Beste Ext. Input module onder €100? Doepfer A-119, A-138D, Pico Input, Anderen?

hand klap ka

Ouwe rot
Lid sinds
31 juli 2005
Berichten
601
hi,

De Doepfer A-119 heeft een slechte naam wat betreft audio kwaliteit, amplifier. Sommigen zeggen dat je beter de A-138D kunt gebruiken, iemand hier ervaring met deze? De Pico Input van Erica Synth is een andere die ik gevonden heb, maar daar kan ik nergens duidelijke demo van vinden of meningen online. Iemand hier er ervaring mee?

Zijn er nog andere Input Modules binnen deze prijsklasse?

Of zou ik beter af zijn met een aparte amplifier die kan zorgen voor de benodigde gain van line naar modular niveau? Een tweedehands amplifier ofzo of eentje die in ieder geval ook binnen de honderd euro valt.

thks!
 
De Doepfer A-119 heeft een amplifier gecombineerd met envelope follower functie. Leuk om te spelen met externe input, volume thresholds en het daarmee open kunnen zetten van gates. Minder geschikt als je vooral een amplifier wilt.
 
Ik heb de 138d, werkt als attenuator of versterkt met een standje “2” of “4”. Om een extern signaal te versterken gebruik ik standje 4 en dan volumeknop vol open, werkt prima, en ik hoor geen gekke vervormingen of zo, al vond ik het signaal net niet luid genoeg. Dat ligt misschien aan het bronapparaat van het te versterken geluid, een sampler. Maar dat los ik op door het overall volume wat harder te zetten en de rest weer wat zachter. Voor het geld dat deze kost zou ik hem gewoon proberen.
welke mij trouwens tof lijkt is de befaco inamp input amplifier maar die is volgens mij nu niet te krijgen.
 
Je zou ook een Mutable Instruments Ears (of nog goedkoper, een MTM Mikrophonie) kunnen nemen. Werkt prima als amplifier.
 
Back
Top