Modulaire Synth Samenstellen, waar begin ik?

(Ahja, alles met alles combineren gaat - maar het is handig binnen één formaat bv eurorack te beginnen. Je hebt daar wel een reeks merken in van goedkoop - mfb - tot duur - macbeth, cynthia. Nu ja, ik heb ook dotcom en eurorack naast-een en als je wat kabeltjes soldeert is dat ook geen probleem. Er is afgelopen jaar in sound-on-sound een leuk artikel verschenen met de opties. Op de website www. soundonsound.com vind je het welllicht wel.)
Als aanvulling hierop de directe link naar het artikel:

http://www.soundonsound.com/sos/apr09/articles/goingmodular.htm

:)
 
Wilde me er eigenlijk buiten houden.......maar dat lukt me niet.


Geloof me.......koop liever modules die iets duurder zijn (Makenoise, Wiard/Malekko, TipTop, Bubblesound etc), dan de goedkopere spullen.
De duurdere modules (scheelt niet eens zoveel) zijn beter gebouwd (dan mfb, is meuk) en klinken vaak ook veel beter(luister maar eens naar een doepfer vco en een van Malekko).......+ ze zijn vaak veelzijdiger (meerder functies......bv MATHS)
 
mijn tip:
Hou de te koop/ruil aangeboden sectie op Muffwiggler.com goed in de gaten!
De prijzen voor 2e hands modules varieeren van 60 tot 85% van de nieuwprijs :)

op http://www.modularplanner.co.uk kan je je droomsysteem virtueel samenstellen

edit:
als traditionele VCO zou ik iig een Doepfer A-111 High End VCO met CEM chip en/of een Plan B M15 VCO (rev. 2 of hoger) overwegen....
 
Nou een ding is in iedergeval duidelijk, geen mfb.
En de vco ga ik ook maar wat meer aan uit geven met het idee in me achterhoofd dat als het source geluid al dunnetjes is (meestal met cheape analoog) het door filters en modulatie niet dikker gaat worden.
Weet niet hoe betrouwbaar internet sampletjes zijn van producenten zelf?
 
De A-111 en Plan B M15 VCO's zijn uitgebreide VCO's met meerdere golfsoorten (duh natuurlijk) maar ook met modulatie mogelijkheden.

Ik heb geen ervaring met MFB en kan er niets over zeggen... :S
 
Hoi, OK - als het niet meer goedkoop moet heb ik ook wel andere suggesties ! Ik ben wel tevreden met mijn Livewire AFG als VCO (hier te horen: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=130852) - en ik ga niet zeveren die klinkt idd beter dan een doepfer standaard VCO ... Van MFB had ik een synth 2, en vond dat die niet slecht klonk. Maarja ik heb hem ook verkocht.
 
Laatst gewijzigd:
Wat SMS303 zegt.......ga eens inlezen op muffwiggler, daar zitten vrijwel alleen modulaire gekken en over elke module is er wel een thread.

Oh en beperk jezelf niet tot eurorack alleen. 5u b.v. is wat duurder maar werkt wel heel prettig.

Eurorack is wellicht de meest "levende" scene (veel exotische en nieuwe modules).......het is ook klein.....kabels zitten in de weg, knopjes klein.......
 
Ik heb modules van Oakley. Wat mij betreft ook fantastisch spul. Is zelf te bouwen, maar bij kirsp1 ook kant en klaar te kopen. Goedkoop is het niet helaas.
 
Nou een ding is in iedergeval duidelijk, geen mfb. ...

Beetje selectief winkelen kan geen kwaad.
Die MFB triple VCO biedt echt veel waar voor het geld.
MFB VCA & VCF zou ik dan weer niet zo 123 bovenaan m'n lijstje zetten

Analogue Solutions VCO's hebben IMHO ook een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.
(tip: ik heb er twee te koop staan)

Doepfer A-111-5 is gelijk alles in een; VCO/VCF/VCA/EG + 2 LFO's
beperkt patchbaar, maar wel fijn geluid. IMHO een heel goede instapmodule

had je deze thread al gelezen?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=47743


De A-111 en Plan B M15 VCO's zijn uitgebreide VCO's met meerdere golfsoorten (duh natuurlijk) maar ook met modulatie mogelijkheden.
Plan B is dood. Niet aan beginnen
 
Ik begon met een MFB Osc01, een Doepfer A-109 (VCF VCA VCpanner) en een A-143-2 (Quad ADSR) en dat vind ik nog steeds wel een een mooie startersset. Best veel synth voor het geld.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het allemaal niet meer gebruik en de OSC01 zelfs kapot is gegaan.
 
Plan B stinkt.....

Niks kopen bij Plan B, geeft alleen maar ellende. Maar als je een tweedehandsje kunt scoren gewoon doen (heb er zelf 7 modules van) . De M15 trackt niet geweldig (niet zuiver over meer dan 2-3 oktaven) maar klinkt wel goed en heeft leuke mogelijkheden.
 
1 ding... Deze thread..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=47743

Zowat wereldberoemd gemaakt door de grotere modulair (sommige ondertussen verbannen..) liefhebbers van het land...

Doe er gerust een paar weken over, spit het door, win informatie over welk formaat, verschil in voltage tbv de modules en uiteraard de merken..

Oja, en ff over MFB. Ik heb nu al een tjjdje die OSC-02 Triple VCO en voor een starter is dit gewoon goed genoeg. Een starter is niet voor niets een beginner en heeft dus totaal nog geen referentie op kwaliteit gebied. 3 VCO's voor de prijs van 1,5! Gaan met de spreekwoordelijke banaan!
 
Nou mijn kast is af.
Ik krijg voor de kerst een Oakley bouwpaket voor een VCO.
Als dit bevalt word het misschien wel geheel een Oakley systeem.
Bedankt voor de hulp bij het selecteren van de juiste apparatuur.
Ik houd wel van wat knutselen.
 
grappig dat iedereen hier over vco's begint. ik heb juist bewust gekozen voor een modular ZONDER vco's! lekker feedbacken en andere bronnen voeren aan de modular vind ik veel leuker...
ligt er natuurlijk aan wat je wilt bereiken met je modular, een basis modular met vco/vcf/vca vind ik persoonlijk weinig toevoegen als je al wat synths hebt staan. kijk dan vooral eens naar de extra mogelijkheden als je gaat spelen met optellen en vermenigvuldigen... in termen van wiskunde levert een vco alleen maar wat simpele getalletjes terwijl je ook kunt rekenen met noise, stemmen, samples, feedbackloops, enz enz enz.....

tot mijn grote vreugde heeft paia eindelijk hun 9700 serie uitgebreid met wel heel goedkope modules! en dit keer niet een vco/vcf/vca maar ander leuk spul.
 
Back
Top