Expert Sleepers ES-8 en Bitwig of Ableton?

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Ik wilde mijn eurorack-systeem weer eens wat meer gaan gebruiken - is er een tijd niet van gekomen - en meer integreren met mijn computer, dus heb ik de ES-8 van Expert Sleepers besteld. Het oorspronkelijke idee was om hiervoor Bitwig te gebruiken, maar Ableton Live schijnt daar ook mee uit de voeten te kunnen. En nu twijfel ik weer...

Op basis van jullie ervaringen, welke van deze twee sequencers zouden jullie voor dit specifieke doel adviseren en waarom? Wat zijn de voor- en tegenargumenten, wat zijn jullie ervaringen?
 
Het nadeel van demo's vind ik dat je - ik in ieder geval - nooit echt tijd hebt om meer dan even rond te kijken en een globale indruk te krijgen. Ik was vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen die deze combinatie al langer gebruiken. Maar goed... mede door de huidige winteraanbieding en jullie reacties heb ik ook voor Bitwig gekozen. ")
 
Ben op zich redelijk tevreden over Bitwig. Ten opzichte van Ableton is de online ondersteuning in de vorm van bv. tutorials veel minder aanwezig. Ableton is gewoon veel groter en meer mainstream. Bekend bij vrijwel iedereen. Ik wilde scenes en heb op basis van prijs gekozen voor Bitwig, maar Ableton lijkt soms toch wel fijn te zijn, al was het alleen al om de beschikbare kennis.
 
Back
Top