Je modulaire setup - Foto's ! -

Mooie setups Klikohertz , kobuz en Nomolos ! Inderdaad leuk om te zien welke keuzes iedereen voor z'n rackje maakt.
Bij mij komt er (als het goed is) niks meer bij, maar mijn OCD vond wel dat ik wat knoppen moest veranderen zodat ze beter bij de rest (Make Noise) pasten. Dus, Noise Engineering en AMSynths modules met Rogan knoppen (van Thonk):

0-F68-BDED-A8-F0-41-B2-AD78-0-B5357-C6-DCD2.jpg

37-CA52-F1-3180-4-A5-B-A215-A6-CBC705-A16-D.jpg


Ik had er ook voor mijn GrandPa/SPA combo besteld maar die passn niet. De shaft van de Bastl pots is wat smaller dan ik had verwacht, dus de T18 Rogan knoppen zitten iets te los. Iemand suggesties om die passend te maken?
 
De shaft van de Bastl pots is wat smaller dan ik had verwacht, dus de T18 Rogan knoppen zitten iets te los. Iemand suggesties om die passend te maken?

Is dit een split shaft, of een solid shaft? Als het een split shaft is, soms kun je die met een klein schroevendraaiertje iets wijder maken zodat de knop beter vast zit.

Edit:
Anders misschien een stukje teflon-tape gebruiken? Heb het zelf nooit gedaan, maar schijnt soms goed te werken.
 
Is dit een split shaft, of een solid shaft? Als het een split shaft is, soms kun je die met een klein schroevendraaiertje iets wijder maken zodat de knop beter vast zit.

Edit:
Anders misschien een stukje teflon-tape gebruiken? Heb het zelf nooit gedaan, maar schijnt soms goed te werken.

Het zijn plastic shafts dus dat maakt manipuleren iets lastiger, ben bang dat ze dan misschien afbreken. Teflon tape is wel een goeie tip, misschien dat eens proberen. Had zelf het idee om er misschien een stukje aluminium folie overheen te doen.
 
SmartBits : Het kan zijn dat teflon-tape in jouw geval minder goed werkt, op een gladde plastic shaft. Een alternatief wat mss goed werkt is plakvelours. Dat spul plakt goed en blijft waarschijnlijk goed kleven aan de shaft (maar je kunt het eventueel later wel weer verwijderen) en heeft mss net de goede dikte om de knop beter vast te zetten. Een klein proefstukje waar je waarschijnlijk meer dan genoeg aan hebt is voor 1,35 euries hier te koop. Ze hebben nog een ander merk van hetzelfde spul, maar die van Patifix kleeft beter is mijn ervaring.
 
20191029_014737.jpg
20191029_014634.jpg
20191029_014747.jpg
20191029_014725.jpg



In het 5U systeem heel veel lege plekken....
Voor veel plekken heb ik de pcb's liggen....
Nu nog budget en iemand die ze voor een schappelijke vergoeding bouwt :okdan:
 
Ik ben lang aan het zoeken geweest naar een geschikte kast.
De Behringer EUrorack Go leek aan al mijn wensen tegemoet komen.
Vandaag ontvangen en nu kan ik (bijna) al mijn modules weer kwijt.

IMG_9766.JPG
 

Attachments

  • IMG_9766.JPG
    IMG_9766.JPG
    87,7 KB · Bekeken: 121
Ik ben lang aan het zoeken geweest naar een geschikte kast.
De Behringer EUrorack Go leek aan al mijn wensen tegemoet komen.
Vandaag ontvangen en nu kan ik (bijna) al mijn modules weer kwijt.

Ziet er netjes uit Tom
 
Die Eurorack Go's gaan als warme broodjes daar bij Thomann. Batch 2 of 3 nu als ik het goed gevolgd heb.
Hoe bevalt de diepte?
 
Nice, heb je nu alle outputs rood gemaakt?

Daar waar ze pasten wel.

Het zijn gekleurde moertjes van Befaco.
Die heeft ze in een scala van kleuren.
Een idee van mijn vrouw zodat in- en outputs wat duidelijker zijn (ze werkt voornamelijk met de System-500).


Die Eurorack Go's gaan als warme broodjes daar bij Thomann. Batch 2 of 3 nu als ik het goed gevolgd heb.
Hoe bevalt de diepte?

Daar was ik een klein beetje huiverig voor, vooral omdat die van Roland nogal diep zijn volgens de specificaties.
Alles past echter uitstekend. Roland blijkt de totale diepte van de modules te hebben opgegeven, dus inclusief knoppen.
 
Niet de nieuwste plaatjes, maar wel onder een kekke hoek geknipt:

2A5673C3-ABB9-4AB9-8124-D757998BEB4F.jpeg
 

Attachments

  • B3E86227-7A84-4A56-B976-69CF25DA06D4.jpeg
    B3E86227-7A84-4A56-B976-69CF25DA06D4.jpeg
    81,3 KB · Bekeken: 95
Back
Top