Welke reverb gebruiken jullie ??

De foto die je geplaatst hebt, is van de RA859, wat is het verschil tussen die en die van jou?

Scherp ! :D Ik heb blijkbaar herhaaldelijk het verkeerde modelnummer gebruikt. De foto's zijn van mijn exemplaar, dus het is de RA-859.
 
Heb de black hole van erica synths, is helemaal te gek! maar zou denk ik ook wel een eind komen met de pico, hoewel het moduleren van alle parameters kan echt toch hele vette shit leiden. Pico is mono in. Black hole stereo (vind ik wel chill) en zowel rate par1 en par2 te moduleren met CV
 
Als hardware reverb heb ik heel lang de Alesis Microverb II gebruikt.
Inmiddels vintage maar klinkt verassend fris en van deze tijd.
Hij was zo vaak gebruikt dat hij helemaal versleten was en ik heb een aantal jaar geleden een 2e hands exemplaar gekocht die nog zgan was.

Nu in de verkoop omdat ik slechts nog softwarematig werk:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=205433&highlight=microverb
 
doepfer spring, heb ook er voor middle en grote tank, je moet dan wel de wet out een beetje meer versterken dan de staandaard tank (wel zijn als grote tanks gebruikt dat ze ohm compatibel zijn)
voor de rest mpx1 of sdr1000+, zoom multistomp pedaaltjes ook fun beetje multifx rack in pedaal zeker ni slecht om mee te experimenteren (best wel ok, voor sommige dingen heb je ni per se de dure dingen nodig)
 
Ik gebruik de Behringer V-verb pro 2496. Bij velen gaan de haren vast overeind staan bij Behringer, maar het is echt een verdomd goed ding.
 
OTB: Alesis MidiVerb en TCE M-One XL (gaat er vroeg of laat uit voor een Eventide)
ITB: ValhallaDSP VintageVerb en Eventide Blackhole
 
UAD AKG BX, UAD EMT-140 en UAD RE-201 (nu Galaxy).

Ik heb ook nog een accutronics veertank, maar die UAD plugs klinken zo goed dat ik die eigenlijk nooit meer aansluit. Binnenkort maar eens te koop zetten hier.
 
Ik gebruik de Behringer V-verb pro 2496. Bij velen gaan de haren vast overeind staan bij Behringer, maar het is echt een verdomd goed ding.

Die heb ik een tijd gehad en ging weer weg vanwege geldnood, maar die klinkt inderdaad erg goed!
 
Ik heb net zoals Smakcos twee Doepfer springverbs.
De standaard bijgeleverde galmveer is niet verkeerd. Ik ben zelf echter nog aan het denken om meerdere galmveren in een externe bak te bouwen. Dan kan je zelf kiezen welke veer je wil gebruiken.

Ben je daar inmiddels verder mee gekomen?
Ik kwam deze video tegen waar iemand gewoon direct de FX send op een spring reverb tank heeft aangesloten: https://www.youtube.com/watch?v=zF34CfPYn6A
Vond het wel een goeie budget oplossing, en in de comments beschrijft iemand dat dit beter klinkt dan zijn Vermona Spring Reverb (en die is nogal aan de prijs).
 
Mpx100 oké ding .. maar geen gebalanceerde in / uit gangen. Dus ik wil ooit eens een goed ding met gebalanceerd iets.

Wel digi out maar ja mss toch maar eens in zetten.
 
Lexicon mpx vst. Voor weinig de lexicon klank! (Als je daar van houd tenminste...8))
 
inmiddels 2 jaar verder met reverbs en deze staan nu hier:

ALESIS MIDIVERB II - klinkt inderdaad nogal verassand fris wat een mooie perfecte warme verbs zitten daar in op eenzame hoogte echt uniek

ROLAND SRV330 - Propvol saaaaie verbs maar er is een preset die het ding dubbeldwars cult maakt en dat is "2001 VOC PLATE" ofzoiets die klinkt echt super sinister! Alles wat je daar doorheen haalt klinkt insant duister en esoterisch

ROLAND DEP 5 - snoezelig als een wollige warme Roland deken

TEGELER AUDIO MANUFAKTUR RAUMZEIT MACHINE - eigenlijk alleen maar gekocht vanwege dat allesziende oog space ding maar de reverbs zijn ook wel nice maar toch niet zo cool als een MIDIVERB II dit is ook eigenlijk veelst te profi voor mijn studio - er zitten bv alleen balanced outputs op kan dat kwaad als ik dat met unbalanced kabels gebruik? Is de audio kwaliteit dan echt veel minder? Ik heb die hele balanced/unbalanced toestand nooit echt begrepen....hij piept en ruist ook af en toe ligt dat aan dat ik unbalanced kabels gebruik? Of moet ik de buizen even aanduwen ofzo?
 
Ik heb een Monacor REV-25 Spring verb waar ik erg blij mee ben.

Wat ook goed werkt is de spring verb in een fx send zetten en daar dan een VST, of andere digi reverb achter.

Lofi van ebay Caline CP-26 Reverb Guitar Stompbox, klinkt net zo slecht/onnatuurlijk als de verb op de OP1 :)

Mooiste verb is natuurlijk een echte plate reverb, maar ja zo ding wil ik niet in mijn huis hebben.
Wil ooit nog eens een stereo spring verb maken met lange veren.

Wat ik ook wel eens doe is een spoor via gitaar amp uit mic-en voor de natuurlijke verb in mijn huis.

smackos heb je geen spring reverbs meer? Die ALESIS MIDIVERB II klinkt goed.
 
inmiddels 2 jaar verder met reverbs en deze staan nu hier:

ALESIS MIDIVERB II - klinkt inderdaad nogal verassand fris wat een mooie perfecte warme verbs zitten daar in op eenzame hoogte echt uniek

ROLAND SRV330 - Propvol saaaaie verbs maar er is een preset die het ding dubbeldwars cult maakt en dat is "2001 VOC PLATE" ofzoiets die klinkt echt super sinister! Alles wat je daar doorheen haalt klinkt insant duister en esoterisch

ROLAND DEP 5 - snoezelig als een wollige warme Roland deken

TEGELER AUDIO MANUFAKTUR RAUMZEIT MACHINE - eigenlijk alleen maar gekocht vanwege dat allesziende oog space ding maar de reverbs zijn ook wel nice maar toch niet zo cool als een MIDIVERB II dit is ook eigenlijk veelst te profi voor mijn studio - er zitten bv alleen balanced outputs op kan dat kwaad als ik dat met unbalanced kabels gebruik? Is de audio kwaliteit dan echt veel minder? Ik heb die hele balanced/unbalanced toestand nooit echt begrepen....hij piept en ruist ook af en toe ligt dat aan dat ik unbalanced kabels gebruik? Of moet ik de buizen even aanduwen ofzo?


Een balanced kabel is hetzelfde als een normale stereo kabel (3 aders). Unbalanced gaat het audio signaal en de GND door dezelfde ader, en bij balanced is dat gesplitst. Balanced kan de noise die onderweg opgebouwd wordt ongedaan maken. Volgens mij werkt een mono kabel ook in een balanced output, alleen niet met de voordelen van balanced.
 
Voor de reverb;
Alesis Nanoverb I,Midiverb II,Microverb III
Roland DEP5
Monarch EEM-3000 (delay op standje snel met extra channel feedback :D)
Zoom 9150
Yamaha A5000

Microverb III wordt hier het meeste gebruikt voor reverb. De 9150 en A5000 zelden, alhoewel de A5000 reverb toch altijd weer verassend mooi klinkt.
 
Ben je daar inmiddels verder mee gekomen?
Ik kwam deze video tegen waar iemand gewoon direct de FX send op een spring reverb tank heeft aangesloten: https://www.youtube.com/watch?v=zF34CfPYn6A
Vond het wel een goeie budget oplossing, en in de comments beschrijft iemand dat dit beter klinkt dan zijn Vermona Spring Reverb (en die is nogal aan de prijs).

Sorry voor mijn late reactie, maar nee, ik heb de twee Doepfer modules gewoon standaard gehouden.
 
Fractal Audio Axe FX standard
Kurzweil KSP8
Kurzweil Rumour
Korg AM8000r
Alesis Midiverb 2

2.5 jaar verder nog steeds dik tevreden met deze bakken! Empress Effects Zoia, Yamaha Rex50 en Zoom 1201 zijn er bij gekomen. Vooral de Zoia is vet!
 
Back
Top