Assimil8tor

Welke sequencer past hier het beste bij ?

nou je hebt per kanaal gate en dan nog 4 cv mogelijkheden dus als je dat allemaal wilt gebruiken heb je best wat cv output nodig.
Ik gebruik nu een keystep om beetje te rommelen en een es-8 van expert sleepers om via vcvrack een softsequencer in te zetten.

Sequentix cirklon is natuurlijk gaaf maar kostbaar en wat complex.
Beatstep pro zou ik zelf wel willen.
 
Maar hoe is eigenlijk de sound ervan? Van de filmpjes die ik zie, vind in de sound niet overdonderend overtuigen. Nogal steriel vergeleken met vintage samplers. Ik wil graag overtuigd worden, de mogelijkheden zijn alvast super!

Ik heb zelf ook nog geen filmpjes gezien waarin ze zoals tiger001 hierboven de sample mogelijkheid beschrijft. Steriel is ie zeker niet, maar wat stop je erin? een sample van vinyl, softsynth, analoog beest of wav file uit een hi res sample bank, in hoge pitch opgenomen een laag afspelen? Met de bitrate en anti aliasing bent je er. En dan de Analoge filters die je zelf moet aanschaffen natuurlijk. Een sp1200 heeft SSM chips geloof ik voor het filter. Als je dat wil moet je een eurorack met ssm filter kopen bijvoorbeeld.
 
Duidelijke video, bedankt! Nu vind ik de sound nog steeds aan de ‘harsh’ kant, maar met wat je zegt dat er nog een analoog filter achter moet, dat lijkt me wel het verschil met een vintage sp1200 oid te kunnen overbruggen. Kost wel weer wat, zeker als je dit 8 keer wil doen. Daarnaast vind ik de rhodes sample die hij gebruikt echt van lage kwaliteit met een bak noise erover, helpt ook niet. Kan ook zijn dat de resolutie vd assimil8or niet tot zijn recht komt door Youtube compressie.
 
Duidelijke video, bedankt! Nu vind ik de sound nog steeds aan de ‘harsh’ kant, maar met wat je zegt dat er nog een analoog filter achter moet, dat lijkt me wel het verschil met een vintage sp1200 oid te kunnen overbruggen. Kost wel weer wat, zeker als je dit 8 keer wil doen. Daarnaast vind ik de rhodes sample die hij gebruikt echt van lage kwaliteit met een bak noise erover, helpt ook niet. Kan ook zijn dat de resolutie vd assimil8or niet tot zijn recht komt door Youtube compressie.

Ik heb net het filmpje weer bekeken.. Hij zegt niks over de originele sample. MAW wellicht is dat een Rhodes sample uit een of andere sample cd op standaard wav 16/44.1khz.
Voor echte vergelijking zou je natuurlijk een Rhodes in moeten pluggen en met de assimil8or moeten samplen voor goed vergelijk.

En ja het zit hem ook echt waar je de output doorheen gooit, elk filter, vca, mengpaneel voegt iets toe aan klankkleur.

Doepfer heeft een ssm filter voor 120,- geloof ik. Zelf heb ik lekker twee ACL's ;)
 
Welke sequencer past hier het beste bij ?

da's natuurlijk een ander topic - het gaat erom wat je wil bereiken? wil je gewoon wat steps aan mekaar rijgen, keuze te veel zou ik zeggen (echt, als er nog iemand zo'n stom 16steppertje uitbrengt...), wil je een authentieke ervaring, kies dan voor een sequencer met 48 (SP12/00) of 96 ppqn (MPC60), wil je echt dat je speel(stijl) opgenomen wordt zoals jij het inspeelt, dan is de keuze al veel beperkter (MPC 4k, live/x, squarp, EMU command station, ROLAND MC80, of software natuurlijk)
 
Ik vind het een vet ding.
Maar wel jammer dat er niet gewoon ook een din midi IN op zit.
Beetje zonde om 24 cv's op te offeren. Snap dat het flexibel is maar toch.
De gate triggers zijn niet zo zeer het problem. Ik bedoel als je 1 channel, multisamples, hebt is het toch veel handiger als je met midi note de sample kan selecteren?
Of kun je via CV naadloos over "regions" scannen? ( Eight sample zones per channel, for CVcontrolled sample selection )

Wel leuk om dit ding met een midibox aan te sturen, met 8x cv out en een hele zooi triggers.

Zijn de audio outputs, software matige te assignen?
 
ja, in die zin dat de individuele outs altijd werken tenzij je ze op mute zet (handig in een live set ofzo) & je ervoor kan kiezen om kanalen NIET naar de main outs te sturen - je kan ook monitoren door de main outs wat je binnenkrijgt // regions kan je niet naadloos "scannen"
 
Laatst gewijzigd:
nou je hebt per kanaal gate en dan nog 4 cv mogelijkheden dus als je dat allemaal wilt gebruiken heb je best wat cv output nodig.
Ik gebruik nu een keystep om beetje te rommelen en een es-8 van expert sleepers om via vcvrack een softsequencer in te zetten.

Sequentix cirklon is natuurlijk gaaf maar kostbaar en wat complex.
Beatstep pro zou ik zelf wel willen.

Ik heb idd een beatstep, die zou wel redelijk gaan , ik acht aan een mooie eurorack voor wat aparte dingen, maar gezien de vele inputs is het oplossen met meerdere seqeuncer en andere oplossingen worden. Het zou een mooie kleine livesetup kunnen vormen.
 
Heeft er iemand nog tips om de Assimil8or als polyfoon synth beest beest in stellen? ik zou graag een patch maken a la yamaha sk-30 of cs-80 beetje string/bass space sound.
 
Back
Top