Evelope patchen op Oakley modular

renepela

Ouwe rot
Lid sinds
27 januari 2005
Berichten
2.014
Locatie
Barendrecht
Vandaag ben ik eens aan de slag gegaan met het testen van mijn Oakley modular. Ik ben aangenaam verrast want tot nu toe werkt alles wat ik gebouwd heb in 1 keer.

Het enige probleem wat ik heb is dat ik niet weet hoe ik de envelope generator moet patchen.

Ik heb nu het volgende: Twee VCO's die beiden gevoed worden met 1V/O.
Vanuit de VCO's gaan twee saw waves naar mijn mix module. De output van die mix module gaat naar mijn VCA en de uitgang van de VCA gaat naar m'n versterker. Werkt prima, maar de envelope ontbreekt nog, waardoor ik dus continu geluid heb.

Ik heb de trigger out van mijn klavier in de gate gestopt van de ADSR. Maar wat dan?
De ADSR (Oakley) heeft ook nog aansluitingen met de naam IN, OUT+ en OUT-. Ik heb de out+ al een keer in de CV ingang van de VCA gestopt, maar er gebeurt dan niet veel.

Wie helpt me met het patchen van mijn ADSR? Het kan natuurlijk ook zijn dat de ADSR niet correct werkt en dan kan ik patchen tot ik een ons weeg.

Rene
 
Ik heb de trigger out van mijn klavier in de gate gestopt van de ADSR. Maar wat dan?
De ADSR (Oakley) heeft ook nog aansluitingen met de naam IN, OUT+ en OUT-. Ik heb de out+ al een keer in de CV ingang van de VCA gestopt, maar er gebeurt dan niet veel.

Wie helpt me met het patchen van mijn ADSR? Het kan natuurlijk ook zijn dat de ADSR niet correct werkt en dan kan ik patchen tot ik een ons weeg.

Rene

ben je zeker dat de trigger uit je KB komt?,indien niet stop die in de vco modulatie en kijk of de vco beinvloed wordt,anders lijkt me die adsr niet te werken of de vca control input,dus 2de test stop de output vd adsr in de vco control en kijk of de vco beinvloed wordt.
 
Het klink alsof je de gecombineerde ADSR-VCA module hebt. Die kun je gebruiken zonder extra VCA.
IN is dan je audio input, OUT is je audio output. Dus van je mixer naar de IN van de ADSR/VCA en van de OUT+ naar je versterker. Geen extra VCA nodig dus.

Maar het zou ook moeten werken op die andere VCA. Als je niks op de IN patcht zet hij daar zelf 5V op. Je hebt wel de CV pot op de VCA opengedraaid en de gain dicht? Als je de gain open laat staan merk je niks van de CV.
 
Het werkt inmiddels. Alleen m'n attack werkt nog niet, dus kennelijk is m'n ADSR nog niet helemaal in orde. Probleem was dat het CV printje van de ADSR (ik heb inderdaad die gecombineerde met VCA) ergens geen spanning kreeg door een defecte condensator.
 
Back
Top