Mutable Instruments Clouds

Ik zou mijn Clouds echt nooit weg doen. Van de 50+ modules die ik heb, is het toch echt mijn favoriet. Of je het nou als simpel effect wil gebruiken of helemaal wil vol gooien met CV modulatie, het klinkt echt altijd super vet.
 
speel tegenwoordig o.a. ook setjes
van 900 seconden pulserende bas & licht frequenties (met 1 bas
2 gitaar, 1 bariton snaren) door de clouds

klinkt zo

https://www.audiomack.com/song/jap/la-essentia-di-essere

ziet er dan zo uit

f748c3de35e7a7763efede8312352f80.jpg
 
speel tegenwoordig o.a. ook setjes
van 900 seconden pulserende bas & licht frequenties (met 1 bas
2 gitaar, 1 bariton snaren) door de clouds

klinkt zo

Klinkt tof! Live volgens mij nog veel interessanter
 
Clouds lijkt mij een onwijs gave module. Helaas heb ik er op het moment niet de ruimte voor. Bovendien is hij aardig aan de prijs. In plaats daarvan gebruik ik Padshop Pro van Steinberg. Deze werkt volgens hetzelfde principe, en heeft een bak aan modulatie mogelijkheden. Bovendien is ie polyfoon. Zo'n plugin is natuurlijk niet hetzelfde als een module met alle mogelijkheden die daar bij horen, maar het is verder wel een aardig alternatief.

En die clouds komt er hier nog wel eens ��.
 
blijkbaar is impedantie van modulair of het verschil in impedantie tgo line niveau of in casu gitaar ( ~ xlr + - ) zodanig hoog dat je dat ook moet rechttrekken ... wist ik niet ...
aan te raden dus om transfo te gebruiken ... zeker voor het naar buiten gaan ... DI of re amp is ook goed, me dunkt ...
 
het enigste dat ik zie, is denk ik, dat ge niet op de :mexico: :clown clouds die parasite & kammerl software kunt zetten ... had ik gehoord ... & dat ge op sommigen, de kleinere mju clouds, dacht ik gelezen te hebben, de firmware, zelfs niet kunt upgraden via audio wavs ... dat het zelfs kans heeft op bricken :'( ... maar zoek eens op vr exact exact te weten
 
clone clouds, mclouds en ik denk monsoon ook kunnen allemaal exact hetzelfde en ook dezelfde firmwares draaien.
monsoon heeft wat extra controls natuurlijk, dus ik weet daar t fijne niet van, maar verder rocken met die hap
 
https://uclouds.site123.me/

Over de mju clouds of micro clouds: niet upgradable of zelf te flashen tenzij met zo een ding ding dong ...

'
Flashing alternate firmware via an audio signal is not supported and can cause the module to crash, requiring re-flashing with a programmer. It's advised to use a jtag programmer to change the firmware, or better yet, get me to do it for you! '

ma heb geen zin om mijn originele mi clouds te bricken ooit door te flashen naar kammerl of nieuwste parasites
vandaar een tweede met dan kammerl soft op , misschien zelfs met kammerl zo frontplate ... ook geil ganz geil

trouwens heb nog een glasgow snake unite ofzoiets clouds ooit gekocht,
om zelf in elkaar te steken, maar dat gaat me voorlopig, nou ja al 5j niet :)
niet lukken, extreem klein solderen moet je wel wat ervaring in hebben me dunkt ...
iemand zin om hem uit te wisselen tegen een module of clone clouds ?
 
Laatst gewijzigd:
Vraagje over de clouds: Is er een opmerkelijk verschil tussen de Mutable Instruments clouds en een "kloon" clouds. Behalve dan de prijs? :eureka:
Iemand ervaring mee?

Ik kan alleen 2 'kloons' waarop ik parasites draaide met elkaar vergelijken. Ik heb de microClouds gehad en heb nu de Monsoon in bezit. Beide modules waren door iemand met veel bouwervaring in elkaar gezet.

De microClouds vond ik niet zo. In bepaalde modi kan het lastig zijn om te pitchen. Een kleine beweging aan een potmeter kon 't geluid compleet van toon veranderen. Het maakte mij knettergek. De Monsoon is heel precies. De sound shapen zodat 'ie in een track past, is geen probleem meer. Ook kan ik me moeilijk voorstellen om zonder de 4 extra parameters te kunnen. Die wil je gewoon als een knop tot je beschikking hebben, omdat ze essentieel zijn in het vormen van je geluiden. Ook zit er bij de Monsoon een ledje in de faders. Zo zie je de cv signalen die je naar de clouds stuurt. Super chill.
 
Vraagje over de clouds: Is er een opmerkelijk verschil tussen de Mutable Instruments clouds en een "kloon" clouds. Behalve dan de prijs? :eureka:
Iemand ervaring mee?

Clones kunnen wel echt anders klinken. Heb bvb een rings clone naast m'n factory rings gehad en er was best een groot verschil. Ik heb ook een originele clouds gehad en nu een monsoon. Heb ze niet naast elkaar gehad maar voor mn gevoel wel wat verschil in sound, niet veel. Monsoon is idd fijn.
 
Back
Top