High end Eurorack OSC

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.027
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik ben van plan om een 3 voice eurorack synth te bouwen.
heb 3x de th555 vco en 3x doepfer 110's.

Welke niet cem3340 high end analoge vco's zijn er?

De assimilator staat op mijn verlang lijst en de oberheim sem-x. Die laatste komen waarschijnlijk niet op de markt.
Mac beth osc lijken me ook leuk.

Welke eurorack vco's zou jij in je 3 voice stoppen?
 
Zoek je drie identieke VCO's? Driemaal Joranalogue Generate-3 lijkt me best fijn.. high-end en een relatief aantrekkelijke prijs.
 
High-end? Dan inderdaad MacBeth of ACL... http://audiophilecircuitsleague.com/

Ik heb een tijdje geleden een volledig ACL-systeem gebouwd, en dat is echt smullen!

:P

Wow ziet er mooi uit. Ik dacht 'gebouwd' dus was naar kits gaan zoeken. Op Thomann staat ook een uitgeklede versie voor 450e. Idd wat ishi zegt 3 idenyieke vco's.
heb net op de matrixbrute patches gemaakt en de demo van de acl vco was niet om aan te horen. Komt waarschijnlijk door mij of youtube.

Ik zal die Joranalogue Generate-3's eens checken.

Bedankt voor de tips.
 
Cwejman! Maar bijzonder moeilijk om aan te komen, en ook niet goedkoop. Maar ontzettend accuraat, retestrakke sound.

Verbos, zelf iets minder fan van, maar allicht goed om zelf eens te checken. Wel allemaal discrete parts, geen sjippies.

De Supercritical Demon Core Oscillator is ook tof. Wel compleet andere uitgangspunten, maar 16 voices.

Voor mijn poly ambities heb ik 4 Tiptop Z3000 VCO’s. Ziet er wel kek uit, maar stiekem wel wat karakterloos? Ook niet erg high end allicht, alhoewel ik misschien niet begrijp wat je daar mee bedoelt.

Kwa niet eurorack, maar wel ziekelijk lekkere analoge sound én beschikbaar met CV/gate aansluitingen: de Vermona PerFOURmer. Waanzinnig hoe die machine klinkt. Instant classic.
 
nonklist met high end bedoel ik denk ik een beetje Oberheim Sem of Moog modular achtige sound.

Joranalogue Generate-3's zijn erg mooi en erg appart, lijkt me moelijk om daar 3 voices mee in te stellen.
Maar toch ook eenookg aantrekkelijke prijs.
De ACL's ook erg mooi als ik naar de soundcloud demo's luister. Daar hoor ik in de verte een beetje SEM in.

:okdan:
 
3 x generate 3, das wel redelijk SICK. ik vind 1 generate 3 al sick ghehe.. doe je dr ook nog 3 filter8's bij 8D
 
3 x generate 3, das wel redelijk SICK. ik vind 1 generate 3 al sick ghehe.. doe je dr ook nog 3 filter8's bij 8D

nou ik heb 2x de doepfer triple filters, een met bp, hp en lp in. :P
 
Laatst gewijzigd:
Er zijn er zoveel opties.. teveel misschien? :D

Wie in de hoek van Generate-3 kijkt, zou ook de SSF Zero Point Osc in overweging kunnen nemen.. en in de hoek van Cwejman de Schippmann Omega-Phi II. Dat wordt dan wel prijzig in drievoud. Synthesis Technology heeft naast de E370 ook nog een mooie "klassieke" E300.

DIY is inderdaad de Living VCOs een aantrekkelijke optie. Maar is die nog wel eens ergens op voorraad?
 
Bedankt allemaal. ishi die Generate-3 is echt indrukwekkend. Daar wil ik er zeker 1 van hebben.
Ik realizeer me door jouw tips dat ik helemaal niet dezelfde oscillators voor alle voices hoef te hebben.
Ik vind analoge exp fm echt te gek en de sounds uit de Generate-3 zijn om te smullen.
maar lijkt me wel een osc die je moet leren temmen en niet 1 voor poly.

search64 dat ziet er mooi uit en is een optie. Heb jij die zelf ook gemaakt?

Die ACL osc's klinken erg mooi en SEM achtig.

Die Cwejman's hebben wel heel weinig opties. Bv geen pot's voor de cv.
 
Ik heb de Living VCOs gehad, ik was er eerlijk gezegd niet zo heel erg van onder de indruk. Is waarschijnlijk ook een smaak dingetje, maar in Euro vind ik de standaard saw, pulse, tri & sine VCO’s niet erg spannend, zeker als je al wat andere semi-modulars hebt. Ze moeten wat extra’s bieden en dat vond ik bij de Living VCOs te mager.
 
in Euro vind ik de standaard saw, pulse, tri & sine VCO’s niet erg spannend, zeker als je al wat andere semi ...

Ja maar toch sommige van die plain vco's kunnen zo lekker fm'n en/of pads maken.
Daarom sluit ik die acl kleinere vco niet uit.
Maar ik hoef dus geen 3 identieke. Heb nog het plan om 3x cv in en appare vco outs voor de boog te maken. En andere modules per voice is wel tof eigenlijk.

Tot nu toe wat ik online gehoord heb vind ik de Generate-3 en de ACL variable sync vco's het interessants.
 
Je kunt de Living VCO's ook gebruiken als setje modulators voor je "high-end" VCO's om tot een "complex" te komen.. Bijvoorbeeld een Living naast een Generate-3, SSL ZPO en ACL MFD.. zomaar een spinseltje :D
 
Laatst gewijzigd:
Ja maar toch sommige van die plain vco's kunnen zo lekker fm'n en/of pads maken.
Uiteraard, maar juist door een andere smaak toe te voegen kun je van die andere VCO's afwijken. Begrijp me niet verkeerd, ik heb de 555 gehad en vond dat 1 van de betere VCO's, zeker voor FM. Dus dat je er daar 3 van hebt snap ik volledig. Ik had ook de X-4046, die paste daar perfect bij, net een wat rauwer randje. Maar als ik al 2x 3 "reguliere" VCO's zou hebben zou ik het wat avontuurlijker zoeken. De Harmonic Oscillator van Verbos staat eigenlijk ook nog wel op mijn wishlist, maar ik vrees dat ik dan een hele case met Verbos spul wil... Luister maar eens naar Patterns of Consciousness van Caterina Barbieri; vrijwel alleen maar de Harmonic Oscillator. Indrukwekkende plaat.
 
Rossum Electro Trident, analoog dus overal fijn overstuurbaar.

Net binnen hier.. zeer fijn geluid. Had hem eigenlijk nog eens op SB2020 willen beluisteren, met een persoonlijke pitch van Dave.. Vanavond eindelijk in de case geplaatst en heb me tijdens de optredens van Modulation erg in moeten houden om niet zelf te freaken met dit beest.. :D
 
Back
Top