Mag je outputs aan elkaar knopen?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.516
Locatie
Zeist
Mag je om signalen te mixen de uitgangen van modules met elkaar verbinden? Geeft dat geen kortsluiting en vernielde modules?
 
Je màg alles, maar het wordt over het algemeen afgeraden om het zo te doen. Normaliter gebruik je een mix module. De meeste moderne modules zijn robuust genoeg om er geen last van te hebben als je het wel zou doen.
Althans, ik denk dat je bedoelt om bv een passieve multiple te gebruiken voor het combineren?
 
verbonden.png

Ik bedoel bovenstaande schakeling waarbij de modules A en B in onbelaste toestand respectievelijk de signalen U[SUB]A[/SUB] en U[SUB]B[/SUB] afgeven. Ook is het de vraag wat zo U[SUB]mix[/SUB] wordt...
 
Op het moment dat beide modules gelijktijdig signaal uitsturen naar 1 input, telt de gain bij elkaar op, dus dat zal niet lang goed gaan..
Ik begrijp ook niet precies wat je wil.
 
Ik vind het zelf ook een verdachte configuratie vandaar dat ik het hier nog even navraag of dat zo wel kan.
 
Als je hier het fijne van wilt weten moet je eens kijken of je wat hebt aan de zoektermen:

Impedance / Impedantie
Summing
Passive summing network
T-pad
H-bridge

Als je met die vijf zoektermen gaat stoeien ben je wel ff zoet.
Dan dek je niet 100% de lading van het onderwerp, maar heb je wel een groot begin gemaakt.
 
Als het voor modulaire synths hetzelfde werkt als ik in mijn elektrotechniek opleiding geleerd heb dan krijg je onderstaande situatie totdat de zaak gaat vervormen of de modules het begeven:
mix.png
 
Wordt die directe verbinding van outputs in patches van tonestar dan soms gebruikt?
 
Mooi - dank voor alle info, er is met de aangegeven zoektermen inderdaad genoeg over op internet te vinden. :)
 
Back
Top