Instruo Scion ervaring?

allstyles

Stamgast
Lid sinds
30 oktober 2018
Berichten
443
Locatie
Vriezenveen
Ik zit te kijken naar deze module, maar iemand ervaring hiermee??
Kan er maar weinig over vinden...

Mijn grootste vraag is, is deze ook prima te gebruiken zonder die stickers voor op de planten?!
Lijkt me een gave module voor wat modulatie, maar dat planten gedoe doet me niks.
 
daar is ie wel voor bedoelt, dus ik zou een andere module uitzoeken die random cv maakt, bv een Wogglebug, Turing Machine, Wobbler, Marbles, Frap Tools Sabel etc
 
daar is ie wel voor bedoelt, dus ik zou een andere module uitzoeken die random cv maakt, bv een Wogglebug, Turing Machine, Wobbler, Marbles, Frap Tools Sabel etc


Het is een mutable instruments marbles geworden,... :engel:

Vraag; toen ik bij jouw was had jij een soort equalizer waarmee jij een soort pitchhiker van jouw bass module maakte, wat voor module was dat?!:geslaagd:
 
een Serge resonant Equalizer.
Degene die ik heb was alleen DIY verkrijgbaar. Soms kom je ze 2dehands tegen.
Random Source maakt ze ook, maar dan met draaiknoppen.
Elby had ze ook, maar weet niet of ze die nog steeds maken.
 
of heb je nog meer suggesties,... vind met sliders wel fijn
Volgens mij heeft SRPP z'n eigen versie er van gemaakt. Misschien hem eens polsen voor een PCB'tje. Is wel met draaiknoppen.
En ik geloof dat L1 iets van een Quad resonant equalizer heeft, maar geen idee hoe die klinkt.
 
Volgens mij heeft SRPP z'n eigen versie er van gemaakt. Misschien hem eens polsen voor een PCB'tje. Is wel met draaiknoppen.
En ik geloof dat L1 iets van een Quad resonant equalizer heeft, maar geen idee hoe die klinkt.

Die L1 is ook wel nice,... Maar qua geld zelfs wat duurder dan die 4ms,...

Ligt het aan mij of zijn er maar weinig modules waar dit soort resonant equalizers inzitten?!
en ze zijn vaak erg groot en duurder dan gemiddeld.... of moet ik in andere categorie zoeken dan equalizer!?!

Het gaat mij om het "pitch hiker"effect wat ik ermee kan creeeren :kroon:
 
Ligt het aan mij of zijn er maar weinig modules waar dit soort resonant equalizers inzitten?!
en ze zijn vaak erg groot en duurder dan gemiddeld.... of moet ik in andere categorie zoeken dan equalizer!?!

Het gaat mij om het "pitch hiker"effect wat ik ermee kan creeeren :kroon:
Nee, volgens mij zijn er gewoon niet veel. Wel jammer, want kan inderdaad erg leuk zijn.
Ik begrijp overigens niet precies wat je met "pitch hiker" effect bedoeld, da's niet echt een term die ik ken. Ik zou bij het horen van die term eerder denken aan PLL, phase locked loop. Iets als de Doepfer A-196 dus, Wogglebug kan dat ook enigzins (maar niet zo uitgebreid als de A-196).
 
Die L1 Quad res heb ik gehad, maar die zit wel erg anders in elkaar. feedbacken gaat ook lastiger ivm het ontbreken van meerdere outputs.
Deze kan je nog gewoon kopen: https://randomsource.net/serge_eurorack?mod=RS_REQ_E
ik wil 'm wel voor je bouwen.

mmmm vond die jij hebt wel erg vet werken,.. gister even uurtje gespeeld met die 4ms (softube,maar toch :frons:) , werkt enigzins zoals die jij hebt, en ik kan hem verwerken in mijn overige modulaire setup...
(is alweer wat aangepast :engel:, maths en marbles erbij)

Maar supertof aangeboden :okdan::halleluja:mega:
 
Nee, volgens mij zijn er gewoon niet veel. Wel jammer, want kan inderdaad erg leuk zijn.
Ik begrijp overigens niet precies wat je met "pitch hiker" effect bedoeld, da's niet echt een term die ik ken. Ik zou bij het horen van die term eerder denken aan PLL, phase locked loop. Iets als de Doepfer A-196 dus, Wogglebug kan dat ook enigzins (maar niet zo uitgebreid als de A-196).

Bij Lab had ik het gezien; het idee is een bassdrum/kick door een module te halen zodat ik het effect krijg zoals in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=YMnHiUnJ0Mc&t=234s

Volgens mij is dat een bassdrum halen door diverse frequenties en door de resonantie dat die lomper gaat klinken,...

(Ben helaas nog niet zo bekwaam in de vaktermen,.... :geslaagd:)
 
Het is inderdaad wel fijner om daar een dedicated module voor te hebben. Maar an sich moet je met iets als de Make Noise Fxdf en feedback ook een end kunnen komen. Of een bandpass filter specifiek op de gewenste frequentie + feedback. Maar helemaal hetzelfde gaat dat niet zijn. Ik zou gewoon voor de R*S versie gaan en LAB_ 'm laten bouwen... ;-) Of anders ModularGrid ook in de gaten houden, er staan nog CGS versies te koop voor mooie prijzen:
https://www.modulargrid.net/e/offers/view/90501
https://www.modulargrid.net/e/offers/view/46307
 
voordeel van schuiven is dat je erg dynamisch kan "sculpten" . en makkelijke meerdere schuiven kan bewegen. goed voor live situaties
met knoppen gaat dat wat minder goed.
 
Ik zeg Frap Tools Fumana en/of Verbos Bark Filter. Wel iets meer de ‘graphical eq’ dan ‘parametric eq’ benadering, maar als het daar niet mee lukt... (zowel de analyse / tracking als de resonante filter component)
 
Ik zeg Frap Tools Fumana en/of Verbos Bark Filter. Wel iets meer de ‘graphical eq’ dan ‘parametric eq’ benadering, maar als het daar niet mee lukt... (zowel de analyse / tracking als de resonante filter component)

Hier daar heb je iemand met goede smaak,... :mega:

die Frap ziet er wel erg nice uit!! 8~
 
Back
Top