Digitone of Digitakt voor Eurorack sequencing

Cornerman

Ouwe rot
Lid sinds
10 september 2002
Berichten
1.267
Ik heb het idee om via een mutant brain of een expert sleepers FH-2 , een elektron digitakt of digitone te gebruiken voor het sequencen van mijn eurorack.
Niets ingewikkeld 2 voices tot nu toe en wat drums. ik heb al een Machinedrum en vind de sequencer heel leuk om te gebruiken.

In eerste instantie zou ik gaan voor de FH-2 en een Digitakt. Maar sampling opties heb ik eigenlijk al zat en een FM synth nog niet. Even later werd de mutant brain gepresenteerd en dat lijkt nu ook een mooie in plaats van de FH2. Scheelt ook weer wat in de euro's. Al is dat niet direct een heel groot probleem. De FH-2 heeft meer mogelijkheden en dat kan in de toekomst nog wel eens handig worden als de eurorack verder uitgebreid gaat worden.

Dus :

Digitone of Digitakt
Expert Sleepers FH-2 of Mutant brain.

Welke combinatie heeft jullie voorkeur en waarom ?
 
ik gebruik digitakt met shuttle control, top hoor. ik gebruik m wel voor beats ook nog, dus andere situatie. digitone, kweenie, heb er nog niet veel van gehoord wat ik tof vond
 
Ik heb wel het idee dat een digitone een leuke FM synth aanvulling kan zijn. Nog niet in het echt gehoord. Binnenkort maar eens doen. De Digitakt is de veiliger keuze, samplers zijn altijd leuk. En werkt sowieso goed met de FH-2 of de Mutant brain. Maar ik vind FM ook wel tof om te hebben, ik kan ze allebei kopen maar dat is niet de bedoeling. Less is more enzo.
 
Iets afwijkend van de 2 opties, maar je modular sequencen met de analog 4 (ivm de cv mogelijkheden) is wel een dream come true. Scheelt je ook weer een module ;)
 
Iets afwijkend van de 2 opties, maar je modular sequencen met de analog 4 (ivm de cv mogelijkheden) is wel een dream come true. Scheelt je ook weer een module ;)

Daar had ik nog niet aan gedacht, ga ik ook naar kijken. Thanks.
 
Yo.. ik ben dus ook van plan om mijn Digitone te integreren in mij Modulair, lees veel over de Mutant brain.. vraag aan de mensen die er al me werken.. zou iemand mij een foto van de instellingen die je moet maken in de Mutant brain kunnen sturen.. zegmaar wat je met de Software in de module zou moeten doen! ik zag dat in een tuturial bij Bo
 
Midibox seq v4. 8x cv out, 16x gates/clocks etc.

Mijne is bijna af maar ga hem verkopen omdat ik sequence in mijn daw of met mc303 of op1.

Die expertsleeper fh2 is wel sick, heb zelf de es4 met 8 xtra gates and cv. Haal daar nog 8cv's bij.

Wat jij wilt kan de machine drum toch al? Gewoon 1 synth voice met 1 track aansturen?
 
Hey Flyweight.

Dat ziet er wel sick uit idd. kende het niet. wat moet zo iets gaan kosten dan?

Ik ben op een zoektocht naar de juiste module of Seq waar ik dus ook de Digitone mee aan kan sturen.

Dus je zegt eigenlijk dat je de ES. ook oke is? missh gebruiker vriendelijk dan de Mutant brain?
ik zie zeker wel wat in die midibox!
 
Die midibox is DIY. Denk rond de 600 euro aan case, pcb en componenten. Als ik de midibox verkoop zal het rond de 1000e gaan worden incl 8x cv.

De es4 is spdif naar gate/cv. ik ben nog aan het leren hoe het precies werk. Wil 3 voice poly en q mono voice aansturen. Tot nu toe well gewoon de es4 als midi cv gebruikt.
sls jd spdif op je geluidskaart hebt en je gebruikt een daw is de es4 ook een optie. Vrij goedkoop en veel cv.
Alleen hoe meer cv hoe lager de bitrate. Audio mod word dan weer moelijk. Maar daar gebruik ik dan weer audio outs van de motu voor.
 
Ahh ja ik zag al dat die prijzen van de midibox wat hoog voor me zijn op dit moment.. wel erg vet ding!
FH-2 ES4 zijn voor mij nu denk ik de beste opties toch denk ik. btw ik ga niet in mijn Daw sequence ik wil het juist ontlasten.. maar wel dat mijn start stop sync loopt alleen.. dus de modulair sync loopt als ik bv de Digitone als seq voor de modulair zou gebruik..
Gebruik nu de hermod en daar kan ik niet Seq van de Digitone in gebruiken als main seq.. snap je het nog?
soms is het voor me een overload.. maar dat is dus wat ik wil gaan doen
 
Nou ik zou geen es4 halen als de FH-2 gewoon midi din en usb heeft. Dan kun je sequence met ieder apparaat dat je hebt zonder computer.
Ik heb de es4 omdat ik hybride werk. Computer stuurt pitch cv, lfo's, envelopes, audio ed.
 
Ik ga nog eens ff naar het verschil van de 2 kijken!
ik gebruik mijn comp vooral voor mn plugins.. daar wordt hij genoeg me belast qua cpu.. mij Modulair moet gewoon wel sync lopen natuurlijk.. Tof dat je me deze info geef maat! Check je later! zit je vaak op syntforum?
 
Daar denk ik inmiddels ook wel een beetje aan, ik heb vroeger een MPC 2000 XL gehad en daar heb ik wel plezier van gehad. Echter is het dan wel wat duurder dan de setup die ik nu in gedachten heb.
Keuzes.
En de nieuwe MPC One? Ik moet zeggen dat ik wel erg levreden ben met de X om mijn Eurorack mee aan te sturen. De One gebruikt dezelfde methodiek.
 
Ik ga nog eens ff naar het verschil van de 2 kijken!
ik gebruik mijn comp vooral voor mn plugins.. daar wordt hij genoeg me belast qua cpu.. mij Modulair moet gewoon wel sync lopen natuurlijk.. Tof dat je me deze info geef maat! Check je later! zit je vaak op syntforum?

Veel te vaak :)

ik heb altijd een doefer euro rack midi cv converter gebruikt. 2x cv gate, clock en reset.
De clock en reset gaan een clock devider is.
zo loopt alles in sync.
Als gate kun je ook een audio out van een apoaraat gebruiken.

Ik wil nu wat dieper mijn euro in en goed integreren met mijn daw en setup.
Vandaar dat ik nu heel veel cv en gates heb.
Wellicht is dat ook een optie voor je.

Cheers Tim
 
Is dat toevallig de A 190 3v daar zat ik net ook naar te kijken.. dan wat gate en cv en dan heb ik toch ook de oplossing of zie ik dat verkeerd!
 
btw.. Mijn audio gaat mijn Daw in via een a dat converter..
 
En de nieuwe MPC One? Ik moet zeggen dat ik wel erg levreden ben met de X om mijn Eurorack mee aan te sturen. De One gebruikt dezelfde methodiek.

Ja dat is zeker een mooie optie, die staat op de short list al een tijdje. Nu nog even de euro's vrijmaken.
 
Back
Top