Midi interface voor Eurorack

fourier

FFT
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
2.971
Locatie
amsterdam
Ik wil een midi interface gaan kopen voor mijn eurorack en denk nu aan de Polyend Poly of de Endorphin.es Shuttle Control. Ik heb zelf al een ES3 van Expert Sleepers maar vind deze te omslachtig werken voor CV/gate gebruik (callibreren e.d.). Ik gebruik hem nu vooral als clock en interface.

Het voors en tegens wbt de Poly is dat ie heel veel uitgangen heeft maar minder instelmogelijkheden. Niet dat ik veel instelmogelijkheden nodig heb maar zou bv 4 CV/Gate en 4 gates willen wat mogelijk is maar als ik de 4 CV/Gate wil gebruiken in poly mode kan ik niet de gates gebruiken dacht is.

De Shuttle Control heeft minder uitgangen maar is juist helemaal te programmeren zoals ik dat zou willen. Ben niet echt geinteresseerd in de stroom distributie optie maar 't is wel handig.

Heeft iemand ervaring met een van beide of misschien een tip voor een andere midiinterface die 8 duo outs heeft (cv & gate)?
 
Forumlid Hanz heeft volgens mij nog zo’n poly vermona midi cv jekkel te koop
4 kanalen
 
Over een "omslachtig werken" gesproken, toch even mijn bedenkingen meegeven (uit ervaring met een 4 polyfoon Roland System 100M).
Om 8-voice polyfoon modular te kunnen werken heb je minimum 8 oscillators, 8 filters, 8 vca's en 8 envelopes nodig, welke je dan ook allemaal nog eens gelijkaardig dient in te stellen (omslachtig werken). Bovendien heb je dan nog niet eens de velocity in gebruik.
Geef mij dan liever monofoon modular maar wel met velocity en pitch bend.

Nou ja, ik wil je niet tegenhouden, maar ...
 
maar tis ook juist wel tof om bv 3 stemmig met verschillende signaalpaden te spelen toch?
ik zou geen 8 dezelfde voices bouwen iig hehe
 
Ik wil niet mijn modular 8 kanaals polyfoon bespelen hoor. Ik wil vooral al mijn Osc's individueel kunnen besturen. Soms misschien een keer een polyfone patch maken is leuk...zeker als je dan totaal andere oscillatoren en filters gebruikt.

Maar heb inmiddels de Poly van Polyend besteld op advies van bjonson. :okdan:
 
die is wel groot, maar je bent wel in 1 keer klaar lijkt het :)

ik zat zelf de shuttle control te overwegen wel, lijkt me erg gebruiksvriendelijk
 
Back
Top