Welke reverb gebruiken jullie ??

neetrom

Ingeburgerd
Lid sinds
16 januari 2016
Berichten
52
Locatie
Den Bosch
Ben op zoek naar een goeie reverb. De ZDSP met Halls of Valhala klink erg goed maar is duur, net als de ErbVerb. De Erica Pico DSP is misschien ook wel iets maar hoe klinkt die. Is in ieder geval eens stuk goedkoper. Of toch eentje met een tank zoals de Springray ?
 
Ik haal tegenwoordig echt alles door mijn 224XL heen, klinkt geweldig, ook de modular! Spring reverb is daarnaast voor de modular nog wel welkom. Dit draadje maar eens even volgen :)
 
Fractal Audio Axe FX standard
Kurzweil KSP8
Kurzweil Rumour
Korg AM8000r
Alesis Midiverb 2

Strymon Big Sky vond ik ook erg goed en de OTO BAM lijkt me ook een leuke verb.
 
Een ultra cheape en ruizende DigiTech DSP-128, meestal preset #15 :P

(m'n Zoom1202 heeft het nog nooit gedaan :( )
 
Befaco galmveer, of MI Clouds (in modulaire synth). Boss VF-1 (er bovenop). TAL Reverb (in de kompjoeter).

Wil nog wel eens zelf een plate reverb bouwen, zal na de verhuizing zijn (de Vidsonix Ghost drivers heb ik al :D ).
 
Hardwire/Digitech Supernatural. Klinkt niet verkeerd.
 
Wat is een beetje goeie springreverb voor eurorack? ik heb nu 2 van die doepfer spring reverbs maar die brommen en ruizen als de neten wel erg mooi wollig geluid, ligt natuurlijk ook aan dat het niet echt beschermd is binnenin en al die magnetische velden of wat het is van de andere modules binnen krijgt. Misschien beter een externe springreverb doos wellicht.
 
koop 1tje in rack,vermona,vestafire,D&R etc..

of een great british spring,die kan je aan de muur hangen,en die is heel gaaf 80cm lang of zo
 
Wat is een beetje goeie springreverb voor eurorack? ik heb nu 2 van die doepfer spring reverbs maar die brommen en ruizen als de neten wel erg mooi wollig geluid, ligt natuurlijk ook aan dat het niet echt beschermd is binnenin en al die magnetische velden of wat het is van de andere modules binnen krijgt. Misschien beter een externe springreverb doos wellicht.

Het is natuurlijk absoluut geen hifi, maar die Befaco is prima, in plaats van de standaard tank heb ik er wel een lel van een tank bij uit een Peavey gitaar versterker.

Als je met je huidige setup problemen hebt, moet je misschien even kijken of je de reverb tanks ergens anders kunt plaatsen, en goede kabels gebruiken van en naar tanks. Het zijn gevoelige antennes voor storingen!

great british spring

Deze kende ik nog niet, eens uitzoeken hoe en wat, kennelijk zijn het een paar van die Accutronics tanks.
 
Het is natuurlijk absoluut geen hifi, maar die Befaco is prima, in plaats van de standaard tank heb ik er wel een lel van een tank bij uit een Peavey gitaar versterker.

Als je met je huidige setup problemen hebt, moet je misschien even kijken of je de reverb tanks ergens anders kunt plaatsen, en goede kabels gebruiken van en naar tanks. Het zijn gevoelige antennes voor storingen!
.

Ja zit al helemaal knalvol die Doepfer modular, was maar 1 plekje in iedere kast voor die spring-staaf, maar ik bedenk me net ik heb nog zo een Makenoise Skiff expander liggen (zo een platte kast met powersupply via din) ooit gekocht van ons aller Hanz....als ik die nou helemaal alleen voor de spring reverb doe :eureka:

makenoise-1303493119-8829.jpg
 
De positie van de module zelf is niet zo belangrijk, maar van de tanks des te meer, als je die met een langere kabel een stuk bij de voedingen vandaan kunt houden (apart kistje, buiten op case, bij mij ligt ie bovenop mijn 4 rijen hoge case, voeding zit onderin).

Maar eh, in die skiff zit geen voeding, dus da's ook prima :mega:
 
AKG BX serie voor fijne vintage springs. Wel grote bakken...
Voor dat skiffje kan je ook eventjes kijken of de Intellijel Springray wat is. (Wel even checken of je 5v nodig hebt voor die module.) Daar kan je (meerdere) losse spring dingen aanhangen als de Doepfer standards niet bevallen (ze verkopen small, medium, large).
Je ziet ook wel es dat de spring tanks buiten achterop de kast gemonteerd zitten...
 
AKG BX serie voor fijne vintage springs. Wel grote bakken...
Voor dat skiffje kan je ook eventjes kijken of de Intellijel Springray wat is. (Wel even checken of je 5v nodig hebt voor die module.) Daar kan je (meerdere) losse spring dingen aanhangen als de Doepfer standards niet bevallen (ze verkopen small, medium, large).
Je ziet ook wel es dat de spring tanks buiten achterop de kast gemonteerd zitten...

argh nou heb ik net die spring reverb modules uit de oude modular gehaald en de spring tanks in de skiff gezet...maar nu past de Doepfer spring reverb module zelf helemaal niet in die skiff (qua diepte) :D
 
Het is me helemaal niet duidelijk wat de TS zoekt.

Type: algoritmisch, convolutie, room, hall, plate, spring...?
Formaat: Rackmount, Pedal, eurorack, plug-in?
Budget?
Beoogde resultaat...?
 
Hmmm, ik zat ook te denken om een spring-reverb in m'n modular-case te bouwen.
Maar goed punt van 'm bij de psu vandaan te houden!

Toch eens kijken hoe dat zou moeten gaan passen :)
 
Back
Top