normalized connections zelf maken

martinb

Ingeburgerd
Lid sinds
5 juni 2017
Berichten
49
Locatie
Twente
Hallo allen,

Ik ben (eindelijk) de laatste hand aan het leggen aan een Frequency Central Monobloc 2
Monobloc-02-panel-e1504801006290-768x459.jpg


Ik heb zojuist de VCO's gecalibreerd, en om ze mooi gelijk op te laten lopen, de V/oct van de tweede VCO aan de eerste doorverbonden via de normalized aansluiting, ofwel deze zijn verbonden totdat je een stekker in deze bus stopt.
Nu zat ik te denken om alvast een aantal standaard verbindingen te leggen, zodat minder patchkabels nodig zijn wanneer deze module als standaard voice wordt gebruikt. Maar wat is wijsheid? Welke verbindingen zal ik alvast maken?

Ik zat zelf te denken om, naast het doorverbinden van de v/oct de volgende te doen:
  • Beide square uitgangen van de VCO's naar de beide VCF ingangen
  • Beide VCF uitgangen (12db en 24db) naar de beide VCA ingangen
  • Normal uit van de envelope naar de cv input van de VCA
Zijn er nog meer goede ideeen? PWM CV doorverbinden? Iets met de Sync? Gewoon niks doorverbinden en lekker patchen?

Tips zijn welkom!

Groeten,

Martin
 
Envelope naar Filter CV is ook altijd fijn. Ben straks wel benieuwd naar wat geluiden.
 
Mijn twee centen:

OSC naar VCF - ik zou zaagtand van de ene en blokgolf van de andere doen, niet van beide de blokgolf.
ENV - normal out naar CV in van zowel VCA als VCF
PWM zou ik niet doen, volgens mij kunnen de VCO's niet in LFO range komen en dan is dat voor PWM niet zo heel handig. Als ze het wel kunnen dan is een triangle output daar naar toe wel een optie.
Sync is op zich ook een leuke, maar lijkt me juist niet handig. Want dan heb je altijd sync (je kunt alleen tussen soft en hard schakelen) en dat zou voor mij niet werken, moet je altijd een dummy kabel insteken om het op te heffen.

Voor wat betreft het doorverbinden van de V/Oct naar de 2e oscillator zou ik juist mijn bedenkingen hebben. Ik zou dan vrezen voor hetzelfde effect als wat je bij een passieve multiple hebt, het droppen van het voltage. Kan gevolgen hebben voor de nauwkeurigheid lijkt me.

Ik heb zelf de losse modules van FC gehad, mooie sound!
 
Bedankt voor de tips zover. De combinatie zaagtand-blokgolf had ik nog niet aan gedacht. Vanavond even luisteren :)
Envelope-Filter is ook een goede. Ik heb ook twee gecombineerde VCF-VCA's waar dat vanuit één input regelbaar is.

Als alles bedraad is en afgeregeld zal ik wel wat geluid on-line zetten.
 
Back
Top