X

Mijn low budget diy modular .....

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

De kast is natuurlijk ook geheel diy
    Even wat picts ........
    Bijgevoegde bestanden

Comment

Originally posted by Hilltree View Post
      De kast is natuurlijk ook geheel diy
      Even wat picts ........
      gaaf

Comment

Klinkt echt te gek! Mijn oom heeft in de jaren 70 ergens geloof ik ook een modular gebouwt, heb hem laatst mogen bewonderen maar het ding is echt vals, hij is hem nu aan het stemmen en weet ik niet wat.
        Maar, echt een vet ding! vooral voor die prijs.. zullen dan wel wat uren in zitten, maargoed.
        Vond de sound demo's erg goed klinken!
        The music industry is dead, concrete dandelions.

Stripped to the bone synth rig (under construction)
        Alesis HR-16 (circuit bend) / Mam MB33 (filter mods)
        Spectral audio Protone / Kawai M1 (hill tree circuit bend) / Herman Filterbank 1 / Povtronic DIY drone ding. / DR MR600 mixert /Yamaha MT4X / Oude crappy imac voor midi. / Akai s950 + S2000./ Arturia Microbrute / Akai Rhythm Wolf

Comment

Nog even laten zien dat dit project nog steeds leeft.
          Net de laatste 8 staps sequencer geassembleerd , van de 3 stuks die er in komen.
          Deze heeft bij elke stap een aparte output.
          Elke module heeft gewoon tijd nodig , dus het duurt nog wel even voordat alles klaar is.
          En het kan natuurlijk dat er hierna nog wat modules een modificatie krijgen.
          Bijgevoegde bestanden

Comment

Ow hehe.... het past natuurlijk nooit meer in het keyboard , dus daarom is er ook al een rack/cabinet gemaakt voor nogmaals 24 modules

Comment

Je blijft ook bezig daar in het het verre oosten... Ziet er wel erg tof uit. Als 'ie klaar is nodig ik mezelf gewoon eens uit op de koffie om te komen pielen
              Klompen: daormet kö-j uut de veute...

Comment

ik ben vooral benieuwd naar deze;

12 voice polyfone programmeerbare wavetable module [eind jaren "80 sharp lh5160]

de lh5160 is overigens een geheugen chip??

4 voice polyfone analoge vco module
                8 voice poly Fm module
                /\/\/\/\/\/\/\\/\/\/\/\\//\/\/\//\//\/\/\\//\/\/\/__ //\///\\\////\///\/\/\/\/\/\/\\\\//\///\///\//\/\\///\//\\//\\/
                https://soundcloud.com/milky-way-gas-station

Comment

Mooie foto van die 8 step seq hill.
                  Keep the work going
                  silvertone

Comment

Mooi man
                    Clavia rood en prachtige knoppen
                    SONIC ART | AUDIO PLASTICS | SOUND SCIENCE

Comment

portamento module.
                      En deze doet het ook goed......
                      Bijgevoegde bestanden

Comment

Doet ie ook dienst als clock (vanwege de LED display)?
                        Schema's?

Comment

Het is in principe een R/C circuit met een traploos regelbare C , in een opamp trapje.
                          Schema heb ik overigens niet ... ik heb deze uit mijn bolle hoofd gemaakt
                          Het klokje geeft de vertraging in milliseconden weer .[ deze moet nog ingeregeld worden overigens]
                          Een R/C circuit is dus een simpel weerstand/condensator circuit .
                          Maar bij mijn module heb ik een elektronisch regelbare condensator pcb gebruikt die ik er nog had liggen.

Comment

En de [passieve] ringmodulator module is ook klaar en werkend.
                            Hele ding is gebaseerd op een oud projectje van mij.
                            https://www.synthforum.nl/forums/sho...d.php?t=106226
                            Ik heb nog een extra gat erin gemaakt als optie ,om iets gate/trig/c.v te kunnen regelen in deze ringmodulator.
                            Maar..wat moet je in hemelsnaam regelen in zo'n basic ding ?
                            Bijgevoegde bestanden

Comment

Blijven de modules ongelabeld? Dan wordt ie wel spannend
                              Bouw- en reparatiedingen

Comment

Ziet er gaaf uit!
                                Hoe heb je de cv vanuit de keys geregeld ? (was e.a. midi controller keyboard toch ?)
                                10 kippen een cavia en een hond

Comment

Dat staat in de laatste post pagina 2, dmv een midi>cv converter

Comment

Mja, dat zag ik, maar dan hoor ik natuurlijk graag de details van die midi/cv dinkey.
                                    Is dat een kant en klaar blokje of ook diy. (link?)

Comment

Ik had het dingetje al een jaartje of wat liggen , en was geheel diy.
                                      Wat zitten zoeken, en het lijkt veel op dit project.
                                      http://obsoletetechnology.wordpress....ate-converter/
                                      Deze synth is ook een verzameling van veel oude projecten of halffabricaten die ik nog had liggen.

Een belettering is ook eigenlijk niet nodig
                                      Maar ik wilde ooit die gekleurde herma stickertjes ervoor gebruiken van 15mm bij 6 mm
                                      Helaas zijn die dingen al een paar jaar niet meer verkrijgbaar...............
                                      Dus ik zoek nog steeds

Comment

Bedankt voor de link.
                                        Daar kan ik ook nog wat mee. Zoek nl nog een diy midi/cv voor m'n semi mfos bak.
                                        Heeft de vorige maand overigens nog in de music maker gestaan ghighi...

Comment

Bedankt! Leuke MIDI/CV converter. Vooral omdat ie V/Oct en Hz/V kan.
                                          http://soundcloud.com/pwm
                                          http://pwmaarten.bandcamp.com

Comment

Working...
                                          X