MI Clouds calibreren

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Mijn Clouds maakt allemaal distorted sounds na een firmware update. Nou kan dat gebeuren en het advies is opnieuw te calibreren.
Het gaat om 1 volt en 3 volt in de v/oct sturen in calibratie modus. Hoeveel hz is dat exact op een oscillator? Of een c2 en c4 noot.
Zou graag mijn z3000 hiervoor willen gebruiken omdat deze afleesbaar is.

Tips zijn welkom! Zie te weinig online staan.
 
Calibreren moet met een CV, uit keyboard of Midi/CV converter, dus niet met een oscillator!
 
Dank voor de info! Helaas heb ik geen modules die dit kunnen :(
Zou heel tof zijn als iemand in Damsko mij zou kunnen helpen!
 
Met de metropolis kan je met tune mode in ieder geval 0V outputten. Weet zo ff niet uit mijn hoofd of je een andere waarde er continue uit kan laten komen.

Uit de manual:
TunE (Tuning Mode) Upon clicking the ENCODER to enter this menu, the Metropolis enters “tuning mode”. The pitch output produces 0 V and the gate goes high. This is useful for tuning the base pitch of your oscillator which is connected to the Metropolis. Click the ENCODER again to exit tuning mode.
 
Het gaat voor de clouds calibration om 1 en 3 volt las ik. Ik ga de info van de metropolis even doornemen, dank!
 
ah sorry, ik dacht dat je met de 0 volt in ieder geval een deel van de calibratie kon doen.
 
Maar goed, zowel de Rene als de Metropolis kunnen toch prima een C noot uitspugen over iets van 5 octaven?
Kwestie van even opzoeken (of meten met multimeter) welke octaaf welk voltage is - maar dan ben je er ook.
Niet super nauwkeurig overigens maar goed genoeg voor dit doeleinde.
 
Ik had hetzelfde probleem en ik heb het op weten te lossen door VCV te downloaden en het CV signaal via mijn RME Fireface de clouds in te brengen. Het is mij niet gelukt met de Metropolis. Je moet echt een hele stabiele bron hebben volgens mij. En met VCV lukt het wel.
 
Back
Top