vragen over (master)clock, clockdivider enz voor modular

Oké, op het moment lijkt de BSP the way to go om mee te beginnen.
Ik heb 'm tot nu toe af en toe gebruikt om een sequence van een synth te laten lopen via midi, nooit in combinatie met twee sequences en drums en ook nooit op de manier die nu de bedoeling is.
Mij viel wel op dat zo af en toe op de een of andere manier de noten een paar oktaven te hoog waren en dat ik dan toch weer de software in moest duiken om de boel opnieuw op C 0 te zetten, dat vind ik dan gewoon minder fijn.
Maar goed; ik ga het de komende dagen gewoon 'ns even proberen om te zien hoe het werkt, thanks!
 
Ik moet zeggen dat als je pas met modular gaat starten dat het in het begin wel wat verwarrend kan overkomen

Misschien een idee, als er iemand bij je in de buurt woont die veel ervaring heeft met modular, 'ns langsgaan en kijken wat allemaal mogelijk is. En als er ergens een meet-up is om ook daar 'ns te kijken. :)
 
Misschien een idee, als er iemand bij je in de buurt woont die veel ervaring heeft met modular, 'ns langsgaan en kijken wat allemaal mogelijk is. En als er ergens een meet-up is om ook daar 'ns te kijken. :)

Ja, da's een goed idee, thanks!
 
willem1958 : Zo'n meet-up zou ik eigenlijk ook wel interesse in hebben, ondanks dat ik (nog) geen plannen heb om modular te gaan. Maar het is gewoon machtig mooi en interessant spul. :) Jammer genoeg is het voor mij bijna altijd nogal ver weg, voor jou zal dat waarschijnlijk dichter bij huis zijn.
 
Wat zou die nog meer moeten doen dan? Het is modulair, dus vaak heeft een module 1 functie. Wil je er patronen mee maken dan zul je andere dingen met dat signaal moeten doen. Bv door een met een VCA dat clocksignaal wel of niet door te laten. Of soms, gebaseerd op waarschijnlijkheid.

dat ik zelf kan bepalen wat de volgende outputs op de module voor clock weergeven,... beatsteppro idee maar dan in eurorack... :mega:
 
dat ik zelf kan bepalen wat de volgende outputs op de module voor clock weergeven,... beatsteppro idee maar dan in eurorack... :mega:
Dan heb je geen clockmodule maar meer een gate sequencer. Dat kan wel, bv met een VCA ertussen. Of zoiets als Branches als je meer random wilt.
 
Ik zat wat later nog even het verhaal weer door te lezen, goed dat je een paar dingen verduidelijkt.

Ik moet zeggen dat als je pas met modular gaat starten dat het in het begin wel wat verwarrend kan overkomen, gewoon veel proberen en doen moet toch de ervaring geven uiteindelijk.
Graag gedaan! :okdan:
Zelf vind ik het ook fijner om meer gedetailleerde antwoorden te krijgen dan een klik hier en daar uitleg... als je begrijpt wat ik bedoel :D

In het begin is alle info en de grote mogelijkheden aan modules met diverse opties erg overweldigend allemaal.. het overzicht verlies je dan ook snel....

Als ik evt vervolgvragen kan verduidelijken zal ik mn best doen :)
 
mocht je uit overijssel komen,. ... :engel:

Bedankt voor het aanbod maar helaas woon ik in de Randstad.
Ik ken een SF lid in de regio, wellicht dat ik hem 'ns benader als ik met vragen of problemen blijf zitten.
Nu eerst 'ns lekker eurorakkeren. ;)
 
Ik loop een beetje vast ivm de clockoutput van de BSP naar de minibrute 2s.
In de manual staat dat je gewoon met een patchkabel de BSP met de minibrute verbind, beide staan op 1 pulse voor de clock en dan moeten ze gesynct zijn?
Ik heb de clock out van de BSP verbonden met de clock in van de sequencer van de minibrute en de minibrute staat op clock ipv int.
Dan wil ik de pads op de minibrute blijven gebruiken dus geen cv vanaf de BSP alleen de clock maar dan werkt de bediening op de minibrute niet meer.
Hoe kan ik dan de sequence starten want behalve met de patchkabel zit de BSP en de minibrute verder niet met elkaar verbonden.
Start/stop vanaf de BSP werkt schijnbaar niet als alleen de clock verbonden is.
Ik kom er via de manuls niet echt uit en in clips zie ik wel cv maar niet iets over alleen de clock syncen.
Ik zal wel iets over het hoofd zien, kan iemand me uitleggen wat er niet goed gaat?
 
Opgelost; kwam er na heel veel zoeken achter dat je de sequencer van de MB 2S on stand by/pauze moet zetten anders reageert ie niet op start/stop commands van de BSP.
Zo simpel kan het zijn, ben bij elkaar een paar uur bezig geweest met instellingen, kabels en info op het internet en nergens ook maar iets over dat je 'm stand by moet zetten. :stupid
Dat ze dat niet even in de manual zetten, wat een gedoe zeg.
 
Back
Top