 
Ok thanx. Is er een bepaalde module die je zou aanraden? Ben nog niet bekend met die modules.
 
OK!! Super bedankt. Is meer om de synth harder te maken dus hoeft niet fancy te zijn als ie maar zijn werk doet. Dan ga ik de A119 bestellen denk ik
 
IK heb beide, maar ik denk dat de A-183-3 beter bij je past. Je kan, instelbaar, tot 4 keer versterken en met de potmeter finetunen. Zelf gebruik ik de a183-3 om mijn audio en cv signaal uit mijn pc op te krikken voordat hij de eurorack infietst.

De A-119 gebruik ik meer voor als ik de gitaar/ microfoon kalimba aan de eurrack hang. Deze heeft wel een gate en enveloppe follower, die ik zelde gebruik.
 
Laatst gewijzigd:
IK heb beide, maar ik denk dat de A-183-3 beter bij je past. Je kan, instelbaar, tot 4 keer versterken en met de potmeter finetunen. Zelf gebruik ik de a183-3 om mijn audio en cv signaal uit mijn pc op te krikken voordat hij de eurorack infietst.

De A-119 gebruik ik meer voor als ik de gitaar/ microfoon kalimba aan de eurrack hang. Deze heeft wel een gate en enveloppe follower, die ik zelde gebruik.

Thanx!! De Model D is ongeveer de helft qua volume van de Minibrute 2S. Dus is wel wat luider dan een gitaar. Dus zou de A-183-3 dan gewoon genoeg zijn?
 
Thanx!! De Model D is ongeveer de helft qua volume van de Minibrute 2S. Dus is wel wat luider dan een gitaar. Dus zou de A-183-3 dan gewoon genoeg zijn?

Lijkt me wel..... maar ik heb geen Minibrute dus kan je geen antwoord geven met 100 garantie. Iemand anders Minibrute wellicht?
 
Lijkt me wel..... maar ik heb geen Minibrute dus kan je geen antwoord geven met 100 garantie. Iemand anders Minibrute wellicht?

Ok top. Ja kan de volume van de Minibrute iets lager zetten mocht het nodig zijn maar gaat erom dat ie of gelijk komt of dat ie aardig in de buurt komt. Dan ben ik al tevreden. Thanx voor deze tip
 
De a183-3 kan line level naar eurorack level boosten. Dus dat moet voor jouw goed zijn.
 
InAmp van Befaco is ook een optie, die heeft twee kanalen wat voor stereo handig kan zijn.
 
Het schijnt dat de ext in op de MB 2S meer geschikt is voor eurorack en dat andere hardware te zacht klinkt.
Ik vraag me af of je in het midicontrol centre de MB kan aanpassen in voltage zodat je ext in een wat zachter signaal makkelijker doorgeeft?
Hier in een draadje op het Arturiaforum raden ze ook een Doepfer 183 aan;https://forum.arturia.com/index.php?topic=93685.0
 
Waarom zou je een versterker nemen als je ook gewoon een VCA / Quad VCA kunt nemen? Er zijn genoeg VCAs die ook gewoon dezelfde versterking zonder vervorming bieden als losse versterkers (Makkelijk +20db) en zonder CV input ook gewoon versterken, daar heb je later veel meer aan dan een module die enkel versterkt. Mutable Instruments Veils of een Antumbra dVCA heb je uiteindelijk veel meer aan, ook als je verder gaat in modular.

Welke output van de Model D gebruik je? Je zou kunnen kijken of bv Loud cont een hoger niveau heeft dan de output.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top