Welke reverb gebruiken jullie ??

Lexicon 224 uad
Ams neve rx16 uad
Liquid sonix IR
Ocean way studios uad

Niet voor live :-)

Valhalla shimmer komt er nog ooit eens bij
 
Behalve de verengalm in de Multivox tape echo gebruik ik op dit moment alleen maar software:

Relab LX480
Fabfilter Pro-R
Ableton Diffuse
PSP2445
Altiverb
 
Ik heb net zoals Smakcos twee Doepfer springverbs.
De standaard bijgeleverde galmveer is niet verkeerd. Ik ben zelf echter nog aan het denken om meerdere galmveren in een externe bak te bouwen. Dan kan je zelf kiezen welke veer je wil gebruiken.
 
zoom 1201 voor mono tails op mijn drums. (snare hihat etc)
zoom 9200 voor ruimtes en sfeer
 
D&R spring reverb

Inderdaad... 30 euro's incl verzending op MP gescoord!

en RE 501

is geen euro maar wel zo lekker... who needs the Euro anyways...
 
Laatst gewijzigd:
ja, die D&R.
Mijn favoriete spring reverb, en nog stereo ook.
Helaas ben ik die van mij al een tijdje kwijt, is ontvreemd bij een geluidsklusje :(

Wanneer je er eentje tegenkomt die nog maar twee knoppen heeft, grote kans dat het die van mij is.
 
De enige hardware reverb die ik gebruik is de ingebouwde springreverb van de Roland PA-150 mixer.

attachment.php


Maar meestal gebruik ik software reverbs en daarvan dan meestal de standaard reverb van Ableton Live of de Valhalla Room.
 

Attachments

  • -1.jpg
    -1.jpg
    71,9 KB · Bekeken: 147
Ik heb de D&R gehad, klonk maar op een paar geluiden mooi, bijvoorbeeld op strings. Hij heeft lange veren dus meer een "hall" geluid dan veel andere spring reverbs.
 
Als vst: Blueverb 2080, Verbsuite, LX480
hardware, Lexicon 300, MPX 1, Pcm91
 
Ha! Die Eagle International heb ik ook gebruikt.
Met name om er zo nu en dan een schop(je) tegenaan te geven tijdens live optredens :D
 
Ha! Die Eagle International heb ik ook gebruikt.
Met name om er zo nu en dan een schop(je) tegenaan te geven tijdens live optredens :D


:dubbel::dubbel: Het is een sleeper die misschien nooit meer wakker wordt (tenzij misschien met zo'n schopje tijdens live optredens.)
 
Back
Top