CV vraag

allstyles

Stamgast
Lid sinds
30 oktober 2018
Berichten
443
Locatie
Vriezenveen
Misschien een domme vraag maar zit nog niet zo lang in het modulaire gebeuren :engel:

Ik heb diverse modules die ik met cv kan bewerken, zo kun je bijvoorbeeld bij de erica synths bassdrum cv inpluggen in de acc om hardere punch te krijgen.
in mij 4 ms kan ik het gebruiken om samples te starten, loopen etc..

Waar haal ik cv vandaan om die functies te gebruiken?!

Heb een beatstep pro waarmee ik mijn modules bedien, Het toetsenbord geeft de (cv) voltages door,... maar het is mij niet duidelijk hoe ik nou cv moet gebruiken bij de andere modules?!?

Het leek mij logisch dat er een module zou zijn waar je cv indrukt en die er knoppen op heeft zitten die bv dat signaal 4 x doorsturen en die je met een knop per signaal een hoger of lager voltage kan laten doorgeven, maar zo een module kan ik dus niet vinden, dus ik bekijk het vast verkeerd...

( Heb hier een link naar mijn eurorack(je): https://www.modulargrid.net/e/racks/view/844417 )


Hopelijk begrijpt iemand wat ik bedoel en zodat ik hier wat beter inzicht in krijg :o:

hopelijk bij voorbaat dank
 
Prima rackje (daar komt ie:) maar....Je Dual ADSR en BS Pro zijn nu je enige "echte" control sources als ik het zo even snel bekijk. Met wat creativiteit kan je natuurlijk de outputs van een sampler, VCO, zelfoscillerend filter of I/O module ook als cv source gebruiken (wat zeker leuk is) . Je Dual ADSR kan in looping mode dus daarmee zou je al lekker kunnen experimenteren om te onderzoeken wat voor soort Modulatie modules je nog nodig zou kunnen hebben, maar als ik je systeem zo bekijk geloof ik wel dat je daar behoefte aan heb anders blijven al die patchpoints akelig eenzaam. Als dit mijn eurorack zou zijn zal er iig een LFO, random, bijkomen (en dan hou ik me heeeel erg in :D)
 
Idd een lfo module of een s&h random noise ding plus nog een vca.
Voor de rest heb je alles dat nodig is.
 
Heb er ook een Neutron en een dreadbox erebus v3 bij staan :engel:

Zal eens wat meer spelen met de lfo's en checken hoe die sample en hold functies werken :biertje:

Alvast dank voor de opmerkingen :mexico:
 
In iets meer algemene termen, je rack zit vol met dingen die geluid kunnen produceren en vervormen - maar je hebt 'modifiers' nodig. Dat zijn de minder sexy modules die zelf geen geluid produceren, maar vooral gebruikt worden om via cv de parameters van andere geluidsbronnen aan te passen. Je kunt hier inderdaad denken aan LFO's, S&H-generatoren, maar ook aan sequencers, random generatoren, een EG's enzovoort - ik heb net deze gekocht, waar ik erg benieuwd naar ben. En die 'modifiers' kun je dan - in een later stadium, en als je wil - weer met elkaar combineren door logische functies, sequential switches en ga zo maar door...
 
Het leek mij logisch dat er een module zou zijn waar je cv indrukt en die er knoppen op heeft zitten die bv dat signaal 4 x doorsturen en die je met een knop per signaal een hoger of lager voltage kan laten doorgeven, maar zo een module kan ik dus niet vinden, dus ik bekijk het vast verkeerd...

Daarbij denk ik gelijk aan de Make Noise pressure points en de intellijel tetrapad. Toffe modules heb je al in ieder geval, hoe vindt je die shapeshifter? Die staat hoog op mijn lijstje om te kopen :)
 
In iets meer algemene termen, je rack zit vol met dingen die geluid kunnen produceren en vervormen - maar je hebt 'modifiers' nodig. Dat zijn de minder sexy modules die zelf geen geluid produceren, maar vooral gebruikt worden om via cv de parameters van andere geluidsbronnen aan te passen. Je kunt hier inderdaad denken aan LFO's, S&H-generatoren, maar ook aan sequencers, random generatoren, een EG's enzovoort - ik heb net deze gekocht, waar ik erg benieuwd naar ben. En die 'modifiers' kun je dan - in een later stadium, en als je wil - weer met elkaar combineren door logische functies, sequential switches en ga zo maar door...

Vind de modules die ik nodig heb voor het modificeren nogal lastig uitzoeken, maar die jij gehaald hebt ziet er wel erg praktisch uit!!
Als ik nou nog 4hp extra over had, had ik hem waarschijnlijk ook gehaald.... 8o)

Ik zat wel aan deze module te denken,.. https://www.midiamsterdam.nl/abstract-data-ade-30.html
ik kan de raging bull in mijn rack nog wisselen voor een modifier module... die is 10 hp, dus mochten mensen nog tips hebben voor een modifier van 10 HP!!!!:eureka:


(Volgende rack wat in de planning staat, zou ook om modifiers moeten gaan)
 
Daarbij denk ik gelijk aan de Make Noise pressure points en de intellijel tetrapad. Toffe modules heb je al in ieder geval, hoe vindt je die shapeshifter? Die staat hoog op mijn lijstje om te kopen :)

De shapeshifter is het enige wat ik nog binnen moet krijgen :frons: (hopelijk volgende week)
maar aan de hand vd filmpjes en verhalen hierover moet het wel een vette module zijn :beard:
 
Intellijel planar 2 lijkt me ook een leuke cv module. Hiermee kun oa je cv opnemen en afspelen.
 
lezen over synthese en modules bestuderen bepaalde manuals zoals van de arp 2600 zijn klassiekers om dingen beter te begrijpen want eigenlijk met deze setup heb je direct al een andere rij nodig voor modulatie, eventueel kijk bij een andere winkel zoals schneiderladen die een betere onderdeling heeft van modules per functie etc
 
Dank voor de tips!! Modgrid gebruik ik uiteraard, en schneidersladen zal ik eens wat beter bekijken!

Hebben jullie advies welke modules een goede uitbreiding zijn voor mijn rack?!
 
Je kunt zo te zien nog wel wat modulatie sources gebruiken. Ik zou zelf een Make Noise Maths of Befaco Rampage toevoegen en wat random, bv Make Noise Wogglebug of Mutable Instruments Marbles. MI Stages zou ook niet misstaan.
 
Je kunt zo te zien nog wel wat modulatie sources gebruiken. Ik zou zelf een Make Noise Maths of Befaco Rampage toevoegen en wat random, bv Make Noise Wogglebug of Mutable Instruments Marbles. MI Stages zou ook niet misstaan.

Het volgende rack wat in de planning staat, zal wel grotendeels uit modulatie bestaan...
Maar vind het wel de moeilijkste modules om te kiezen of het wat voor mij is :geslaagd:
 
Dat kun je meestal ook niet weten - recensies op YouTube helpen wel.

Het grote voordeel is dat er een redelijk levendige tweedehandsmarkt is voor eurorack, dus als je iets probeert en het bevalt niet, kun je het meestal zonder al te veel verlies weer verkopen - zeker als je wat betere modules koopt.
 
Back
Top