Eurorack populairder dan 5U - Waarom?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.587
Ik kan zelf wel redenen bedenken, maar waarom heb jij liever Eurorack modules dan 5U?

En, bij wie is dit juist niet zo en waarom?
 
Ik zou ze niet perse liever willen hebben maar er gebeuren een hele hoop spannende dingen in Eurorack land waar 5U nog maar op moet wachten.
 
kleiner dus handiger om mee te nemen, en niet iedereen heeft veel plaats, gemakkelijk te verkrijgen via distributors etc, daarna is er veel meer keus en innovaties gekomen de laatste jaren
5u schrikt nog veel mensen af kwa grote heb ik de indruk, dus bijna vooral studio gericht, of je moet altijd met de auto zijn , eurorack zowel studio als vrij portabel
wat bij mij dan belangrijk is, omdat zelf geen auto heb enzo

heb niks tegen 5u, misschien komt er het nog ooit bij
 
5U is gewoon moeilijker te krijgen in europa

eurorack koop je zelfs bij thomann gewoon
 
Het aanbod is beperkter en op dotcom na is het vaak prijziger dan euro....

Ik heb een 22 space portable dotcom systeem. De opzet is een vrij basic 3osc. synth. Als je dotcom bijv. vergelijkt met Blacet zijn de modulatiemogelijkheden een stuk beperkter, niet alles is cv controleerbaar en soms net een uitgang tekort, met name de adsr's dan. :)
 
Voor mij was het een combinatie van prijs en de experimentele nieuwe ontwerpen die meer in eurorack plaats vinden.
denk aan: WMD, Makenoise, 4MS, F(h), Harvestman etc..
 
Ik ben met eurorack ingestapt omdat eurorack doepfer en MFB heeft, oftewel betaalbare modules. Ik ga niet van formaat veranderen omdat ik dat te veel gedoe vind. En eurorack heeft eigenlijk wel de meeste keuze en interessantste modules. Niet dat ik die ga kopen, maar het is een prima argument.
 
Gezien DIY vond ik 5U wat praktischer. Daarnaast is het wat beter bedienbaar (meer ruimte, ik heb helaas geen vrouwenhanden :) steekt lekker ( 6.3 jacks) en heeft een nostalgische uitstraling. Ja euro heeft meer keus, daarom sluit ik een hybride systeem in de toekomst niet uit.
 
persoonlijk vind ik die erg lelijk


Dat kun je wel zeggen ja, een beetje te oostblok dat design.

Ik vind ze ook niet echt sexy....
 
De maker van Curetronic is wel een erg leuke gast, nu een paar keer bij hem thuis geweest (vriend in Dresden woont om de hoek bij hem).....kwa design vind ik het ook niet sexy...
 
is hoe het eruit ziet dan zo belangrijk?
Toch wel als het over populariteit gaat...
Bizar hé?!? Dat snap ik dan niet.....

Sommigen vervangen de knoppen van hun doepfer modules......
Zelf heb ik geen knoppen-fetish....
Al mn diy euro modules krijgen zwarte davies clones en voor 5U moog/dotcom look a likes.....
De hoeveelheid en inkoopprijs p/st is voor mij meer van doorslag dan de looks :P
 
Woeps, klapte er zomaar uit!
Ach Niels, zie het maar zo......morgen klap ik jouw lelijkheid eruit om je kansen een fractie verder te doen verhogen ;)

Voor t 5U diy gebeuren ga ik voor het dotcom uiterlijk en voor euro een eigen front design: achtergrond kleine smileys met lijn omkadering :)
 
Back
Top