Modulaire Synth Cursus info vraag omgeving Overijssel

allstyles

Stamgast
Lid sinds
30 oktober 2018
Berichten
443
Locatie
Vriezenveen
Ik zoek eigenlijk iemand omgeving Overijssel, die mij wegwijs kan maken met modulaire synths.

Via internet zie ik wel bedrijven/personen die dit aanbieden in Amsterdam/rotterdam, maar is er ook zo iets in het oosten van het land?!



( Heb zelf een winkel vol duikmateriaal (Lucas Duiksport) dus als iemand daar interesse in heeft, kunnen we info uitwisselen :engel: )
 
Hoi
Ik woon in de buurt van Nijmegen, is dat iets?
(en heb een auto)
ik ben nu zo'n 8 jaar bezig met modular, en heb veel Eurorack + custom DIY dingen
 
En Den Bosch is toch ook wel te doen? Erg goede en leuke cursussen in de Willem Twee studio:
https://www.willem-twee.nl/studios/

Daar keek ik inderdaad naar en iemand in amsterdam!

Degene in Den Bosch is toch meer een wekelijkse cursus?!
Ik heb het op die site bekeken een paar dagen terug, maar had het idee dat dat meer een wekelijkse cursus is..
Had dat wel graag gedaan, maar heb niet zoveel tijd/zin om een week of 6 wekelijks daar heen te rijden.

Die ik in amsterdam gezien heb, is meer een op maat afgestemde cursus (sonic media)

Gaat mij meer om het leren van de diverse aansluitingen (kabels), de diverse synthesis en daar meer inzicht in te krijgen.
 
Leuk als het een keer bij iemand kan leren, maar zou er nooit geld uitgeven aan een cursus modular(daar had je ook een Doepfermodule van kunnen kopen o.i.d.). Daar is het een te persoonlijk iets voor. Iedereen heeft, op de basis na, een andere manier van patchen.

Je kan beter VCV proberen of een diagram bekijken van een synth die je al hebt staan om de standaard signal flow te leren. Daar leer je veel van als het gaat om connecties tussen de modules. De synthesismethode leren is puur afhankelijk van de modules en hoe je deze patched. Er zijn bovendien talloze video's op YouTube van makers en gebruikers waar je informatie kan winnen over modules waarin je geïnteresseerd bent.
 
volgens mij gaat het goedkomen :)

ps: een basis cursus hoeft natuurlijk niet heel veel geld te kosten.
De cursussen in DenBosch gaan erg diep op bepaalde materie in.
Daarnaast hebben heel bijzondere modulaire synthesizers die je nooit zelf gaat hebben (vermoedelijk)

Voor sommigen is hands-on training veel beter dan eindeloos Youtube video's kijken. En software werkt vaak anders als hardware. En klinkt anders.
 
Heb al diverse vst's op mijn mac staan, maar wat mijn probleem volgens mij is, is dat ik alles zelf uit moet zoeken,... ken niemand in mijn omgeving die er enig verstand van heeft of die het ook maar leuk vind om het erover te hebben.
Tuurlijk werken youtube filmpjes en internet super, maar het gewoon face to face er met mekaar over hebben is vaak leuker en ook duidelijker.

Leuk voorbeeld is wel modulair filmpjes,. ben met softube modular bezig en daar staan wat filmpjes bij, die heb ik elke keer moeten stoppen om te kijken wat die nou deed, na 3 keer kijken is het al stuk duidelijker, maar volgens mij had ik dat als iemand naast mij stond de eerste keer ook wel begrepen :engel:

En tijd is al zo kostbaar, vind het heerlijk om mee bezig te zijn,.. maar youtube filmpjes kijken vind ik nou niet het leukste tijdverdrijf als ik thuis ben :dj:

En heb al afspraak met LAb gemaakt, daar word ik vast weer wat wijzer van :kroon:
 
Back
Top