Je modulaire setup - Foto's ! -

Ik heb de modular al een paar keer in verschillende tracks.
Tot nu nog heb ik er extreme sounds uitgehaald.:)

Zal zeker een keer wat posten.
ps me nieuwe stg wavefolder is tegek!
 
image_zpsdfc968f3.jpg


image_zps8715eab7.jpg


Ipad pics :(

Laatste gaatje is voor de doepfer vcs module die nog uit moet komen.
 
Mooie foto's allemaal en werkt ook erg aanstekelijk om ook eens aan de slag te gaan met modulair. Tis jammer dat het allemaal zo duur is voor je een leuk setje bij elkaar hebt. Ook de zelfbouw modulaire setups vind ik erg interresant en eigenlijk lijkt me dat nog wel leuker om te doen ook maarja tijd he!
 
Bij mij een telefoonfoto:

20130224_230236_zps78ea8c91.jpg


Huidige status (nou ja, gisteren wat modules eruit gehaald voor onderhoud en wat shufflen, te weinig ruimte :-) ).
Laatste aanwinst is de Continuum phaser van Frequencycentral, geweldig ding:
20130224_230643_zps927d4685.jpg


Heb het hout al voor de definieve setup, case uit eiken, 4 rijen van 230te (huidige setup is 120te breed).
 
een jaar of 6-7 begonnen met wat doepfer wat me niet zo heel inspireerde
- en toen ontdekte ik 13 maanden geleden muffwiggler....:luv:
Zo ziet het er vandaag uit, maar wie weet morgen weer anders. Die kastjes zijn doepfer low cost cases met verf, en de skiff is van triplex inelkaar geknutseld. Apparaat heeft me in zijn macht... :duivels:

2013-03-07 20.42.19.jpg
 
Ook eens een bijdrage

Ook eens een bijdrage

Na lange tijd te hebben toegekeken hier een plaatje van mijn bouwsel.

image_86710.jpg
 
Last edited by a moderator:
dat ziet er niet verkeerd uit
mooi hoor
 
Jazeker! Vroeger droomde ik ervan om alle apparatuur met elkaar te laten praten, maar tegenwoordig, dankzij meneer Doepfer en vele anderen, kun je bijna alles op elkaar aansluiten. De Jupiter 6, die onder de 101's staat heb ik van de week onder handen genomen, die stond in een flipstand, maar die werkt ook weer goed. De JP6 wordt nu aangestuurd met de Doepfer A-192-2 via MIDI en via CV/Gate de arpeggiator, Filter en VCA. De sequencers van de SH-101's vind ik erg prettig werken bij je modular. Net even iets makkelijker te programmeren dan bij voorbeeld een A-155 wanneer je met een melodie in de toon moet blijven met de rest van de synths. De eurorack modules zijn voor mij echter zeer verslavend.. Zoveel mogelijkheden met al die relatief nieuwe fabrikanten, maar je loopt er financiëel op leeg..
 
Dat ziet er effies geweldig uit zeg, Tony! Poe hee...
Zit je setup ook al in http://www.modulargrid.net ? (beetje kleine foto om de module selectie goed te kunnen zien)
 
Dank je Hanz. Nee nog niet op modulargrid. Bijgaand wat oudere zwartwit plaatjes. En 2 kleurenplaatjes met de module sectie van het wandcabinet. Echter is het wand cabinet nog niet uitgedacht. De modules in het wandcabinet waren eigenlijk bedoeld voor nieuw te bouwen configuraties, maar heb ze maar even in een behuizing gezet om ze toch te kunnen gebruiken. Dus achter het wandcabinet zit nog niet echt een gedachte... Ik hoop dat je ze nu iets beter kunt zien.

image_86716.jpg

image_86717.jpg

image_86718.jpg

image_86719.jpg

image_86720.jpg
 
Last edited by a moderator:
Het ziet er doordacht uit. Kun je ook iets doen met de polyfone MIDI out van je Jupiter 6 richting je modulars?
 
Het ziet er doordacht uit. Kun je ook iets doen met de polyfone MIDI out van je Jupiter 6 richting je modulars?
Ja, dat kan. Voor polyfonie gebruik ik de Doepfer Dark Energy. De vier DE's in het linker cabinet zijn polyfoon. Ook kun je hiervoor de Dark link of A-190-3 gebruiken. Ik neem aan dat je akkoorden bedoeld? Wanneer ik akkoorden bestaande uit 4 noten op de Jupiter speel, haal ik van de eerste noot de vc/gate uit de 1e DE, die van de 2e noot uit de 2e DE etc. Zo kunnen alle 4 de noten gespeeld op de Jupiter ieder worden weergeven door een of meerdere modulen. Een en ander is wel afhankelijk welke noot van het akkoord je als eerste aanslaat. Voor mij werkt dit erg goed, echter wanneer je drie keer hetzelfde akkoord aanslaat kan ie iedere keer anders klinken :-) Is dat wat je bedoelt of heb ik je verkeerd begrepen?
 
Back
Top