High end Eurorack OSC

De Harmonic Oscillator van Verbos staat eigenlijk ook nog wel op mijn wishlist, maar ik vrees dat ik dan een hele case met Verbos spul wil... Luister maar eens naar Patterns of Consciousness van Caterina Barbieri; vrijwel alleen maar de Harmonic Oscillator. Indrukwekkende plaat.

Wow zeker mooie plaat en sicke oscillator.

Dus nu heb ik mijn oog op de generate 3 en Verbos harmonic oscilator. En een assimil8or en nog eens 4 mutable vca's.
Ooooh wat een geld alweer :)

Waarom heb je de th555 vco weg gedaan? De Mijne gaan nooit meer weg. Heb ze wel gemod zodat de pitch een fijner bereik heeft.
ik vind hem zowel fijn voor sync en en sounds.
Heb Thomas Henry nog een bedankje gestuurd voor het beschikbaar stellen van zijn werk.

ishi die muur met Buchla das wel :duivels: wat een sounds....
 
Die 555 heb ik ook gehad, zeker een hele fijne VCO (lekkere sync, goeie fm) alleen ik vond hem vooral veel te groot voor wat hij deed. HP-verspilling. Maar als je Buchla wilt, waarom dan geen complex osc? Tuurlijk kun je alles zelf los patchen, maar zo'n ingebouwde mod bus doet zoveel.
 
Die 555 heb ik ook gehad, zeker een hele fijne VCO (lekkere sync, goeie fm) alleen ik vond hem vooral veel te groot voor wat hij deed. HP-verspilling. Maar als je Buchla wilt, waarom dan geen complex osc? Tuurlijk kun je alles zelf los patchen, maar zo'n ingebouwde mod bus doet zoveel.

Je bent de tweede die de TH555 heeft gehad en weer heeft weg gedaan. Waarom eigenlijk?
Het is idd wel ruimte verspilling die th555. Ooit hoop ik heb kleiner te maken. Maar eiehen lijk naast de Doepfer A110 osc's werkt het wel fijn.
Ik overweeg nog een vierde th555. Vind dat ding echt top. Beetje filtered RED noise en slow lfo op de EXP FM en er komen slurpende monsters uit:D

Mij lijkt de Verbos harmonic oscillator meer toe te voegen dan de Complex OSC aangezien ik al 6 OSC's heb dus genoeg cross modulatie.
Maar moet eerst nog genoeg demo's luisteren.
 
Waarom heb je de th555 vco weg gedaan?
Ik had op een gegeven moment teveel. Ik ben gaan downscalen van ongeveer 27U naar 15U. En ik heb toen gekozen of zoveel mogelijk bij 1 fabrikant te blijven, Make Noise. Ongeveer 85% van die 15U is Make Noise. Maar ik vind eigenlijk niks mis met de grootte van de TH-555, het maakt 'm juist qua ergonomie fijner. Meer ruimte om knoppen te draaien. Matthias heeft inmiddels trouwens ook een kleinere variant (10HP) , had je die gezien?:

555VCO10HP.jpg - Click image for larger version  Name:	555VCO10HP.jpg Views:	0 Size:	35,7 KB ID:	3755227


Een 4e erbij vind ik een heel verstandige keuze! ;) En qua prijs is het eigenlijk absurd, 2e hands vind je 'm soms al voor €100,- (ik had ook wel wat moeite om de mijne te verkopen) en dat is waanzinnig weinig voor zo'n goeie osc. Ik denk dat dat het komt omdat het geen "bekende" naam is.
 
Je bent de tweede die de TH555 heeft gehad en weer heeft weg gedaan. Waarom eigenlijk?
Het is idd wel ruimte verspilling die th555. Ooit hoop ik heb kleiner te maken. Maar eiehen lijk naast de Doepfer A110 osc's werkt het wel fijn.
Ik overweeg nog een vierde th555. Vind dat ding echt top. Beetje filtered RED noise en slow lfo op de EXP FM en er komen slurpende monsters uit:D

Weggedaan vanwege de grootte. Ik had toen nog 114 HP (volgens mij), en wilde zoveel mogelijk daarin proppen, dus daar past zo'n grote single VCO niet in.
 
20200504_114147.jpg
ja idd die vco's zijn huge. Ken de kleinere versie ook.
eigenlijk zit het wel fijn zo met die a100's.
heb nu 6 rijen vol maar wil er nog een grote behringer case bij hebben.
heb ook naast wat diy alleen maar doepfer. Daarom vanaf nu nog wat andere modules.
 

Attachments

  • 20200504_114147.jpg
    20200504_114147.jpg
    43,7 KB · Bekeken: 188
TH-555, Matthias heeft inmiddels trouwens ook een kleinere variant (10HP) , had je die gezien?:

Is dit panel board mounted en waar te bestellen? kheb nog een 6 x4046's en 4x 555 liggen om eindelijk met een panel afgemaakt te worden....
 
sms303 das grappig dat je hier langs komt.
Kan me nog herinneren dat ik die th555 vco via jouw ken. Nog bedankt :)
Met dat smallere panel is wel beter.
mijn knoppen zijn ook erg wiebelig.

Gebruik je wel je th555's

All mijn 8 doepfer lfo's eruit en alleen maar th555's voor vco of lfo ..... yum yum
 
Kan me nog herinneren dat ik die th555 vco via jou ken. Nog bedankt :)
Eigenlijk heb ik maar 1 of 2 x4046's met wiring en zelfgemaakte panels afgebouwd. In 2015 stopte ik met solderen. Sindsdien ligt het in de doos; niet afgemaakt.

Thomas Henry is een grootheid in diy-land en onbekend bij het grote publiek.....

ishi op Matthias zn site staat dat hij niets direct verkoopt en op voorraad heeft.... dat wiren is zo demotiverend en nooit zoals gepland :(
 
Ja daarom heb ik ze met die grote panel gehouden.
Denk er vaak aan hoe ik ze compact kan maken.
Maar ja uiteindelijk wel best.

Heb je wel die panel pcb's ? anders kun je ze ook gewoon zo afbouwen. Kun je ze eindelijk gebruiken.
Ik ga nog op zoek naar een vierde. Idd ook voor mij wat minder DIY en meer muziek.
 
Ehhh muziek maken?!?!? Mn spullen heb ik in die 5jr nog steeds niet aangesloten.... :stupid

Als je ze al hebt zou ik ze zo houden. De Clarke panels voor de 4046 en 555 vond ik niet mooi, te breed en kwam daardoor niet uit in mn 84hp plan wat ik had. De 10hp vind ik mooier. Dan wordt het wel weer wiren en een bracket om de pcb's te bevestigen...

mssn is 2e hands kopen makkelijker....
 
Ik zou zeker ook de Endorphins Furthrrrr Generator checken. Dual VCO Buchla 259 inspired, ben er al een tijd erg blij mee! Typische westcoast diepe snerpende saw etc. De FM mogelijkheden zijn ook zeer fijn :okdan:
 
op Matthias zn site staat dat hij niets direct verkoopt en op voorraad heeft.... dat wiren is zo demotiverend en nooit zoals gepland :(

Ja klopt, maar hij weet misschien wel of en waar ze te koop zijn (en of er nog een re-run komt). Over wiren: ik heb er zelf nog weinig ervaring mee. Ik ken de horrorverhalen..
 
Ja klopt, maar hij weet misschien wel of en waar ze te koop zijn (en of er nog een re-run komt). Over wiren: ik heb er zelf nog weinig ervaring mee. Ik ken de horrorverhalen..
Een mail sturen kan geen kwaad...
Het wiren van het best of cgs project heeft me genekt. Flink het project onderschat en vooral mezelf overschat. Om een bouwafspraak na te komen heb ik voor 2 van de 6 gebouwde panels Maarten van Artefacts aan het werk gezet. Twee niet afgebouwde panels zijn een paar jaar geleden tegen kostprijs verkocht. De overige 2 liggen niet werkend met veel andere pcb's, sommige al gevuld, in de doos te wachten.

flyweight Leuk om te lezen dat je via mij over de 555 hoorde en dat je tevreden met de vco's bent :okdan:
Of de x4046 en de 555 high-end zijn zal/wil/kan ik niet zeggen. Het is iig veel vco voor weinig. Vanwege de waveshaper/skew met cv, dit zit namelijk op geen van mijn andere vco's, en het fm gedeelte vond ik de x4046 interessant. Het euro systeempje wat ik heb bestaat ook voornamelijk uit (standaard) doepfer modules.
 
Welke panelen heb je nog liggen dan?
 
Dat is toch te leuk om niks mee te doen?
 
Back
Top