zelfbouw Modular

vandaag:

UV bak gemaakt in een (oude) Pelicase valies:

20101207013.jpg


tafel bijgeplaatst waar ik dan voorlopig het ets-werk kan doen. Mag meteen wat beter georganiseerd zijn want voor mijn andere hobby - modelbouw - komt etsen ook goed van pas.

20101207011.jpg


en ook de veren teruggevonden voor de spring-reverbs:

20101207014.jpg


Nu, spring reverbs... loont dat de moeite of is een digitale reverb het enige wat men nodig heeft?

thx

@ Nicolas: de verbouwingen van onze woonst hebben zowat 10 jaar in beslag genomen... gedurende die 10 jaar is er van hobbyisme ook geen sprake geweest. een fase in het leven waar je doorheen moet, hoe dan ook!
 
En als dit huis af is begin ik een tijd erna aan een ander...joepie. :) Maar hier zijn de verbouwingen in een jaar of 2 wel achter de rug.

Ik ga ook een springveer in de modular bouwen. Toch anders dan een digitale. Die middelste Accutronics is een goede, da's een Hammond type. Schema's staan op de Accutronics website. Die bovenste ziet er het zusje van uit, dus die zal ook wel OK zijn. Heb je bij die veren trouwens een ingang en uitgang, of kan je beide connectoren zowel als ingang als uitgang gebruiken?
 
er is wel degelijk verschil tussen in- en uitgang. De onderste veer heeft de aanduidingen IN en OUT en wat opvalt is dat de metaalkern voor de spoeletjes verschillend zijn. Deze verschillen zijn op de Hammond veren identiek waardoor ik met een gerust hart IN en OUT kan terugvinden....
 
Ik denk, maar da's puur redenerend en niet berustend op daadwerkelijke kennis/ ervaring, dat de impedantie van de ingaande kant hoger zal zijn dan aan de uitgaande kant. Weet niet of zich dit vertaald in een verschil in DC weerstand van de spoelen.
 
hierbij staat IN

20101207b001.jpg


en da's dan de OUT

20101207b002.jpg


ook de impedanties zullen wel verschillend zijn maar daarvoor hebben we iemand slimmer nodig denk ik

SRPP was me voor betreffende de impedanties... thx
 
Ik heb de impedanties proberen meten (gewoon DCR over de 2 draadjes per kant meten he?) maar daar kwam geen duidelijk verschil uit...Soit, bij gelegenheid bekijk ik het nog eens. Ik zal er voorlopig je draadje niet verder mee vervuilen.
 
da's zeker niet vervuilen... er gaat ook één veer minstens in de modular.

DC weerstand is niet identiek aan impedantie. Er zullen hier wel kenners zijn die het ons iets beter kunnen uitleggen!... hoop ik.....
 
Frequentie afhankelijk inderdaad...maar ik had gedacht dat bij 0Hz je ook een verschil tussen ingang en uitgang zou meten, misschien mogelijks :)
 
Kan je van die accutronics zoals hij op de foto ligt zeggen of links dan wel rechts op de foto IN is? Mijn veertank komt ook uit een hammond en heeft dus dezelfde layout als de accutronics.
 
20101207b005.jpg


links IN, rechts UIT

op de site niet zo duidelijk
 
Tsjongejongejonge... Ik heb zelf destijds zitten googlen en meten om de inputkant van mijn veertank te bepalen, ik heb het hier dan 2 keer gevraagd, en nu zie ik dat "input" en "output" in het metaal gestanst zijn. Sterk bezig weer. :D
 
Back
Top