Mijn eerste modular, beginnerscheck

Kogel door de kerk,

Aangeschaft;
De Pittsburgh modular case, was 150 euro goedkoper bij gear4music, dat scheelt!
alles wat hierboven staat, minus de Doepfer case & Vermona interface (Ik ga de Roland A01 voorlopig gebruiken, later deze toevoegen wellicht)
En de SE Oscillation. Het is een wat standaard VCO wellicht, maar wel erg stabiel. De Maths zal eerst als LFO dienen... :-) ben benieuwd. De output sectie ga ik zelf denk ik ontwerpen en een balanced output nemen met trafos (die denk ik zelf ontwerpen/laten draaien...krijg daar wel wat hulp bij ;-) )

Smak geld.... gaat mijn duurste synth ooit worden (en is het al met deze paar modules...)
 
Goed bezig :) Over quadra gesproken, intellijel komt binnenkort met de opvolger quadrax...
En waar heb je gekeken voor tweedehands? Bij modulargrid staan 1680 items alleen al in de EU

Ben benieuwd!

O.a. modulargrid, ebay,marktplaats, synthforum.
Ze staan er ook vaak wel, maar scheelt een paar tientjes. Dan krijg je ook meer verzendkosten bij. Heb ze nu bij enkelse deels vandaan, deels thomann voor de se88 filter. Bij die engelse scheelde het weer een 100 euro door wisselkoers e.d.

Eerst eens lekker spelen me dit ding en dan kijken naar een vervolg :-) idee is een module per maand erbij om 't betaalbaar te houden.
 
Ben benieuwd!

O.a. modulargrid, ebay,marktplaats, synthforum.
Ze staan er ook vaak wel, maar scheelt een paar tientjes. Dan krijg je ook meer verzendkosten bij. Heb ze nu bij enkelse deels vandaan, deels thomann voor de se88 filter. Bij die engelse scheelde het weer een 100 euro door wisselkoers e.d.

Eerst eens lekker spelen me dit ding en dan kijken naar een vervolg :-) idee is een module per maand erbij om 't betaalbaar te houden.

Zo heb ik het ook gedaan... Is ook leuk, iedere maand kijken wat je mist, videotjes kijken van wat er is, kijken of je het ergens kan vinden etc.
Op modulargrid en marktplaats is het soms ook een beetje onderhandelen. Ik vind zelf 80% of minder realistisch voor een module in zeer goede staat, tenzij er een v2 van is dan een stuk minder omdat je die waarschijnlijk ook niet of moeilijk weer kan verkopen.
Het leuke is dat als je rack vol zit, dan kost het niet zoveel meer :) (1 eruit, 1 erin)
 
Zo heb ik het ook gedaan... Is ook leuk, iedere maand kijken wat je mist, videotjes kijken van wat er is, kijken of je het ergens kan vinden etc.
Op modulargrid en marktplaats is het soms ook een beetje onderhandelen. Ik vind zelf 80% of minder realistisch voor een module in zeer goede staat, tenzij er een v2 van is dan een stuk minder omdat je die waarschijnlijk ook niet of moeilijk weer kan verkopen.
Het leuke is dat als je rack vol zit, dan kost het niet zoveel meer :) (1 eruit, 1 erin)

Zeker :-) 80% is denk ik ook wel een mooie quotum. Ik ben alleen bang dat mijn rack dus niet zo snel vol is... met 420 HP.... Ik denk nog wel over om 2 a 3 Oscillations te kopen. Kan ik kiezen voor paraphonic of unison, of sub/octave.

/zinin
 
Zeker :-) 80% is denk ik ook wel een mooie quotum. Ik ben alleen bang dat mijn rack dus niet zo snel vol is... met 420 HP.... Ik denk nog wel over om 2 a 3 Oscillations te kopen. Kan ik kiezen voor paraphonic of unison, of sub/octave.

/zinin

Oja, weet niet of het al gezegd is, maar het is misschien handig om je niet-gebruikte rijen af te dekken. Ik heb het gedaan met een stukje karton waar ik steeds wat van af kon knippen, als ghetto blind panels. Een patchcable die erin valt kan een groot probleem zijn.
 
Back
Top