Je modulaire setup - Foto's ! -

Onlangs begonnen met Eurorack en nog een beetje zoekende. Beatstep Pro als sequencer.

image_122331.jpg
 
Last edited by a moderator:
Rossum is te gek ; hoge build Q, doordacht
Assimil8tor werkt zeer inspirerend - je kan er natuurlijk niet zoveel mee als een 3500£ module van 20j geleden, en tegelijk kan je ook meer/beter/sneller - maar de 'beperkingen' werken zeer produktief ipv contra-
wat een sound!
 
Rossum is te gek ; hoge build Q, doordacht
Assimil8tor werkt zeer inspirerend - je kan er natuurlijk niet zoveel mee als een 3500£ module van 20j geleden, en tegelijk kan je ook meer/beter/sneller - maar de 'beperkingen' werken zeer produktief ipv contra-
wat een sound!

inderdaad, hoge build Q rechtvaardigt de prijs voor mij, heb hier de Morpheus, slechts een tipje ervan gebruikt en blijft inspireren.
Wat vind je van de Evolution filters, je hebt er 2 hangen zo te zien :)
 
stuur er een digitale synt door en die krijgt een analoog karakter
zeer warm filter, zoals je zegt heel goed gebouwd

geen verlies in de lage tonen door de Q level compensation
wat ik ook doe is de wave output van bv. VERMONA perfourmer (dus vóór het filter) voor een ander kleurtje er doorheen sturen
zeer zachte distortion indien overstuurd, je kan erdoorheen blijven sturen, vervormt niet (te hard)
heel wat CV input mogelijkheden (de juiste)
ik heb ook het gevoel dat ik de morpheus slechts ten dele gebruik aangezien met CV modulatie en de interne sequencer er een triljoen mogelijkheden bijkomen
ook is belangrijk welke sound je precies door welk van de 300 filters ofzo stuurt
het ene filter is de andere niet ; kan vergaande gevolgen/totaal anders klinken met zelfde sound door ander filter + hoe je 3 knoppen freq, morph, transform op dat moment ingesteld staan heeft ook nog eens vergaande implicaties - je moet er echt de tijd voor nemen
wat heel leuk is, is CV modulatie/golfvormen opnemen (bv. met Assimil8tor) en zo parameters in evolution of morpheus beïnvloeden, onafhankelijk van welk filter je precies gebruikt
 
lekker hoorrrrr

image_122482.jpg
 
Last edited by a moderator:
stuur er een digitale synt door en die krijgt een analoog karakter
zeer warm filter, zoals je zegt heel goed gebouwd

geen verlies in de lage tonen door de Q level compensation
wat ik ook doe is de wave output van bv. VERMONA perfourmer (dus vóór het filter) voor een ander kleurtje er doorheen sturen
zeer zachte distortion indien overstuurd, je kan erdoorheen blijven sturen, vervormt niet (te hard)
heel wat CV input mogelijkheden (de juiste)
ik heb ook het gevoel dat ik de morpheus slechts ten dele gebruik aangezien met CV modulatie en de interne sequencer er een triljoen mogelijkheden bijkomen
ook is belangrijk welke sound je precies door welk van de 300 filters ofzo stuurt
het ene filter is de andere niet ; kan vergaande gevolgen/totaal anders klinken met zelfde sound door ander filter + hoe je 3 knoppen freq, morph, transform op dat moment ingesteld staan heeft ook nog eens vergaande implicaties - je moet er echt de tijd voor nemen
wat heel leuk is, is CV modulatie/golfvormen opnemen (bv. met Assimil8tor) en zo parameters in evolution of morpheus beïnvloeden, onafhankelijk van welk filter je precies gebruikt

bedankt voor de uitvoerige reply!
met de morpheus ben ik ook nog niet klaar:)
assimil8or staat op lijstje 8)
 
Ben toch wel benieuwd naar die Assimilator, maar op het moment wat boven mijn budget. Ik heb m’n kastjes ook weer eens wat opgeschud. Paar nieuwe erbij (Living VCOs en Veils) en wat dingen er uit (oa Waldorf NW1). Kistje 1:
7196_D695-_AC20-46_D7-8341-49_FD2_F957822.jpg


Control kistje en kistje 1:
56_AA8889-_A6_BA-492_C-9866-_C11_CE196_E378.jpg


Kistje 3:
EF61082_A-2567-4_C63-_ADC2-28813982_B77_F.jpg


En kistje 4:
6_DA59569-74_EC-4_A56-8555-_EE93_ACE21713.jpg
 
Last edited by a moderator:
Jemig, die Living VCOs zien er mooooooiii uit.
 
Zoals eerder beloofd m'n setup. Is nogal wat bijgekomen de afgelopen weken, dus daar even op gewacht. Heel erg blij met deze setup met de elektron's ernaast.

image_122706.jpg
 
Last edited by a moderator:
heeft iemand al eens een moog 32 naast de behringer model D neergezet? zijn die kistjes even hoog?
 
al die amsynths.... dan heb je toch wel stevig op ht vinkentouw gezeten, die zijn altijd zo weg...
mooie modules.

zie ik daar de 8014 ringmodulator? hoe is die?


Ben toch wel benieuwd naar die Assimilator, maar op het moment wat boven mijn budget. Ik heb m’n kastjes ook weer eens wat opgeschud. Paar nieuwe erbij (Living VCOs en Veils) en wat dingen er uit (oa Waldorf NW1). Kistje 1:


Control kistje en kistje 1:


Kistje 3:


En kistje 4:
 
bij m'n zoveelste euro-avontuur, dat waarschijnlijk weer een half jaartje gaat duren, totdat ik erachter kom dat het wel een heel dure hobby is, zal het uiteindelijk wel ongeveer op dezelfde modules als eerder uitkomen.
maar de kast heb ik deze keer zelf gemaakt.

paar jaar terug had ik bijna een grote addac case gekocht, waarvan de koper me vertelde dat hij die op een tekentafel had gemonteerd. uiteindelijk hield hij m liever zelf, maar dat idee liet me toch niet los.

k hou van vierkant en dan kom je uit op 4 rijen van 104hp of 5 rijen van 126hp, zo ongeveer. en dat laatste paste precies mooi op een onderstel van zo'n 65cm breed.
staan, zitten, horizontaal, verticaal of iets ertussen, het kan allemaal. heeft wel wat ruimte nodig.

nu nog vullen

image_122866.jpg

image_122867.jpg
 
Last edited by a moderator:
al die amsynths.... dan heb je toch wel stevig op ht vinkentouw gezeten, die zijn altijd zo weg...
mooie modules.

zie ik daar de 8014 ringmodulator? hoe is die?
Ja, veel mazzel mee gehad. Maar ook wel meerdere keer per dag de site checken en direct reageren wanneer ze 2e hands aangeboden worden.

Die 8014 klinkt goed, zoals eigenlijk al het AMSynths spul. Hij is in principe gebaseerd op de ARP 2600 Ring mod, ik heb zelf sinds een tijdje een TTSH en heb hem daar al eens mee vergeleken. Er zit wel een (subtiel) verschil tussen, maar zit dicht bij elkaar in de buurt. Ik heb hem helaas nog niet met een echte 2600 kunnen vergelijken, hopelijk kan ik dat in de toekomst nog eens bij de Willem II Studio's in Den Bosch doen, als daar weer een FAQ festival/modular meeting is. Ik ben zelf ook nog de Oakley ring mod aan het bouwen (alleen wegens tijdgebrek nog niet afgemaakt), die gebruikt ook datzelfde ARP schema. Ben benieuwd in hoeverre die verschilt. Ik heb ook nog de Make Noise Moddemix en Laurentide Synthworks (passieve) dual ring mod. Die klinken beide toch beduidend anders, persoonlijk vind ik de AMSynths prettiger klinken, maar blijft altijd een kwestie van smaak natuurlijk.

bij m'n zoveelste euro-avontuur, dat waarschijnlijk weer een half jaartje gaat duren, totdat ik erachter kom dat het wel een heel dure hobby is, zal het uiteindelijk wel ongeveer op dezelfde modules als eerder uitkomen.
maar de kast heb ik deze keer zelf gemaakt.

paar jaar terug had ik bijna een grote addac case gekocht, waarvan de koper me vertelde dat hij die op een tekentafel had gemonteerd. uiteindelijk hield hij m liever zelf, maar dat idee liet me toch niet los.

k hou van vierkant en dan kom je uit op 4 rijen van 104hp of 5 rijen van 126hp, zo ongeveer. en dat laatste paste precies mooi op een onderstel van zo'n 65cm breed.
staan, zitten, horizontaal, verticaal of iets ertussen, het kan allemaal. heeft wel wat ruimte nodig.

nu nog vullen
Wow, da's nog eens een mooi kastje! :halleluja Goed idee ook, van die tekentafel.

Ik denk dat het met vullen wel goed komt... ;)
 
Holy crap Bart! Dat zijn een paar fijne spulletjes die jaar hebt! Vet man! :P
Thanks, nu alleen nog tijd vinden om er mee te prutsen...;) En als je het in het echt wil zien dan kom maar eens langs voor een bakkie! :koffie:
 
Ondertussen is er wel het een en ander veranderd hier.
Het is misschien een wat vreemd allegaartje, maar dat vind ik eigenlijk van de meeste modulars. ;)


IMG_0619 kopie.jpg

IMG_0621 kopie.jpg
 
Het is misschien een wat vreemd allegaartje, maar dat vind ik eigenlijk van de meeste modulars. ;)
Ik ben ook een soort raar allegaartje, dus mijn modular past prima bij me... :D

Die KB37 blijft toch een fraai ding, ik zag dat die bij Thomann al naar €599,- was gedaald. Toch verleidelijk... Hoe bevallen de Waldorf modules verder? Ik heb de NW1 onlangs weggedaan, niet omdat die slecht klonk maar pastte toch niet helemaal in de manier van werken.
 
Back
Top