Verbos Bark filter: iemand ervaring mee?

SCD

Gearlust [on]
Lid sinds
16 november 2002
Berichten
1.941
Ik ben een grote Verbos fan, maar bij deze weet ik het gewoon niet. Het is een kluit met geld en de joetrjoep demos zijn nog niet je van het.
Iemand hier ervaring met de module? Audio demo's misschien?
Of zal ik hem maar gewoon bestellen en kijken wat er van komt? :D
 
Van alle demo filmpjes die ik gezien heb vond ik er eigenlijk maar 1 leuk; de eerste wanneer Mark Verbos 'um zelf voor het eerst liet zien. De rest daarna vond ik ook niks.

Heb 'um nu uiteindelijk toch sinds afgelopen november in mijn rackje hangen, ben er heel content mee. Een sonische ontleding van de klanken van de Jupiter Storm met die filter processor, en dan richting Rainmaker & Erbe Verb houden mij wel lekker bezig.

De input gains geven een tikje distortion. Maar, soms krik ik het wel een beetje op om de spectrale ontleding wat beter waar te kunnen nemen via de ledjes, anders blijven ze wat donker. De sliders lijken wel een beetje een soort aan/uit gebiedje te hebben onderin, niet heel geleidelijk. Als vocoder gebruik ik 'um niet echt, en dat tilt/scan ook niet zo veel.

Ik heb bijna 3 cases vol. 1 case is voor mijn favoriete modules, die ik eventueel eens neer zou kunnen zetten in de woonkamer, en dan eens aan mijn dikke stereo gehangen. De Bark zit daar in. Het is overigens mijn eerste en enige Verbos module.
 
Thanks! Ja, ik vind dat filmpje met Mark ook een van de betere.
Distortion is Mark's "middle name". Ik denk dat ik daar niet mee ga zitten mits het prettige distortion is? Als vocodor zal ik hem ook niet snel inzetten.
Je hebt vrees ik zelf geen audio demo's gemaakt die je wil delen?

Die aan/uit "functionaliteit" hebben meer Verbos module sliders (ik heb er zelf een flink aantal), dus daar kijk ik niet van op.

Ik denk dat ik de gok maar ga wagen...
 
gewoon doen joh, maar koop dan geen nieuwe.
scheelt weer aanzienlijk in de prijs.

leuke stand in voor de polymoog resonator en heel veel leuks in te ontdekken.

het is dat ik eurorack zooo 2017 vind, anders wist ik het wel....
 
Te laat Leo :)
Net besteld. Wachten tot er een 2e handse voorbijkomt kan wel ff duren vermoed ik, gezien de prijs. Dat geduld heb ik niet.

Ik heb inmiddels een two-voice Verbos aan modules in mijn cases en ik moet zeggen: pure liefde, 2017 of niet.

Deze module zal ik overigens niet in tweevoud willen hebben gok ik.
 
Ohhh, jij bent erg... :dubbel:

Net als je denkt: “nu is het even klaar” komt Leo met zijn linkjes... :duivels:

Thanks, ik ga er naar kijken en over nadenken. Maar *twee* keer dat filter *lijkt* me over the top? Moet ie wel erg goed zijn wil ik dat doen.
 
Ik za bij een volgende module bestelling the USA route eens bewandelen.
 
Wachten duurt lang, dus maar s ff een demootje gemaakt met wat modules die ik *wel* heb :halleluja

 
ik vind die verbos shit er zoooo geil uitzien
is t nou steady of buggy
 
Ik vind het dus echt geen porum.. die roze ‘buchla’ knoppen doen het incidenteel goed op buchla modules wmb, maar qua design zijn die verbos modules gewoon lelijk.

-edit-

Erg lelijk bedoelde ik.
 
zeg, ben jij daar een beetje betoeterd?!

samen met aqa zo'n beetje het mooiste eurorack spul dat ik ken.
zal het een kwestie van smaak zijn? jij slechte, ik goede smaak?!
 
@ fjoesz: hij had wel wat hardware quality control problemen toen hij startte met eurorack een paar jaar terug, maar volgens mij heeft ie dat inmiddels wel goed onder controle.
Het zijn geen “doorsnee” modules, niet in klank en niet in functionaliteit, maar dat is juist wat ik er zo goed aan vind. Dát is natuurlijk wel een kwestie van smaak. Het is een van de duurste euro rack brands, maar man wat klinkt het...
 
Back
Top