Modular Drum Machine (hulp/tips)...of tóch een Analog Rytm

Wat is het nu geworden? Ben wel benieuwd........;
Een late reactie (omdat ik lang twijfelde), maar alsnog dus nu een antwoord.

De Analog Rytm heeft mij qua analoge geluiden niet (voldoende) kunnen overtuigen en dan vind ik 'm veel te duur.
Een (analoge) Modular Drum Machine is wellicht de beste keuze (maar vind ik erg duur).

De Nord Drum 2 heeft een zeer uitgebreid klankpalet met veel fantasierijke / alternatieve drumgeluiden en ik had er een van een forumlid gekocht. Maar die wilde 'm uiteindelijk toch liever zelf houden. "not done" vind ik, maar ik heb me er maar niet al te druk overgemaakt. Daarna 2x de kans gehad om alsnog een ND2 te kopen, maar toen was ik inmiddels gaan twijfelen over de gebruiksvriendelijkheid. Daar is nl. niet iedereen enthousiast over.

Mijn drums maakte ik al met Maschine Studio, Kontakt, Kick 2, samplers (Akai) en Zebra 2. Daar heb ik enige maanden geleden een Roland TR-8S aan toegevoegd.
En daarvan vind ik er niet een waarvan álle drum geluiden perfect zijn. Dus combineer ik geluiden / of maak ze zelf.

Als je het geld er voor over hebt, dan zou ik ook zeker een classic Roland TR-808 / TR-909 overwegen. Die toch een karakter, dynamiek en levendigheid hebben die je m.i. niet in andere analoge drum machines zult vinden.

En ik heb een licentie voor Wave Alchemy Revolution, maar dit nog niet in gebruik genomen. Dus kan er eigenlijk nog niet veel over zeggen.

En op dit moment heb ik interesse in een Behringer RD-808
IK ben vooral benieuwd wat deze me eventueel meer kan geven dan een TR-8S

Een Elektron Digitakt is wellicht ook een overweging waard.
 
Laatst gewijzigd:
Ik denk dat je perfecte drumgeluiden (wat dat dan ook moge zijn) nooit uit een drumcomputer kan halen, en zeker geen analoge. De eurorack drum modules zijn niet heel veel anders imho. En waarom niet? Omdat we gewend zijn aan samples en tracks waarin uitgebreid ge-process-te drumklanken te vinden zijn. Vaak zijn ze bewerkt met allerlei eq/compressie/fx etc etc totdat ze perfect klinken. Zo droog uit een (analoge) drumcomputer of module gaat het nooit dat niveau halen zonder processing. Er zijn uitzonderingen, een 808 kick is wel vet droog, maar dit kan je met nagenoeg elk apparaat nabootsen waar een sinus uit komt en waar fatsoenlijke envelopes op zitten voor pitch en VCA. Een "echte" 909 droog is ook maar droog :)
 
Omdat we gewend zijn aan samples en tracks waarin uitgebreid ge-process-te drumklanken te vinden zijn. Vaak zijn ze bewerkt met allerlei eq/compressie/fx etc etc totdat ze perfect klinken.
Precies, zo is het volgens mij ook.
 
Zoals ik wel eerder heb aangegeven ben ik wel erg blij met de rytm. Zelf gebruik ik het sample gedeelte nog niet eens en vind het erg tof om de synth sounds te tweaken onder het mom van 'kijken wat ie doet'. De laatste update heeft hem wat mij betreft ook weer wat waardevoller gemaakt met een dual vco machine :)

 
Had deze er maar een jaar geleden al geweest :P

Screenshot_2018_09_06_13_01_08.png

http://cdm.link/2018/05/erica-synths-made-modular-techno-system-called-techno-system/

Wat een monster
 
Shit, dit is vet! Heeft iemand al een idee wanneer deze uitkomt?

Misschien wordt het toch geen Octatrack voor mij...

;)

zeker een bruut ding ja , ik ga ook even een paar van de modules in m'n rack hangen.

Groot deel is al uit trouwens, stap voor stap komt de rest ook en half september zou de hele machine totaal beschikbaar moeten zijn. Sommige modules zag ik ook in diy voorbij komen, nog niet allemaal.

Ook in wit trouwens.
 
Ik heb deze destijds, direct nadat-ie gelanceerd werd, als gekocht en ik vind hem ook fenomenaal. Echt bizar hoe goed dit apparaat klinkt en hoe veelzijdig het is - de demo's van Erica Synths laten vooral de rauwe, ruige kant zien en horen, terwijl hij ook heel mooi en bescheiden kan klinken. Het is een hoop geld, maar ik hoef nooit (!) meer op zoek te gaan naar een drumapparaat.
 
Ik heb deze destijds, direct nadat-ie gelanceerd werd, als gekocht en ik vind hem ook fenomenaal. Echt bizar hoe goed dit apparaat klinkt en hoe veelzijdig het is - de demo's van Erica Synths laten vooral de rauwe, ruige kant zien en horen, terwijl hij ook heel mooi en bescheiden kan klinken. Het is een hoop geld, maar ik hoef nooit (!) meer op zoek te gaan naar een drumapparaat.

Ik heb de bassdrum, dual drive, plasma drive en bassline van Erica,.. welke andere modules uit die case gebruik je veel.. of is een goede toevoeging op wat ik heb?!
Vind het heerlijk klinken, maar erg subtiel vind ik ze dan weer niet klinken :engel:
 
Ik gebruik eigenlijk alles van dit systeem, behalve de Modulator - de LFO - omdat ik die al genoeg heb. Hoe subtiel-ie is, kan een kwestie van smaak zijn, hoor. Ik neig nogal naar de hardere muziek, dus misschien is mijn 'subtiel' wel 'herrie' voor jou.

Wat ik bedoel is dat je er snoeiharde industrial en techno mee kunt maken, wat Erica Synths vooral laat zien, maar ook hiphop, electro - daar heb ik 'm tot nog toe vooral voor gebruikt - house, eigenlijk alles. En met de Sample Drum zit je ook niet meer vast aan analoge drumsynthese. Zoals je misschien merkt, ik ben er ontzettend gelukkig mee.

:okdan:
 
Ik gebruik eigenlijk alles van dit systeem, behalve de Modulator - de LFO - omdat ik die al genoeg heb. Hoe subtiel-ie is, kan een kwestie van smaak zijn, hoor. Ik neig nogal naar de hardere muziek, dus misschien is mijn 'subtiel' wel 'herrie' voor jou.

Wat ik bedoel is dat je er snoeiharde industrial en techno mee kunt maken, wat Erica Synths vooral laat zien, maar ook hiphop, electro - daar heb ik 'm tot nog toe vooral voor gebruikt - house, eigenlijk alles. En met de Sample Drum zit je ook niet meer vast aan analoge drumsynthese. Zoals je misschien merkt, ik ben er ontzettend gelukkig mee.

:okdan:

Cool, het is ook mooie bak,... Spul van erica vind ik zowiezo lekker klinken,... Maar met een unicorn boom erbij en een tr-8s heb ik denk ik niet zo veel aan die sample drum :engel:

:biertje:
 
Back
Top