Modular syncen met DAW

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.562
Hi allemaal,

Ik ben intussen mijn eerste stappen in eurorack gezet en alhoewel er nog veel, heel veel te leren is, vind ik het echt fantastisch leuk! Iets waar ik nu tegenaan loop is het volgende:

Ik zou graag mijn modulaire systeem a) willen synchroniseren met mijn DAW en b) ook willen aansturen met mijn DAW. Nou weet ik inmiddels dat Kenton een Modular Solo module heeft die clock doorstuurt en MIDI omzet naar CV.

Op zich prima, maar zijn er nog andere/betere opties? Zo lees ik bijvoorbeeld heel positieve dingen over de convertermodules van Expert Sleepers.

Ter informatie, ik heb een Mac Pro met Logic, MOTU Midi Express XT en RME Fireface 800 (drie stuks, chained)...

Ik blijf me erin verdiepen, maar als jullie nog tips of suggesties hebben; ik lees ze graag!
 
expert sleeps heeft daar inderdaad de meeste mogelijkheden voor geloof ik. (zelf geen ervaring mee).

Wel ervaring met de mutable instruments cv pal. (of grote broer, mutable instruments yarns).

Wat ik eerder deed met Make Noise Maths is vanuit je DAW een audio clicktrack uitsturen in de maths (b.v. korte hihats, volume moet dan vrij hard uitsturen). Maar dat is puur om het tempo van je daw met eurorack te syncen... Volgens mij is niet elke module geschikt voor audio in.

Zelf gebruik ik sinds kort weer een beat step pro om DAW en eurorack samen te laten werken. :mega:
 
Cv.ocd bv? Goedkoop en genoeg outputs

Ik gebruik zelf voornamelijk die umidi van intellijel, ook fijn voor 1
voice en clock
 
Heb zelf deze http://www.innerclocksystems.com/new ics lab series.html

Loeistrak. En staat bruut.

image_31340.jpg


..zie alleen dat ze nergens meer te krijgen zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Het is uiteindelijk toch de uMidi van Intellijel geworden - thank fjoesz: voorlopig is die meer dan voldoende en de spullen van Expert Sleepers vond ik allemaal net wat te ingewikkeld/ondoorzichtig. Dat komt later misschien nog wel, maar nu eerst maar eens mijn modular zelf doorgronden. :)
 
Ik heb de expert sleepers es8, kan vrij gemakkelijk een pulse 4/4 loopen in cubase en dan als output een van de beschikbare uitgangen van de es8. Werkt best goed, dit is ook nog allemaal vrij nieuw voor mij hier hoor.

Maar vind het wel belangrijk dat mijn lfo's of what so ever sync lopen met mijn daw.
 
Oke, vraagje voor de experts.

Ik heb bitwig en ook Audulus en een klein modulair systeempje. Voordat ik mijn modulair verder uit ga breiden wil ik eigenlijk iets hybride doen. Dus niet alleen een clock uitsturen vanuit bitwig/audulus naar mijn modulair maar ook cv. Modulatiemogelijkheden zeg maar. Naar mijn weten kan dat met zowel Bitwig als Audulus met behulp van een ES-8 van Expert Sleepers. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel kan je moduleren met een ES-8? Of gebruik je liever een andere interface?. De audio gaat natuurlijk via een gewone audio interface, maar werkt dat lekker met de audio levels van modulair?
 
Volgens mij heb je DC-coupled outputs nodig in bitwig om correcte voltages uit te sturen als clock signaal of wat je ook maar wil in bitwig. Soms heeft je normale uigang dat niet, maar bijv je hoofdtelefoonuitgang wel, dus dan kun je die daar voor gebruiken. Mocht je er niet uit komen of ze dc-coupled zijn, lees de specs uit de manual ff of mail met de support afdeling.

Een merk wat hier op inspeelt is o.a. Motu, die op nieuwe interfaces allemaal dc-coupled outputs hebben. Vb: http://motu.com/products/avb/1248/specs.html
 
Oke, vraagje voor de experts.

Ik heb bitwig en ook Audulus en een klein modulair systeempje. Voordat ik mijn modulair verder uit ga breiden wil ik eigenlijk iets hybride doen. Dus niet alleen een clock uitsturen vanuit bitwig/audulus naar mijn modulair maar ook cv. Modulatiemogelijkheden zeg maar. Naar mijn weten kan dat met zowel Bitwig als Audulus met behulp van een ES-8 van Expert Sleepers. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel kan je moduleren met een ES-8? Of gebruik je liever een andere interface?. De audio gaat natuurlijk via een gewone audio interface, maar werkt dat lekker met de audio levels van modulair?

Ik gebruik als hardware een ES-3 via ADAT gekoppeld aan een MOTU audio interface en als software Ableton Live met Max for Live voor CV en clock uit. Clock en modulatie uitsturen gaat perfect. Audio gaat weer terug Ableton in via de MOTU.
 
Ik heb inmiddels mijn uMIDI aangesloten en hij doet precies wat hij moet doen! Erg fijn.

Misschien dat ik later nog eens overstap naar ES, maar voorlopig kan ik hiermee aan de slag.


Bedankt voor de tips!
 
Bedankt iedereen. Ik heb het nu gesynced via de Deluge, ook hartstikke strak. Maar de modulatie mogelijkheden vanuit Audulus e.d. heb je dan niet. Dan moet ik toch aan een ES-8. Ik wacht nog maar even. Ik houd het nog even bij hardware....
 
ik heb nu een shuttle control van endorphin
jezus, dat is wel echt de bom heej
16 absurd configureerbare cv outs. met usb naar daw, maar ook usb in van bv een digitakt. tegelijkertijd. en is gelijk ook genoeg power voor 1 rij van 114 hp bij mij. en nóg 1 usb over om je tel op te laden of n leuk usb lampje :D

16 config presets op te slaan

niet goedkoop, maar echt fecking goed
 
Back
Top