Rails t.b.v. DIY Eurorack

nOm4d

modulaire sex! In&outs
Lid sinds
17 september 2014
Berichten
80
Locatie
Sliedrecht
Beste SF'ers,

Momenteel ben ik met een DIY Eurorack bezig. Ik ben benieuwd waar ik de daarvoor behorende rails zou kunnen aanschaffen voor een zacht prijsje. Ze moeten worden bevestigd in een Ikea Rast nachtkastje.

Graag hoor ik van jullie.
 
Zitten ook bij de doepfer diy kit met voeding en busboards, mist alleen 5 volt, maar daarvoor heb je adapters.
 
Bedankt voor de snelle reacties....
Laat ik nu gisteren bij een vriend het woord verkondigen en deze verteld mij nog meerdere rails toevallig te hebben meegenomen van z'n werk. WINNING

Nu ben ik wel benieuwd of het uitmaakt of de strips m2.5 of m3 uitgevoerd dienen te zijn of maakt dat voor de verdere uitwerkingen niet zoveel uit?
 
Zelf gebruik ik houten rails, 9x9 voor onder en boven, 18x18 tussen twee rijen modules.
 
Ik heb nog een setje van 4 rails (2 rijen) 19" (Doepfer DIY) + moertjes over. Ook nog 2 busboards trouwens. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een pmmetje.

Clicks & Clocks = prima vent met prima spul. Niet megacheap maar ook niet bijzonder duur. Hij heeft ook glijmoeren (waar ik persoonlijk weer een schurfthekel aan heb, ik swap nogal wat). Special item: zwarte rails...oeeeh
 
Ik heb nog een setje van 4 rails (2 rijen) 19" (Doepfer DIY) + moertjes over. Ook nog 2 busboards trouwens. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een pmmetje.

Clicks & Clocks = prima vent met prima spul. Niet megacheap maar ook niet bijzonder duur. Hij heeft ook glijmoeren (waar ik persoonlijk weer een schurfthekel aan heb, ik swap nogal wat). Special item: zwarte rails...oeeeh

I :luv: glijmoeren (en ik ben ook nogal een swapper)
 
Ik dacht dat m3 standaard is maar gebruik zelf ook m2.5 (in de reichelt strips) en dat gaat prima.

Ik heb hier alleen maar m3 schroefjes maar ik neem aan dat die niet gaan passen in die m2.5 van riechelt of is er zoveel speling?
 
De tweede link heeft een uitstekend randje, zodat er geen spleet onder en boven te zien is tussen de frontpanels van de modules (als je meerdere rijen hebt).
De eerste link is datzelfde profiel zonder het randje. Vaak wordt dit profiel aan de achterkant van een eurokaart kast gebruikt. Maar in principe kun je het ook aan de voorkant gebruiken.
De derde link is een strip die je in de profielen schuift, en waar draadgaten inzitten, zodat je er schroefjes in kunt draaien om je modules vast te zetten.
Vierde link deed het bij mij niet.
 
Weet iemand een profiel waar de schroefgaten al inzitten of bestaat zoiets niet en moet er altijd zo'n gaatjes profielstrip in?
 
Back
Top