60hp Arpeggio Challenge

PIN UP CLUB

Nieuwkomer
Lid sinds
2 juni 2015
Berichten
20
Locatie
Amsterdam
Hey guys!:doei:


Wij kunnen jullie expertise hier goed gebruiken denk ik, bij voorbaat dank aan allen..


Onze live setup bestaat nu uit een Juno106, een sub37, Space Echo, Ableton en vocals met processing en af en toe een Pioneer Toraiz als drum ondersteuning.


De Arpeggio's komen nu nog (samen met beats en percussie) uit Ableton (voor opgenomen met een Juno60) en worden bewerkt met interne fx maar die wil ik nu dus graag modular gaan meenemen in de set. voornaamste reden is eigenlijk zodat er wat meer dynamiek en speelsheid terug komt en er dingen kunnen gebeuren, een beetje meer leven in de brouwerij zeg maar!



Nou heb ik voor weinig een Moog case-je met 6x stroom en een line-out zelf in gebakken aan de case. Heb de start al gemaakt met een MI CV pal om V/oct/gate vanuit Ableton te sturen en een MI Braids die binnenkort wellicht vervangen wordt door een Plaits.


Maar mijn vraag is: wat zouden jullie toevoegen? En waarom?

Deze staan sowieso op mijn eventueel toe te voegen lijst: Clouds, Veils of Tangle Quartet, Maths of Function.
 

Attachments

  • IMG_5088.jpg
    IMG_5088.jpg
    68,2 KB · Bekeken: 163
Ik denk dat je iets preciezer moet zijn in aangeven wat je doel er mee is. Bv Clouds is een leuke module maar in combinatie met meer standaard waveforms (waar je Plaits waarschijnlijk voor wil) is dat niet waar die uitblinkt in mijn optiek. Ik vind die beter werken in combinatie met harmonisch rijkere input. Aangezien je maar weinig HP hebt moet je wat meer richting geven. Ik zou voor live sequencing misschien eens kijken naar een Make Noise René. DIe kan gewone arpeggio's maar ook op een creatieve manier daar van afwijken. Maths is altijd handig, maar afhankelijk van hoeveel HP je overhoud is een Function ook een optie. Ik heb beide, maar zelfs in een kleine setup zou ik voor Maths gaan. Heeft toch wat extra's en is de extra HP waard.
Die Moog cases zijn trouwens niet heel diep, dus hou rekening met de diepte van de modules die je aan wil schaffen.
 
Een Juno-60 is echter geen rocket scientist qua arpeggio's dus zou een Keystep het ook moeten kunnen en die is lekker goedkoop. Goede suggestie dus :)

Wil je toch Euro: Squarp Hermod. Kan ook arpeggio's en patterns muteren/moduleren :)
 
thanks guys!


Moduleren is het doel, dikker maken en uitbouwen, live sequencen kan ev. maar hoeft niet perse, kan ook vanuit Ableton komen toch? Al vind ik het wel een tof idee om ook daar op een gegeven moment wat ruimte in te hebben indd.. Ik wil het iig ter plekke moduleren, bewerken, gekke paden bewandelen dat wel in de kern nogsteeds dat relatief simpele arpeggiootje is qua pitch en kunnen eindigen in bijna sound-scapey overgangen (zweet breekt nu al uit).


sorry als ik wat vaag ben..
 
Moduleren is het doel, dikker maken en uitbouwen, live sequencen kan ev. maar hoeft niet perse, kan ook vanuit Ableton komen toch?
Maar als moduleren het doel is, waarom dan een Braids of Plaits in zo'n klein kistje zetten? Dan wil je 'm toch ook als audiobron gaan gebruiken? Als je naast Plaits een Maths en Veils zet is hou je samen met die CVpal nog maar 12HP over. Dus da's niet veel ruimte, ik denk dat je dan toch beter een keuze moet maken, de kist als óf audiobron óf modulatiebron gebruiken. Nu hink je misschien al wat teveel op 2 gedachten.
 
Maar als moduleren het doel is, waarom dan een Braids of Plaits in zo'n klein kistje zetten? Dan wil je 'm toch ook als audiobron gaan gebruiken? Als je naast Plaits een Maths en Veils zet is hou je samen met die CVpal nog maar 12HP over. Dus da's niet veel ruimte, ik denk dat je dan toch beter een keuze moet maken, de kist als óf audiobron óf modulatiebron gebruiken. Nu hink je misschien al wat teveel op 2 gedachten.


Ahja klopt, ik wilde Braids/Plaits zeker als audiobron gaan gebruiken en misschien wil ik ook wel te veel in 60HP hoor en moet het iets groter maar had toevallig dit liggen en dacht eens kijken hoe ver ik kom.


Maar thanks voor de invalshoek, interessant wel!
 
ik wilde Braids/Plaits zeker als audiobron gaan gebruiken en misschien wil ik ook wel te veel in 60HP hoor en moet het iets groter maar had toevallig dit liggen en dacht eens kijken hoe ver ik
Als je die keus maakt dan ga je al snel richting een "gewone" synth voice denken. Met de CVpal, Plaits (is smaller dan een Braids dus in dit geval wenselijk), een filter en vca heb je nog maar ruimte voor twee modules. Dat is qua modulatie mogelijkheden natuurlijk beperkt.

Maths zou ik er wel bij doen. Qua VCA is de Tangle Quartet smaller dan Veils, dus handiger in dit kistje. Een filter is afhankelijk van je smaak. Dan hou je nog ruimte over voor 1 module, misschien is een beetje random (bv Qu-bit Nano rand) wel wat. Dit is een fraai voorbeeld wat je met de Nano rand in combinatie met slechts twee andere modules kan:
 
Als je die keus maakt dan ga je al snel richting een "gewone" synth voice denken. Met de CVpal, Plaits (is smaller dan een Braids dus in dit geval wenselijk), een filter en vca heb je nog maar ruimte voor twee modules. Dat is qua modulatie mogelijkheden natuurlijk beperkt.

Maths zou ik er wel bij doen. Qua VCA is de Tangle Quartet smaller dan Veils, dus handiger in dit kistje. Een filter is afhankelijk van je smaak. Dan hou je nog ruimte over voor 1 module, misschien is een beetje random (bv Qu-bit Nano rand) wel wat. Dit is een fraai voorbeeld wat je met de Nano rand in combinatie met slechts twee andere modules kan:
https://www.youtube.com/watch?v=Qcu57sbBh2E


JA! ik dacht dat Tangle Quartet net zo breed was, goeie! Thanks!:okdan:
 
Ik zou ipv een Maths eens kijken naar de Befaco Rampage. Die is naar mijn idee meer geschikt voor performance omdat hij sliders heeft voor je envelopes.. Dan kun je zien hoe ze staan. Geeft daarnaast ook veel visuele feedback mbt zn leds per state en is een hele leuke en zeer uitgebreide modulator net als maths, maar dan net even anders.
Het enige jammere is dat hij geen voltage offset heeft. Maar die heb je in dit rackje niet nodig.
 
Back
Top