n00b vragen over mn eurorack

chemicalxposure

The Only Constant Is Chan
Lid sinds
23 januari 2010
Berichten
383
Locatie
Leiderdorp
Hallo goeieavond allemaal

Ik heb met een ruil een mooie eurorack case en wat modules weten te scoren.

Alleen ik ben niet heel erg thuis in eurorack , kheb me uiteraaRd wel ingelezen maar heb ff een n00b question

In mijn case zitten de volgende modules
MI elements, braids, grids,frames, ripples, een doepfer quad mixer en een vermona poly midi 2 cv

Nu heb ik dus de basic stuff er niet inzitten, en dit is tevens mijn vraag, om alles enigzins compleet / goed werkend te krijgen heb ik nogwat modules nodig en naar mijn ID is dit het "minimum" ... een vco / vca / quad lfo /en een filter module nodig... klopt dit ? Of mis ik t nog iets essentieel?

Ik heb dit ook nml net in de *gezocht* sectie van marktplaats hier geplaatst. Kan iemand me mss nog wat info geven , of wat tips welke modules van welk merk het beste zijn voor een krap budget ( 500eu)

Oké thnx alvast , ik hoop dat iemand de moeite wilt nemen om me ff wat meer wegwijs te maken met een reply

Cheers, gr Claudius
 
Hoi Claudius,

MI elements, braids, grids,frames, ripples, een doepfer quad mixer en een vermona poly midi 2 cv
Met de braids gevolgd door de ripples heb je eigenlijk al de vco-vcf-vca ketting, en de elements is op zichzelf al een complete synth-voice. Daarmee heb je eigenlijk al 2 complete synthvoices. Het enige dat ik daar op korte termijn misschien aan toe zou voegen is idd iets van een env of lfo.

Ik kan je qua eurorack ook zeker aanraden om uitgebreid te experimenteren met een beperkt aantal modules; het risico van snel veel modules aanschaffen is dat je op elke module enkel de "voor de hand liggende mogelijkheden" gebruikt.
 
Oké, ja thnx voor je reply... ik ga meteen ff aan de slag..
Op deze manier lijkt t me idd logischer dat je alle mogelijkheden van elke module zal gaan gebruiken

Ik heb trouwens ook nog een semi modulaire MOTM synth ( 1 unit met vcos vca filter lfo etc etc alles in 1 zegmaar ) als ik daar de uitgang van pak ( ook mini jack) en ik hou het volume laag ( ik kan het signaal alleen bij de vco eruit pakken en verder alleen de "main output)
Zou ik dat ook kunnen gebruiken als synthetische voice en dat door de verschillende modules van mn eurorack heenhalen? Ik ga iig ff experimenteren op de manier hoe jij t zei... thnx voor je reply, fijne avond nog !! Gr Claudius
 
afhankelijk van welke stijl muziek je maakt, hoef je je met een modular niet te focussen op een "voice".
moduleer alles met alles en experimenteer erop los, zou ik zeggen. je hebt al een paar zeer uitgebreide modules waar je allerlei kanten op kunt!
 
Back
Top