Kickstart advies gevraagd voor nieuwe modulaire setup

... AM8071 Snow Fall MK I (transistor ladder zoals gebruikt in EMS VCS3, Roland SH-3, System 100 and the PE Minisonic 2)...
[zeurmode]
Dit zijn diode ladders bij de genoemde modellen, ook de System 100 waarbij transistoren met open collectors als dioden worden gebruikt.
[/zeurmode]

;)
 
[zeurmode]
Dit zijn diode ladders bij de genoemde modellen, ook de System 100 waarbij transistoren met open collectors als dioden worden gebruikt.
[/zeurmode]
;)
Ik papegaai gewoon de maker na... :engel:
Bij die Snowfall geeft hij inderdaad aan dat het diode ladder is, dat had ik verkeerd overgenomen. Maar bij die ARP 2600p clone noemt hij meermaals "transistor ladder" in de beschrijving. Is die dan niet correct, of is dat wel een andere methode?

Overigens, ik zat afgelopen weekend nog even wat te fröbelen en bedacht me dat als je een vuige VCO wil hebben dat een ALM SID Guts Deluxe ook wel een goeie optie is. Heb 'm er zelf ook inhangen en die heeft altijd een rauw/smerig randje. Enige nadeel is dat je zelf nog wel de SID chip moet sourcen, maar die zijn op zich best makkelijk te krijgen (ik heb naast de 6581 en SwinSID die er bij zaten ook nog een 8680 er bij gekocht via eBay). Op YT staan voornamelijk voorbeelden van de gewone SID Guts, maar die Deluxe heeft nog een paar leuke extra's.
 
Hoi,

Ik dacht aan:
- 1 (en liefst 2) VCO(s)
- Mixer
- VCF (verschillende modi ofwel 1 LPF en 1 HPF om zelf de modi te maken)
- VCA
- LFO
- ADSR
- MIDI (ik wil de boel met MIDI kunnen aansturen)
- Euro-rack om alles te monteren en van stroom te voorzien.

Ik ben zelf enkele maanden gelden begonnen met een setje tweedehands Doepfer modules en een DIY-kit. Is relatief goedkoop en ik vind het fantastisch :) Ik heb alles wat je op hebt gesomd, minus de MIDI interface. Ik ben van plan om stap voor stap uit te breiden met clock dividers en multipliers, logic modules, mixers en een quantizer, om een sequence te kunnen bouwen. Aansturen met MIDI trekt me niet zo, maar misschien is dat wel uit onwetendheid. De Doepfer A-196 PLL kan ik sowieso aanraden :D

Dit is mijn rack nu:

modulargrid_251240.jpg
 
Back
Top