Eurorack voor drones

Tja het is wat hè. Van ellende zelfs Gearslutz aan het lezen... :D
 
Ja, hij schijnt laat te hebben van gezondheidsproblemen. Desondanks verwacht hij dat de site over 5-6 dagen weer weer in de lucht is. Even afkicken dus.
 
Thx, ik ken de werking maar omdat er ook een aantal populaire chaos modules zijn dacht ik even nog wat extra's nodig te hebben maar gelukkig hoef ik niet direkt nog meer te gaan besteden. ;)

De expert firmware voor de Batumi, uitstekende random en semi-random.
En in jouw geval niet duur want gratissss :mega: de Poti expander wordt dan wel handig als je vaak switcht.

Anders vind ik de Tides Parasites firmware echt geweldige random functionaliteit bieden. Bijna op 't niveau Wogglebug.
Echt leuke / bruikbare chaotische implementaties gaan vaak verder dan (quantized) white noise, bijv. door gebruik van een bepaalde random distributie of bepaald onderliggend chaotisch 'gedrag' (bijv. drunken walk, of crossmodulatie icm feedback)
 
Wat ik graag gebruik:

-FM / Phase modulatie met oa. WMD PDO & Doepfer Quadurate sine OSC & Malekko Anti-Osc & Orgone accumulator

-Crossmodulaties dmw een matrix mixer

-lange, in slope varierende envelopes die via VCA's modulaties doen op boven genoemde OSC's
(met bv een Maths of willekeurige voltage controlled envelope generator)

-De envelopes worden getriggert door een cv clockdivider (voor variatie in de clocks)

-Random & Chaos modules voor lichte modulaties (af te stellen met attenuverters / polarisers)

-Delay & reverb. liefst ook modulair; om aanzwellingen en trails te maken

-iets van distortion of bitcrushing, voor de rauwe randjes

-Resonant Equalizers en Resonators (ik heb hier veel van, oa. van Serge en L1 en Fitzgreye)
dit voor feedback , resonantie gebieden oprekken, distortion etc.

-mixers. daar stapel je de geluiden mee.

-(cv) noise. voor diverse bijgeluiden
 
Thanks weer mensen. Heb af en toe wel het gevoel een blik open te trekken van hogere school modular technieken. En ik ben al zo blij met een simpele drone van een enkele oscillator. ;)
Ik zal zeker niet alles kunnen gebruiken van wat hier aangereikt wordt maar kan nu wel wat richtingen gaan onderzoeken en voor sommige van die richtingen hoef ik nogeeneens modules voor bij te kopen. Pure winst! :D
Hartelijk dank iedereen tot dusver!
 
Is dit misschien iets? Het is best een groot rack maar zo te zien maar geschikt voor één drone:

attachment.php
 

Attachments

  • Drone_lands_on_car_3553545a.jpg
    Drone_lands_on_car_3553545a.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 95
Thanks weer mensen. Heb af en toe wel het gevoel een blik open te trekken van hogere school modular technieken....

Ach je staat niet alleen hoor, ik leer wekelijks bij en soms kan ik het ook niet meer volgen... Grappige bijkomstigheid is dat ik vorige week de Befaco Rampage wilde gaan kopen en nu overweeg ik de Batumi + Poti, louter door het lezen van deze en andere post ;)
 
Grappige bijkomstigheid is dat ik vorige week de Befaco Rampage wilde gaan kopen en nu overweeg ik de Batumi + Poti, louter door het lezen van deze en andere post ;)
En voor je het weet zitten ze als bij toverslag allebei in je systeem... ;)
 
ipv die rampage kan je ook naar de maths kijken he. die heeft nog attenuvertors erbij
 
ipv die rampage kan je ook naar de maths kijken he. die heeft nog attenuvertors erbij
Rampage is over het algemeen 2e hands wel makkelijker en goedkoper te vinden. En heeft ook een paar trucjes die Maths niet heeft. Is dus een afweging welke functionaliteit je het meest nodig denkt te hebben.
 
Back
Top