Assimil8tor

wavejockey

Ouwe rot
Lid sinds
16 oktober 2012
Berichten
600
Locatie
A'pen - Amstelveen - Chiba
hij zit in het rack
zeer hi-end, denk meer AKAI Z4/Z8/MPC4000 dan EMU E4 (mind you, we zijn 20y later dus de sound is geëvolueerd) maar ik heb nog niet met de anti-aliasing settings gespeeld om drop sample SP1200 of G-chip interpolation na te bootsen, ja dat kan je
zeer punchy & snappy
heel intuitief, zeer goed doordacht dus ik denk heel inspirerend
de mate van controle over start/end/loop points is fenomenaal (en ook / eindelijk wanneer je wil, niet enkel bij note-on)
is 8 channels (4 stereo) wel genoeg? ik snak naar meer - gelukkig kan je (tot 8) samples chainen/in zones (achter mekaar) steken per channel, met behoud van alle functionaliteit & specs
 
Ik heb hem nu een tijdje en ik vind het geweldig.. je moet wel echt de handleiding lezen maar dat is zo mooi opgezet dat het voelt alsof je kado'tjes krijgt. Zeer motiverend en wat een BANG for the BUCK

Wat ik persoonlijk gruwelijk gaaf find is dat in je sample map de preset file zit. Deze file is leesbaar als tekst en die kun je dus progammeren met een text editor!!!
Geek level 8! je kunt dus met je text editor settings alles verbouwen en zo een nieuwe preset maken.
 
Ja, sinds kort, maar nog veel te weinig tijd mee doorgebracht door onverwachtse drukte, maar komende week ben ik vrij en dan gaan we maar eens lekker los! Dat van die text is sowieso al een goeie tip van je! Kan ik daar ergens meer info over vinden?
 
sample, setup channel pitch +24 & bitdepth 12 & anti-aliasing 87%, trigger & resample, setup (another channel) with pitch -24 & bitdepth 12 & anti-aliasing 87% : instant PUNCHY&CRUNCHY SP1200 // ik heb zo al een aantal presets gemaakt met de originele drums uit de Drumulator & de SP12, holy str0nt! - ook (daarna) nog downpitchen gaat zo heerlijk zo diep // voordeel van bovenstaand is wanneer zo opgezet, je gewoon samples kan blijven laden (heel de procedure kan herhalen) , de instellingen blijven (allemaal)
 
sample, setup channel pitch +24 & bitdepth 12 & anti-aliasing 87%, trigger & resample, setup (another channel) with pitch -24 & bitdepth 12 & anti-aliasing 87% : instant PUNCHY&CRUNCHY SP1200 // ik heb zo al een aantal presets gemaakt met de originele drums uit de Drumulator & de SP12, holy str0nt! - ook (daarna) nog downpitchen gaat zo heerlijk zo diep // voordeel van bovenstaand is wanneer zo opgezet, je gewoon samples kan blijven laden (heel de procedure kan herhalen) , de instellingen blijven (allemaal)

Oeh dik! Dat ga ik ook proberen.
Ik ben er zelf nog niet heel erg diep ingedoken, maar wel al live mee opgetreden. En serieus, wat is voorbereiden in dat ding te gek easy (voor drums e.d.). Ben daar vooral in blijven hangen en heb wel wat gespeeld met wat vocale sampletjes met wat simpele modulatie. 't is gewoon nogal overdonderend allemaal en durf m doordeweeks ook niet meer aan te doen ivm zeer zekere slaaptekort daardoor.
 
Maar hoe is eigenlijk de sound ervan? Van de filmpjes die ik zie, vind in de sound niet overdonderend overtuigen. Nogal steriel vergeleken met vintage samplers. Ik wil graag overtuigd worden, de mogelijkheden zijn alvast super!
 
beter dan al de samplers die ik heb staan (emu EiV series, Roland S750, Kurzweil 2000, MPC4000 & X) krachtig, high-end & zeer transparant wat belangrijk is indien je erna nog (flink wat) saus erover wil gooien - je mag altijd eens komen luisteren bij me, in situ
 
beter dan al de samplers die ik heb staan (emu EiV series, Roland S750, Kurzweil 2000, MPC4000 & X) krachtig, high-end & zeer transparant wat belangrijk is indien je erna nog (flink wat) saus erover wil gooien - je mag altijd eens komen luisteren bij me, in situ

Ja ik ben het eens.

Kom net weer uit de studio. Uren met de assimil8or bezig geweest.
Zelf heb ik ook best wat dikke samplers gehad. E-MU emulator III (ja die oude) Korg DSS-1, V-synth, Mpc 1000, Ensoniq ASR-x, Korg KP3
Ja, de assimil8or heeft geen vcf welke ik zou gruwelijk vond in de Emulator en DSS-1 maar die zitten natuurlijk in je eurorackie.
Ik ben geen fan van eurorack kwa maat, en eigenlijk ook niet van al die kabels maarja.. de sound en mutatie is gewoon de shit
 
Back
Top