Schakelaar module voor spring reverb tanks

jes303

DIY brain mods
Lid sinds
30 augustus 2002
Berichten
802
Locatie
Transistorbasstraat 303
Ik heb sindskort een Befaco Spring Reverb met een medium tank (van een SF lid overgenomen).
Naast de medium tank heb ik ook een grote tank, en ik zou graag willen kunnen schakelen tussen de tanks.

Een module zoals de intellijel springray 2 heeft een schakelaar voor 3 tanks, met dus 3 inputs en outputs.
De Befaco heeft dat niet.

Ik heb flink gegoogled op een oplossing, om de interne RCA input / output van de Befaco via een patchmodule ofzoiets te kunnen verbinden met spring tank 1 of tank 2.
Maar ik kan eigenlijk niks vinden.

Alleen een Doepfer A-182-2 quad switched multiple zou een semi-oplossing zijn, die schakelt tussen sockets en verbindt socket A met socket B of C.
Maar dan moeten de draden van de Befaco en spring tanks naar buiten worden gebracht, beetje lelijke oplossing.
Bestaat er niet een eurorack patch panel met sockets aan de voorkant die verbonden zijn aan de achterkant? Zeg maar zoals een traditionele patchbay werkt?

Ik verbaas me erover dat ik geen oplossing hiervoor kan vinden (of anderen met dezelfde zoektocht) en vermoed dat ik in de verkeerde richting denk of zoek.
Iemand tips?
 
Even in de gaten houden dat (afhankelijk van de gebruikte driver-trap) de sturende kant naar de tank toe twee 'zwevende' contacten vereist,
dus daar mag geen van de twee geaard zijn (in het geval van zogenaamde 'stroomsturing', een truukje voor meer bandbreedte door je reverb-tank).

De 'massa/aarde/ground/min' van de ontvangende kant is doorgaans inderdaad gewoon aarde.
 
Even in de gaten houden dat (afhankelijk van de gebruikte driver-trap) de sturende kant naar de tank toe twee 'zwevende' contacten vereist,
dus daar mag geen van de twee geaard zijn (in het geval van zogenaamde 'stroomsturing', een truukje voor meer bandbreedte door je reverb-tank).

De 'massa/aarde/ground/min' van de ontvangende kant is doorgaans inderdaad gewoon aarde.

Als ik het goed begrijp, bedoel je dat de 2 (cinch) kabels naar de tank alleen met de tip verbonden mogen zijn?
Dus kijkend naar onderstaande plaatje mag alleen de rode draad verbonden zijn en is de zwarte draad niet nodig?
(de plug even terzijde, dit moet een male en geen female plug zijn)
rca.jpg - Click image for larger version  Name:	rca.jpg Views:	1 Size:	18,7 KB ID:	3707344
 
Als ik het goed begrijp, bedoel je dat de 2 (cinch) kabels naar de tank alleen met de tip verbonden mogen zijn?
Dus kijkend naar onderstaande plaatje mag alleen de rode draad verbonden zijn en is de zwarte draad niet nodig?

Nee, je hebt wel degelijk vier aansluitingen nodig (2 naar de tank, 2 vanaf de tank).
Maar bij de heengaande leidingen mag 'de zwarte aansluiting' niet in contact komen met aarde/ground van de versterker.

En zoals gezegd, het hangt af van de gebruikte stuurtrap.

Zie bijvoorbeeld https://sound-au.com/articles/rvb-f5.gif , daar is maar 1 vd 4 aansluitingen vd tank in contact met aarde/massa/ground.

Maar voor bijv een Fender-tubeamp wordt er doorgaans een trafo in de driver gebruikt en mag (moet!) 'zwart' van de aanvoerende leiding gewoon contact maken met aarde.
Dus effe checken welk driver-circuit je gebruikt.
 
Back
Top