Rob Hordijk Designs 5he modules

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
Vorige week heb ik een leuke en goede demonstratie van Rob Hordijk en zijn zelfontworpen 5he modulaire modules mogen volgen. Als liefhebber van degelijke Nederlandse producten wil ik jullie dit niet onthouden. :okdan:

Rob Hordijk de Clavia G2 goeroe bij uitstek, heeft een zeer doordacht concept, te weten 1 europlaat en 8 knoppen per module, vertaald in zeer degelijke 5he modulaire modules. De modules zijn allerminst saai te noemen en de beste man bouwt de modules geheel zelf. De modules zijn per e-mail te bestellen.

Lees meer over de modules.....
 

Attachments

  • Rob Hordijk Osc. HRM.gif
    Rob Hordijk Osc. HRM.gif
    18 KB · Bekeken: 158
  • Rob Hordijk Dual Phaser.gif
    Rob Hordijk Dual Phaser.gif
    21,6 KB · Bekeken: 144
  • Rob Hordijk Dual ENV.gif
    Rob Hordijk Dual ENV.gif
    42,3 KB · Bekeken: 140
  • Rob Hordijk Phaser Filter.gif
    Rob Hordijk Phaser Filter.gif
    18,2 KB · Bekeken: 157
  • Rob Hordijk Active Matrix.gif
    Rob Hordijk Active Matrix.gif
    18,9 KB · Bekeken: 143
patatmet waster laaiend lirish enthousiast over niet te duur ook geloofk

twee osc fm princiepe ...
:okdan:

hmm nader inziens tog wat anders ...
uhm...hy hadt o0ver een blippo box ..in een andere vorm ..idelae midden mode klank opwekking module ..

die link met met phasing filter wel leuk
 
... Rob Hordijk de Clavia G2 goeroe bij uitstek ...
Kunst! Hij is één van de ontwerpers :)

En deze modules zijn ook zeer de moeite waard!
Verder geeft Rob leuke workshops waar je leert leuke modules te maken, meestal in een dag tijd.

Wout
 
niet helemaal waar. hij was betrokken als 1 van de 5 power users. ...
Roland, kan je ook een
maken?

Wat is een power user? Bedoel je alpha of beta tester?
Rob en Jan (ik trok me naar mijn mening terecht terug) zijn vanaf het begin naar Stockholm afgereisd.

Naast bijna het gehele Switch deel, een deel van de PM Osc en een deel van de Mixers is ook de handleiding van hem. Goed, hij heeft geen code geschreven, maar dat heeft Nordelius ook nooit gedaan :)

Naar mijn bescheiden mening is Rob een van de weinigen die de G2 volledig beheerst...

Wout
 
Ergens audio te beluisteren?
Altijd maar gezeur om audiofiles..
Neem nou eens aan dat het goed klinkt en zeer degelijk gebouwd is, net als de Synton Fenix XL :P

Er komt ongefilteerd een lading sub uit de module...
Met het aanwezige (ongefilteerd) VCA op de OSC module is het sub gegarandeerd...
Deze zal op een hoog volume spontaan de krullen uit je haren blazen! :duivels:

patatmet waster laaiend lirish enthousiast
Dus Jur is PatatjeMet.... zoiets vermoedde ik na de modularmeeting al :)

Ron jij gaat zeker met Patat Met naar de Benjolin workshop zondag de 11e?
Zelf kan ik door het ontbreken van financien er niet bij zijn :(

Het Youtube filmpje van Jena is gemaakt tijdens de muff-modularmeeting, waar Rob zijn modules heeft gedemonstreerd. Helaas was na de ingelaste rookpauze, en een door mij Nederlands zeer groen gedraaide groot shaggie, Rob niet meer in staat om de matrix mixer uitgebreid toe te lichten :dubbel:

De Benjolin is zeker een aanrader. Tis een apart bakkie met een heel mooi warm geluid en een volledige modulaire monosynth.....
van ontiegelijke noise tot hele dikke warme ronde bassen...
Deze zal het Nederlandse fabrikaat gehalte in mn studio verder doen toenemen.

Je begint de workshop met een lege printplaat en deze ga je in gaandeweg 6 uur stapsgewijs opbouwen/doormeten/testen. Je zal na afloop van de workshop met een volledig werkende Benjolin pcb naar huis gaan. Een frontplaat, behuizing, knoppen, in- en outputs voor de Benjolin zijn niet in de kosten van de workshop inbegrepen.

Ik weet niet of ik reclame mag maken voor de Benjolin workshop, maar de kosten bedragen eur.150,- met een max. van 8 deelnemers. Voor exacte informatie kan je het beste met Rob Hordijk via de mail contact opnemen.
 
Ergens audio te beluisteren?

Hij zit in Den Haag. Gewoon ff een mailtje sturen voor een afspraak. Het is echt heel bijzonder spul, in mogelijkheden, in klank en in prijs (goedkoop).
Hij heeft ook nog een 24dB filter met 1 lowpass, 1 highpass en 1 bandpass ingang. Deze staat niet op de Muffwiggler site.
Ik ga iig 2 OSC HRM, 2 Dual Env, 2 Dual Phaser en 1 Matrix kopen. Het 24dB filter en de Phaser filter zullen er ook wel komen denk ik.
 
pix / soundclips ontha way 303 in osc/ dual phaser ..=vett
 
heb Rob zijn modules uitgebreid gezien en gehoord, erg mooi spul, weer net even anders dan al die 'traditionele' Moog clones. mooi uitgevoerd ook.
 
ik heb inmiddels 3 soorten modulles: HRM, Dual Phaser en de LF-VCO.
Als er mensen willen uitproberen zijn ze altijd welkom.

@j. show ya modulair / video pixel skills !!
:D:eureka:
ik heb nog soon voet [drieppoot
:doei:
zorgmaars voor wat ...demoo materiaal ..vid clipies [maak meteen een new youtube acountje aan met aaleen modulair geek shizzles = handigh!]
 
OSC HRM Price 325 euro;
Dual Envelope Generator Price: 295 euro;
Dual Phaser Price: 385 euro;
Etc...

Zo kan iedereen makkelijker zien wat goedkoop betekend, hé.
Ja, het is niet zo goedkoop als een MFB tripple oscillator voor 200 knaken. Maar het heeft wel een hoge bang for buck waarde.

Geluids voorbeeldje. Het is een noodle van de HRM, Dual Phaser en LF-VCO plus wat echo.
 
Ja, het is niet zo goedkoop als een MFB tripple oscillator voor 200 knaken. Maar het heeft wel een hoge bang for buck waarde.

Geluids voorbeeldje. Het is een noodle van de HRM, Dual Phaser en LF-VCO plus wat echo.

Het bestand dat u probeert te downloaden is tijdelijk niet beschikbaar.
:okdan:
 
Back
Top