Mutable Instruments Clouds

mcdjan007

lid zonder grenzen
Lid sinds
24 juni 2008
Berichten
957
Locatie
Is een beetje krap aan het worden
Wie bezit er een MI Clouds en denkt er niet aan deze uit zijn setup te verwijderen en waarom?

Ben erg geneigd een Clouds aan te schaffen maar zie ook wel een groot vraag EN aanbod van deze module. Wat maakt hem geliefd en wat maakt dat mensen hem weer weg doen. Tís wel weer effe €300,- en het zal mijn eerste digitale klankbron in mn systeem worden waar ik tot dusver afstand van heb weten te bewaren.

Laat het forum be with me:halleluja
 
Ik heb er eentje in m'n rack hangen. Ik zal niet zeggen dat hij nooit uit mijn rack zal gaan maar ik vind het wel een mooie toevoeging in mijn setup. Leuk om bv een Radio Music, Phonogene of GrandPa er doorheen te gooien, Voor "gewone" synth sounds vind ik het resultaat (meestal) wat minder spannend, dus is wel afhankelijk van je bronmateriaal. Je kunt er mooie klanktapijtjes mee maken die toch ook nog verband (kunnen) houden met het originele geluid wat je er doorheen gooit. De alternatieve firmwares heb ik nog niet geprobeerd, maar die schijnen ook de moeite te zijn.
Ik zie ze ook regelmatig op de 2e hands markt verschijnen. Enerzijds denk ik dat het komt doordat hij van M.I. is , wat over het algemeen bekend dat er meer in omloop zijn. Anderzijds denk ik dat hij bij bepaalde gebruikers niet voldoet aan de verwachtingen die ze er van hadden. Hij heeft wel een bepaaldesound die misschien toch niet iedereen kan bekoren.
 
+1
Ik heb er sinds kort een, en ik vind hem erg tof, heb hem meteen in mijn inzending voor de contest gebruikt :D

En gebruikt zie je alles wel eens voorbij komen, een van de eigenschappen van modulaire synths is dat je weer eens wat anders kunt proberen.
 
Ik begrijp dat een aantal samples op te slaan zijn en terug te roepen zijn uit het geheugen. Blijven deze bewaard als de stroom eraf gaat en er weer op?
 
Je moet hem leren kennen en van experimenteren houden denk ik..


En geluk hebben, "Knowing what to keep".
Ik hou hem!
 
Ik begrijp dat een aantal samples op te slaan zijn en terug te roepen zijn uit het geheugen. Blijven deze bewaard als de stroom eraf gaat en er weer op?

Ja.
En clouds gaat nooit mijn rack uit tenzij er een clouds 2.0 komt. Vind 'm fantastisch. Met parasites gebruik ik hem als granular delay om hele glitchy soundjes te maken (zie bijvoorbeeld ook mijn inzending voor de contest), maar ook regelmatig als clockable delay/verb in de andere modes. Met freeze kan je dan gekke reverse dingen maken. Ook vind ik het leuk als onderdeel van een feedback loop van een andere delay, zoals bijv. warps. Dan clouds in de feedback loop van de warps delay, zodat hij op elke delay wat grains toevoegd. Dat soort dingen. Daarnaast spectral mode kan heel mooi zijn maar is beetje tricky. knopje teveel naar rechts en je hebt het idee dat je speakers het gaan begeven. Oliverb mode gebruik ik niet omdat ik erbeverb heb.
 
Ik begrijp dat een aantal samples op te slaan zijn en terug te roepen zijn uit het geheugen. Blijven deze bewaard als de stroom eraf gaat en er weer op?

Up to 4 frozen audio buffers can be saved and reloaded. Along with the audio data itself, the quality settings and the processing mode are saved with it.

Nog niet veel mee gedaan maar moet dus kunnen, ook na aan en uitzetten.
 
Wie bezit er een MI Clouds en denkt er niet aan deze uit zijn setup te verwijderen en waarom?
Deze module was voor mij de reden om te beginnen aan modular :D Hij hangt nu al dik anderhalf jaar in een case, en ben er nog steeds blij mee. Het blijft voor mij nog steeds een bron voor leuke sonische experimenten. Ik maak graag ambient soundscapes, en daar is deze module heel geschikt voor. Je moet je er wel een beetje in verdiepen, uitproberen, tips opduiken van muffwiggler, youtube video's. Als je alleen de inputs & output van dat ding gebruikt dan ben je snel klaar en verveeld. Je moet er ook wat LFO's of andere modulaties o.i.d. in stoppen.
 
Hij valt mij tegen tov granular zoals ik het al eeuwen van Reaktor ken, maar bij gebrek aan beter voor relatief weinig ben ik er nog blij mee.
 
Bedankt voor de reacties, helpt niet echt om de gearlust te drukken maar wat moet je met 0,25% rente anno 2017 nog willen sparen.. Toffe video's op je YT kanaal Fading!
 
Dat er een groot aanbod is komt ook omdat het 1 van de meest verkochte modules ooit is denk ik...
Ik heb er 1 zelf gebouwd en vind het soms heel tof en soms kan ik er weinig mee. Het moet een beetje passen bij je muziek denk ik. Vergeleken bij andere granulaire synthesizers zoals ik deze al jaren ken van software is hij ene beetje grof en moeilijk te controleren. Maar het geeft in mijn eurorack wel een absoluut uniek geluid tov andere modules.
 
En vandaag na al jullie reacties de bezorger van UPS met open armen ontvangen.
na een klein rekensommetje of ik nog wel voldoende voeding zou hebben natuurlijk direct in mijn rack geschroefd.... Eerste indruk...tof! Gave aanvulling. Merk wel dat het heel bepalend is wat er voor geluid in gaat. Mis wel wat sprakelend hoog tot dusver maar komt wellicht door de max samplerate. Ben er blij mee. Vooral nadat ik spontaan een soundscape had waar ik toch zo'n kleine 45 minuten naar heb zitten luisteren met minor tweaks. Maar wat is die houten knop in de doos met dat deuveltje erin??
 
En vandaag na al jullie reacties de bezorger van UPS met open armen ontvangen.
na een klein rekensommetje of ik nog wel voldoende voeding zou hebben natuurlijk direct in mijn rack geschroefd.... Eerste indruk...tof! Gave aanvulling. Merk wel dat het heel bepalend is wat er voor geluid in gaat. Mis wel wat sprakelend hoog tot dusver maar komt wellicht door de max samplerate. Ben er blij mee. Vooral nadat ik spontaan een soundscape had waar ik toch zo'n kleine 45 minuten naar heb zitten luisteren met minor tweaks. Maar wat is die houten knop in de doos met dat deuveltje erin??

Die houten knop is gewoon een kadootje van Mutable instruments. Bij mij zat er een kleine buddha in.... hele toffe gast, die Man van Mutable!!!
 
Die houten knop is gewoon een kadootje van Mutable instruments. Bij mij zat er een kleine buddha in.... hele toffe gast, die Man van Mutable!!!

Het is geen houten knop maar een tol. Draai er maar eens aan hij gaat uiteindelijk ondersteboven verder :okdan:
 
mijn eerste impressie

mijn eerste impressie

Na gisteren de Clouds een beetje geprobeerd te hebben leek het me wel zo aardig de eerste geluidsindruk te delen.
Simpele patch. 2 verschillende LFO's door attenuator op de density en size.
Life tweaken van de postition knop.
Mode: Clouds in LOFI.
Bron: Een serie Animoog unofficial tibres merged tot ongeveer 6 seconde aan wav.

https://soundcloud.com/tubefund/mutable-instruments-clouds-first-run-lofi-clouds-mode
 
Back
Top