vermona mono lancet met modular dock

steven1

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2013
Berichten
422
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,
misschien een hele domme beginners vraag, maar ik ben helemaal nieuw in de modulaire wereld.
Maar et zit als volgt, ik heb een Vermona Mono Lancet aangeschaft, en ik kreeg er een modular dock bij (de uitbreiding bij de synth). Nu ben ik gaan kijken naar hele kleine cases met voeding waar deze in kan, en dan blijf je met wat ruimte zitten. De Modular Dock is 22 HP, en de case waar ik naar keek 48 HP, en nu vroeg ik me af wat een mooie aanvulling zou zijn.
Alvast bedankt!
 
In ieder geval een of meerdere LFO's. Daar heb je in principe al genoeg aan, eventueel een mixer of vca om die lfo's te combineren. Daarna wordt het een beetje overkill of je moet echt op weg willen naar een uitgebreider modular systeempje.
 
In ieder geval een of meerdere LFO's. Daar heb je in principe al genoeg aan, eventueel een mixer of vca om die lfo's te combineren. Daarna wordt het een beetje overkill of je moet echt op weg willen naar een uitgebreider modular systeempje.

Thanks! Is het ook iets om er bivoorbeeld een reverb bij te zetten of kan ik dat beter met een extern effect aanvullen?
 
Thanks! Is het ook iets om er bivoorbeeld een reverb bij te zetten of kan ik dat beter met een extern effect aanvullen?
Effecten zou ik buiten het rackje houden, is over het algemeen wat goedkoper. Anders is een 2HP Reverb wel een leuke aanvulling en niet duur. Ik zou binnen de ruimte die je hebt het volgende toevoegen:

- Expert Sleepers Disting Mk4
- Mutable Instruments Tides (2018 versie)
- Make Noise Optomix

Disting geeft je veel opties, weliswaar met een menu-gedreven interface, maar wel veel functies in een kleine module. Tides is mooie extra modulator en de Optomix geeft je wat mix en VCA opties. Optomix is een Lowpass Gate, wat je klank wat anders kan maken dan de standaard VCF+VCA combinatie.
Misschien heb je de Doepfer Mini-case op het oog, hou er dan rekening mee dat je daar maar 4 modules op in kunt prikken (en dat die wat beperkter is qua vermogen, volgens mij maar 500 mA max).
 
Effecten zou ik buiten het rackje houden, is over het algemeen wat goedkoper. Anders is een 2HP Reverb wel een leuke aanvulling en niet duur. Ik zou binnen de ruimte die je hebt het volgende toevoegen:

- Expert Sleepers Disting Mk4
- Mutable Instruments Tides (2018 versie)
- Make Noise Optomix

Disting geeft je veel opties, weliswaar met een menu-gedreven interface, maar wel veel functies in een kleine module. Tides is mooie extra modulator en de Optomix geeft je wat mix en VCA opties. Optomix is een Lowpass Gate, wat je klank wat anders kan maken dan de standaard VCF+VCA combinatie.
Misschien heb je de Doepfer Mini-case op het oog, hou er dan rekening mee dat je daar maar 4 modules op in kunt prikken (en dat die wat beperkter is qua vermogen, volgens mij maar 500 mA max).

Thanks, bedankt voor de tips, ik zat zelf al te kijken naar hele simpele Doepfer LFO's, maar in de modules die je zojuist hebt genoemd zitten vele malen meer mogelijkheden.! Ik zat zelf te kijken naar de doepfer 'low-cost-case' https://www.thomann.de/gb/doepfer_a_100_lc1_low_cost_case.htm Deze is wat groter dan de mini case. Mocht iemand van zo'n case af willen hou ik me aanbevolen :)
 
Effecten zou ik buiten het rackje houden, is over het algemeen wat goedkoper.

Behalve als je effecten hebt die je met CV kan aansturen natuurlijk, dan heeft het weer meerwaarde om in je rack te hangen.
 
Behalve als je effecten hebt die je met CV kan aansturen natuurlijk, dan heeft het weer meerwaarde om in je rack te hangen.
Klopt, maar de meeste leuke Eurorack effecten (bv Magneto, Erbeverb of Echophon) zijn vrij fors qua grootte. Aangezien in het voorgestelde kleine kistje maar 26 HP over is naast die Vermone heb je niet veel ruimte om daar ook nog eens interessante modulatie modules naast te zetten. Vandaar mijn suggestie om die er buiten te houden.
 
Back
Top