Make Noise CV BUS SHARED SYSTEM

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.577
Het bestaat al een tijdje, maar ik kon er niets over vinden. Dus vandaag hier en niet in het onderdeel nieuws, wat vinden de modular experts van dit systeem? Voorlopig alleen uit nieuwsgierigheid... ik denk dat ik - persoonlijk - toch meer van de kant-en-klare synths ben.

https://www.modularsynthesizers.nl/...e-cv-bus-shared-system-black-gold-morphagene/


4eb0110b3b23b7de0e75bc1dfbe29c3eb8180422.jpg
 
https://www.google.nl/search?q=make...7WAhUCAxoKHf3oD2YQrQIIbygEMA0&biw=375&bih=628

Kon je er échts niets over vinden?

Anyways. Ben zelf een groot fan van Makenoise modules, omdat een nèt onverwachte / geniale twist ze (voor mij) bijzonder inspirerend maakt. Shared system.. heb weleens overwogen 'en er bij te halen vanwege dat leuke dingetje in het midden met die oplichtende ledjes.. het is een prachtige en bovendien stijlvolle collectie modules, maar het adagium bij modulair blijft natuurlijk dat je op een gegeven moment toch wel een keer uitbreidingen / mutaties wilt maken in je setup. En dat kan gelukkig ook (daar is het modulair voor): je kunt een case bijkopen of modules swappen.

Um. In het kort - bij twijfel altijd kopen.
 
Ja, leuk. Heb in het verleden een vergelijkbaar systeem samengesteld (iets oudere generatie Makenoise modules).
Wat betreft deze config - ik zou er al snel een Tempi en een Brains bij willen, geloof ik.
Dat duwt de prijs dan wel weer behoorlijk in de richting van 6k, niet mals!
Je kan natuurlijk ook eerst es een 0-coast nemen om het Makenoise ‘gevoel’ te krijgen...

Als ik nu een 1-fabrikant systeem zou samenstellen, zou ik geloof ik toch eerder voor Mutable gaan. Maar die levert dat niet kant en klaar.
Ook leuk: de alles-in-één Shuttle van Endorphin.es, ook heel sexy.
 
Ik heb zelf mijn eigen soort-van Shared System gebouwd met voornamelijk 2e hands modules en een kistje van Lamond:
IMG_2290.jpg

In een andere case zwerft nog een Echophon. Erg leuk spul! Ik begrijp dat sommige mensen liever voor kant-en-klare oplossing gaan, maar dit kun je ook als een self-contained systeem zien en gebruiken. In principe biedt dit systeem je echt erg veel mogelijkheden. Morphagene staat bij mij ook nog op mijn lijst, toch een ander beestje dan Phonogene, die ik overigens ook nog steeds gaaf vind en niet er voor in de plaats weg zou doen.
Als ik een systeem van 1 leverancier zou nemen zou het Make Noise zijn, Mutable is een goede 2e. Maar Make Noise vind ik net wat avontuurlijker. :luv:
 
mijn dwangneuroses vinden het heel fijn zo'n systeem van 1 fabrikant
maar ik ben toch erg blij dat ik meer verschillede dingen heb :D
ik heb makenoise maths, dpo en LxD. alle drie echt topmodoelenss
 
Back
Top